Tesla Autopilot: Στο μικροσκόπιο των γερμανικών αρχών

Τη λειτουργία του Tesla Autopilot στους ευρωπαϊκούς δρόμους ερευνά αναλυτικά η γερμανική αρχή οδικών μεταφορών.

Ακούστε το άρθρο

Τη λειτουργία του συστήματος ημί-αυτόνομης οδήγησης της Tesla ερευνούν οι αρμόδιες γερμανικές αρχές. Συγκεκριμένα, εξετάζουν κατά πόσο είναι ασφαλής η χρήση του στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Η γερμανική αρχή οδικών μεταφορών, μάλιστα, μελετά τη λειτουργία του εξειδικευμένου συστήματος υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας του Tesla Autopilot. Ουσιαστικά, ο έλεγχος αφορά τη σωστή εφαρμογή του συστήματος στις ευρωπαϊκές κυκλοφοριακές συνθήκες.

Το εξελιγμένο Tesla Autopilot

Το Tesla Autopilot είναι ένα αρκετά διαφορετικό σύστημα από τα αντίστοιχα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη. Είναι ικανό να επιλέξει την ιδανική λωρίδα κυκλοφορίας ανάλογα με την ανάγκη της οδήγησης (προσπέραση ή σταθερή πλοήγηση).

Η κλασική λειτουργία διατήρησης λωρίδας, το Adaptive Cruise Control, η ημί-αυτόνομη πλοήγηση και το αυτόματο παρκάρισμα αποτελούν κάποιες από τις λειτουργίες του ημί-αυτόνομου συστήματος οδήγησης επιπέδου 2 της Tesla.

Το Tesla Autopilot διαθέτει κάμερες περιμετρικά του αυτοκινήτου, εμπρόσθιο ραντάρ, το οποίο σαρώνει το δρόμο σε απόσταση σχεδόν 200 μέτρων, και 12 συστήματα υπέρηχων απόστασης 9 μέτρων.

Κατά την Tesla, αποτελεί το ιδανικό σύστημα για όσους οδηγούς είναι εξαντλημένοι ή αφαιρούν την προσοχή τους από το δρόμο. Από την άλλη πλευρά, αρκετοί υποστηρίζουν ότι με το σύστημα οι οδηγοί καθυστερούν να αντιδράσουν σε ενδεχόμενο κίνδυνο ή δεν αντιδρούν καθόλου.

Διαφορετικά περιστατικά

Στην Αριζόνα των ΗΠΑ ένας οδηγός του Model S με ενεργοποιημένο το Tesla Autopilot δεν σταμάτησε σε κόκκινο φανάρι διασταύρωσης. Το αυτοκίνητο προσέκρουσε σε ένα διερχόμενο Honda Civic και έχασαν τη ζωή τους οι 2 επιβάτες του τελευταίου. Αξιωματούχοι της NHTSA, μάλιστα, επιβεβαίωσαν τη χρήση του Autopilot.

Η χρήση του Tesla Autopilot, όμως, είχε διαφορετική κατάληξη στην περίπτωση μιας γυναίκας οδηγού. Συγκεκριμένα, η οδηγός του Model 3  γέννησε εγκλωβισμένη στην κίνηση και το αυτοκίνητο της Tesla τη μετέφερε 20 λεπτά αργότερα στο πλησιέστερο νοσοκομείο.

H Tesla, πάντως, υποστηρίζει ότι κάνει ρητή αναφορά στους πελάτες της για προσοχή των οδηγών στο δρόμο ανά πάσα στιγμή, ακόμη και αν έχουν ενεργοποιήσει το Autopilot.

Σημαντική απόφαση

Αν και η γερμανική αρχή οδικών μεταφορών δεν έχει κάνει γνωστή καμία πληροφορία για την έρευνα ούτε για το χρονοδιάγραμμά της απόφασης παρατηρούμε ότι είναι αντιμέτωπη με ένα πολύπλοκο έργο. Πρέπει, δηλαδή, να σταθμίσει πολλές παραμέτρους και να αξιολογήσει τα δεδομένα των περιστατικών πριν προχωρήσει σε απόφαση. Τέλος, η εν λόγω απόφαση μπορεί να δημιουργήσει ένα σοβαρό εμπορικό πλήγμα στην Tesla.

abb_img