Η Audi ξεκίνησε την παραγωγή του e-tronGT, του νέου πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου της, στο Böllinger Höfe του Neckarsulm.
Στο νέο ηλεκτρικό GranTurismo, το μοντέλο που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας της μάρκας με τα τέσσερα δαχτυλίδια, το πάθος συναντά την καινοτομία και την αειφορία, οι υψηλές επιδόσεις την περιβαλλοντική ευαισθησία.
Για πρώτη φορά, ένα σπορ μοντέλο με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, θα αφήνει στο πέρασμά του πράσινο οικολογικό αποτύπωμα.
Επιπλέον, η διαδικασία παραγωγής εξοικονομεί πόρους, αποφεύγοντας το χαρτί και τα υλικά συσκευασίας, κάνει εκτενή ανακύκλωση χρησιμοποιώντας κλειστούς βρόχους αλουμινίου και πολυμερών, ενώ, για πρώτη φορά ένα νέο μοντέλο Audi έχει σχεδιαστεί χωρίς την κατασκευή φυσικού πρωτότυπου.
Διαβάστε: Audi RS e tron GT με δύο ηλεκτρικά μοτέρ – Δοκιμή στους δρόμους της Ρόδου
Το Audi e-tron GT είναι από κάθε άποψη ξεχωριστό, το ίδιο και η διαδικασία παραγωγής του στο Böllinger Höfe, η οποία χαρακτηρίζεται από ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ως προς τον άνθρακα.
Στις αρχές του 2020, ολόκληρο το εργοστάσιο του Neckarsulm άρχισε να χρησιμοποιεί αποκλειστικά πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Ένα συνδυασμένο εργοστάσιο θερμότητας και ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτείται με βιοαέριο παρέχει τη θερμότητα που απαιτείται για την παραγωγή, ενώ η Audi χρησιμοποιεί πιστώσεις άνθρακα από πιστοποιημένα έργα προστασίας του κλίματος, για να αντισταθμίσει τις εκπομπές που επί του παρόντος δεν μπορούν να αποφευχθούν με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Ακολουθώντας τα βήματα των εργοστασίων των Βρυξελλών και του Győr, στην Ουγγαρία, το Böllinger Höfe είναι τώρα η πρώτη μονάδα παραγωγής της Audi στη Γερμανία, όπου οι δραστηριότητες παραγωγής είναι καθαρές ως προς τον άνθρακα. Αυτό είναι ένα σημαντικό ορόσημο για τη μάρκα και ένα ακόμη βήμα στην πορεία της Audiγια μετατροπή όλων των εργοστασίων της παγκοσμίως, σε μονάδες παραγωγής ουδέτερες ως προς τον άνθρακα μέχρι το 2025, στο πλαίσιο του προγράμματος “Mission: Zero”.
Εξίσου μεγάλη προσοχή δόθηκε σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα. Τα διάφορα εξαρτήματα φτάνουν στο εργοστάσιο σιδηροδρομικώς, μέσω της DBCargo, με ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Οι ατμομηχανές χρησιμοποιούν CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο) ενώ τα αναγκαία φορτηγά κινούνται με βιομεθάνιο ή υγροποιημένο φυσικό αέριο, για τις μεγαλύτερες αποστάσεις.
Η μείωση των εκπομπών CO2 φτάνει το 20% και των οξειδίων του αζώτου στο 85%, σε σύγκριση με τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα φορτηγά.
Επανερχόμενοι στο εργοστάσιο, έχει υιοθετηθεί η ανακύκλωση αλουμινίου «κλειστού βρόχου», που σημαίνει μία διαρκή προμήθεια, χρήση και ανακύκλωση του υλικού μέσα στη διαδικασία κατασκευής ενός αυτοκινήτου. Αυτό εξοικονομεί πολύτιμες πρώτες ύλες και βελτιώνει το ενεργειακό αποτύπωμα του μοντέλου, πριν καν εισέλθει στη φάση χρήσης.
Αντίστοιχη είναι η μέριμνα και για την ανακύκλωση των πολυμερών, με το σύνθημα να είναι «μετατρέποντας το παλιό σε νέο».
Σε ένα τρέχον πιλοτικό έργο, τα απορρίμματα πολυμερών από το συγκρότημα παραγωγής των Α6 και Α7, ταξινομούνται ομοιογενώς, τεμαχίζονται και κατόπιν γίνονται πρώτη ύλη για εκτυπωτές 3D, στη διαδικασία παραγωγής. Περισσότερα από 100 εξαρτήματα του Audi e-tron GT κατασκευάζονται με αυτόν τον τρόπο.
Τέλος, το e-tron GT είναι το πρώτο οποίο κατασκευάζεται χωρίς να έχει δημιουργηθεί φυσικό πρωτότυπο. Ουσιαστικά, χρησιμοποιήθηκε λογισμικό που αναπτύχθηκε εντός της εταιρείας και εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας.
Μερικά από τα ειδικά εμπορευματοκιβώτια για τη μεταφορά ευαίσθητων ανταλλακτικών σχεδιάστηκαν επίσης χωρίς πρωτότυπα, χρησιμοποιώντας τη ίδια εικονική μέθοδο. Αυτό εξοικονομεί μέταλλο, αλλά και συσκευασία για την προστασία των εξαρτημάτων.