Καθώς η αλλαγή των εποχών πλησιάζει γρήγορα, νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι οι Ευρωπαίοι οδηγοί μπορεί να μην είναι αρκετά προετοιμασμένοι για το χειμώνα, όσο νομίζουν.
Στην πραγματικότητα, το 36% των Ευρωπαίων οδηγών δεν αισθάνονται έτοιμοι για χειμερινή οδήγηση φέτος και περισσότερο από το ένα τέταρτο (27%) δηλώνει ότι δεν κατανοεί ή δεν χρησιμοποιεί τα πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας του αυτοκινήτου του, κατά την χειμερινή οδήγηση, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Nissan.
Καθώς στις 31 Οκτωβρίου τα ρολόγια θα γυρίσουν μια ώρα πίσω, σηματοδοτώντας μικρότερες ημέρες και με την επιδείνωση του καιρού να είναι προ των πυλών, οι οδηγοί θα οδηγούν περισσότερο χρόνο στο σκοτάδι, καθιστώντας τις μετακινήσεις τους πιο δύσκολες.
Για περισσότερους από τους μισούς Ευρωπαίους οδηγούς αυτές οι προκλήσεις προκαλούν ήδη ανησυχία, καθώς το 55% παραδέχεται ότι αισθάνεται νευρικότητα όταν οδηγεί το χειμώνα και το 45% θα ήθελε να είχε μάθει να οδηγεί σωστά σε αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Αρωγός στον οδηγό οι προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας
Tο νέο Qashqai της Nissan είναι εξοπλισμένο με τις πιο πρόσφατες προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας για μεγαλύτερη ηρεμία και ασφάλεια κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, υποστηρίζοντας τον οδηγό του να ανταπεξέλθει στις δύσκολες συνθήκες οδήγησης.
«Γνωρίζουμε ότι αυτή η εποχή του χρόνου φέρνει συχνά ανασφαλή συναισθήματα και τα δεδομένα δείχνουν ότι το 55% των Ευρωπαίων οδηγών ακύρωσε ή ανέβαλε ένα ταξίδι, λόγω κακοκαιρίας.
Έχουμε εξοπλίσει το νέο Qashqai με εύχρηστη τεχνολογία που επιτρέπει στους οδηγούς να επικεντρωθούν στο δρόμο και να αισθάνονται σίγουροι, γνωρίζοντας ότι το όχημα θα τους υποστηρίξει στις δύσκολες συνθήκες», δήλωσε ο Marco Fioravanti, Αντιπρόεδρος Product Planning της Nissan Eυrope.
Διαβάστε επίσης: Διαθέσιμο στις εκθέσεις της Nissan το νέο Qashqai τρίτης γενιάς
Οδήγηση στο σκοτάδι ή στην ομίχλη
Κατά τη διάρκεια της ημέρας, η έντονη χιονόπτωση ή βροχή μπορεί να δυσκολέψει την ορατότητα στον αυτοκινητόδρομο.
Λιγότεροι από τους μισούς (49%) των Ευρωπαίων οδηγών αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το πώς να προσαρμόσουν τους προβολείς τους στην κατάσταση του δρόμου, όπως να ανάβουν τα φώτα ομίχλης ή την μεγάλη δέσμη φωτισμού στο σκοτάδι.
Η ρύθμιση του ύψους των προβολέων φαίνεται πως καθίσταται και αυτή προβληματική, καθώς μόνο το 59% των οδηγών αισθάνεται άνετα στον χειρισμό τους.
Για να λύσει αυτό το ζήτημα και φέρνοντας μια πρωτιά για την Nissan στην Ευρώπη, το νέο Qashqai διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα προβολέων που προσαρμόζει το σχήμα της δέσμης, σύμφωνα με τις συνθήκες του δρόμου και τα διερχόμενα οχήματα.
Η δέσμη χωρίζεται σε 12 μεμονωμένα στοιχεία που απενεργοποιούνται επιλεκτικά κατά την ανίχνευση ενός επερχόμενου οχήματος. Χάρη σε αυτήν την καινοτομία, το Qashqai μπορεί να προβάλλει μια φωτεινότερη δέσμη όλο και περισσότερο, αλλά το σχήμα αλλάζει αποτελεσματικά, ώστε οι οδηγοί από την απέναντι πλευρά του δρόμου να μην θαμπωθούν.
Οδήγηση σε συνθήκες παγετού ή χιονιού
Σε αυτή την περίπτωση όλα ξεκινούν πριν την επιβίβαση στο αυτοκίνητο. Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων οδηγών δεν λαμβάνει τις σωστές προφυλάξεις, ειδικά σε επισφαλείς καιρικές συνθήκες.
Ως απόδειξη αυτού, περισσότεροι από τους μισούς (52%) δεν περιμένουν να ξεθαμπώσει πλήρως το παρμπρίζ πριν ξεκινήσουν το ταξίδι, θέτοντας ενδεχομένως τον εαυτό τους και τους άλλους σε κίνδυνο.
Το παρμπρίζ του νέου Qashqai διαθέτει ενσωματωμένη λειτουργία θέρμανσης, που σημαίνει ότι το χιόνι ή ο πάγος μπορεί να καθαριστεί εύκολα μέσα σε δευτερόλεπτα, δίνοντας μια πλήρη, καθαρή εικόνα και ελαχιστοποιώντας την ταλαιπωρία και την καθυστέρηση πριν ξεκινήσει το ταξίδι.
Επιπλέον, το παρμπρίζ μπορεί γρήγορα να συσσωρεύσει βρώμικα υπολείμματα από το σπρέι που προκαλούν οι συνθήκες στο οδόστρωμα, γεγονός που μπορεί να περιορίσει δραστικά την ορατότητα του οδηγού. Για τον λόγο αυτό, οι μηχανικοί της Nissan έχουν ενσωματώσει τα μπεκ ψεκασμού στους υαλοκαθαριστήρες, διασφαλίζοντας ότι οι πίδακες νερού στοχεύουν ακριβώς εκεί που απαιτείται, για τον καθαρισμό του παρμπρίζ.
Ακόμα και όταν τα παρμπρίζ έχουν καθαριστεί πλήρως, τα τρία τέταρτα των Ευρωπαίων οδηγών δεν αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το πώς να εξαλείψουν την ολίσθηση σε παγωμένους δρόμους και πάνω από τους μισούς (63%) δεν αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το τι ελαστικά να χρησιμοποιούν όταν χιονίζει, ή για την σωστή απόσταση ακινητοποίησης σε βροχερό καιρό.
Σε χιονισμένο ή βροχερό καιρό οι αποστάσεις φρεναρίσματος αυξάνονται, επομένως η ταχύτητα πρέπει να ρυθμιστεί.
Παρόλα αυτά, τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων οδηγών δεν τείνουν να ελέγχουν τα φρένα τους για χειμερινή οδήγηση και πάνω από το ένα τρίτο (37%) δεν τείνουν να οδηγούν πιο αργά το χειμώνα.
Αυτό, σε συνδυασμό με την έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με τον τρόπο προσαρμογής της απόστασης ακινητοποίησης σε συνθήκες παγετού προκαλεί ανησυχία, καθώς το 30% των Ευρωπαίων οδηγών πιστεύει ότι η απόσταση ακινητοποίησης είναι έως και τρεις φορές μεγαλύτερη, σε σύγκριση με τη συνιστώμενη δεκαπλάσια απόσταση.