Το πρόγραμμα Atlante του ομίλου Stellantis, το οποίο αφορά στην εγκατάσταση ταχυφορτιστών στη Ν. Ευρώπη βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Το δίκτυο ταχυφορτιστών της Stellantis θα είναι το πρώτο του είδους που θα είναι 100% vehicle-grid-integrated (VGI). Επίσης, θα χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και συστήματα αποθήκευσης.
Σύμφωνα με την εταιρεία, τα πρώτα 700 σημεία τοποθέτησης των φορτιστών έχουν καθοριστεί, ενώ ήδη το 10% αυτών βρίσκεται στη φάση της εγκατάστασης.
Οι φορτιστές που θα τοποθετηθούν θα είναι δυναμικής από 100 kW έως και 175 kW και θα προσφέρουν ειδικά προνόμια στους κατόχους αυτοκινήτων μαρκών του ομίλου Stellantis.
Οι ταχυφορτιστές θα είναι 100% vehicle-grid-integrated (VGI)
Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο του προγράμματος Atlante είναι ο συνδυασμός ταχυφορτιστών με Vehicle-Grid-Integrated τεχνολογία και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας.
Αυτό το καινοτόμο χαρακτηριστικό, που είναι μοναδικό για αντίστοιχες εφαρμογές, είναι ιδανικό για την αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με τις θέσεις στάθμευσης-φόρτισης να καλύπτονται από φωτοβολταϊκά στοιχεία.
Είναι μια λύση που εφάρμοσε και από η FIAT με αφορμή την παραγωγή του νέου αμιγώς ηλεκτρικού FIAT 500. Επιπλέον, η ιταλική μάρκα δημιούργησε στο εργοστάσιο στο Τορίνο, το μεγαλύτερο δίκτυο Vehicle-to-Grid (V2G) στον κόσμο. Τις θέσεις κάλυψαν φωτοβολταϊκά στοιχεία.
Η «ανταλλαγή» ενέργειας μεταξύ των αυτοκινήτων και του δικτύου σταθεροποιεί το δίκτυο. Παράλληλα αξιοποιεί στο μέγιστο βαθμό την ενέργεια που προκύπτει από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το ηλεκτρικό 500 είναι εξαρχής σχεδιασμένο για να συνεργάζεται με δίκτυα V2G.
Στόχος είναι το δίκτυο Atlante οι 35.000 φορτιστές έως το 2030
Το πρόγραμμα Atlante είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας των ΝΗΟΑ Group και της Free2Move eSolutions, η οποία αποτελεί κοινοπραξία των NHOA και του ομίλου.
Στόχος είναι η ενεργοποίηση 5.000 σημείων ταχυφόρτισης μέχρι το 2025 και περισσότερα από 35.000 σημεία μέχρι το 2030.
Ουσιαστικά το πρόγραμμα αποτελεί απάντηση στο πλάνο «Fit for 55» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ειδικότερα, προβλέπει την πώληση αποκλειστικά οχημάτων μηδενικών ρύπων από το 2035. Όπως επίσης και την εγκατάσταση ταχυφορτιστών ανά 60 χιλιόμετρα στους κύριους αυτοκινητόδρομους.
Πρόσφατα, ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τόνισε στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης την αργή εξέλιξη των δικτύων φόρτισης.
Πιο συγκεκριμένα, από τα συνολικά 225.000 σημεία που σήμερα είναι διαθέσιμα στην Ευρώπη, μόλις τα 25.000 παρέχουν δυνατότητα ταχυφόρτισης.
Όπως αναφέρει η Stellantis, μέσω του Atlante, θα ενισχύσει το δίκτυο ταχυφόρτισης, προσφέροντας επιπλέον επιλογές σε όλους τους καταναλωτές. Παράλληλα θα προσφέρει και ειδικά προνόμια στους χρήστες μοντέλων του Ομίλου Stellantis.
Η επικεφαλής του e-Mobility της Stellantis, Anne-Lise Richard, τόνισε
«Τα δίκτυα ταχυφόρτισης στη Ν. Ευρώπη αποτελούν μια σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, ενώ παράλληλα θα μας επιτρέψουν να χτίσουμε ένα καλύτερο αύριο για τις μελλοντικές γενιές».
«Το δίκτυο που παίρνει μορφή μέσω του προγράμματος Atlante θα βοηθήσει η φόρτιση ενός αυτοκινήτου να είναι τόσο απλή, όσο ο ανεφοδιασμός με βενζίνη. Είναι ένα φιλόδοξο πρόγραμμα, το οποίο θα βοηθήσει στην επίτευξη των στόχων μας και στην εφαρμογή της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της Stellantis».
Από την πλευρά του ο κ. Carlalberto Guglielminotti, CEO του NHOA Group, σημείωσε:
«Η COP26 εξέφρασε την άμεση ανάγκη να εστιαστούν οι προσπάθειες προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ηλεκτροκίνηση. Χάρη στη γνώση που έχουμε ως ένας από τους πέντε κορυφαίους παίκτες στον τομέα της ενέργειας, θα μπορέσουμε μέσω του προγράμματος Atlante να προσφέρουμε μια βιώσιμη λύση φόρτισης και να αυξήσουμε τη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ηλεκτρικό δίκτυο της Ευρώπης».