To BMW iX5 Hydrogen δοκιμάζεται υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες στο κέντρο δοκιμών της γερμανικής φίρμας, στο Arjeplog της Σουηδίας. Το νέο μοντέλο αποτελεί μέρος μια σειράς αυτοκινήτων πιο «πράσινων». Θα συνδυάζει κυψέλες καυσίμου υδρογόνου με μπαταρία υψηλής ισχύος με μηδενικές εκπομπές CO2.
Συγκεκριμένα, η δοκιμή αφορούσε την απόδοση του νέου μοντέλου σε θερμοκρασίες υπό του μηδενός. Κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών, οι μηχανικοί διασφάλισαν έτσι τη λειτουργικότητα του συστήματος κίνησης κυψελών καυσίμου.
Το σύστημα διαθέτει σύστημα κυψελών καυσίμου και δεξαμενές υδρογόνου. Επιπλέον, από την μπαταρία προσωρινής αποθήκευσης ισχύος και την κεντρική μονάδα ελέγχου του οχήματος υπό αντίξοες συνθήκες.
Τι έδειξαν οι δοκιμές
«To BMW iX5 Hydrogen μπορεί να προσφέρει πλήρη απόδοση σε θερμοκρασίες έως και -20°C, όπως έδειξαν οι δοκιμές. Επομένως, αντιπροσωπεύει μια βιώσιμη εναλλακτική λύση σε ένα όχημα που τροφοδοτείται από σύστημα κίνησης με μπαταρία». Αυτά δήλωσε ο Frank Weber, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Ανάπτυξη.
BMW iX Flow: To αυτοκίνητο χαμαιλέοντας!
Μεταξύ άλλων ο Weber δήλωσε πως ένα σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου προϋποθέτει μία εκτεταμένη υποδομή υδρογόνου. Με αυτή την υποδομή ο ανεφοδιασμός υδρογόνου διαρκεί τρία με τέσσερα λεπτά.
Το σύστημα κίνησης του BMW iX5 Hydrogen
Το σύστημα κίνησης του συνδυάζει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου με έναν ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιεί την πέμπτη γενιά τεχνολογίας της BMW. Αποθηκεύει το υδρογόνο σε δύο δεξαμενές με πίεση 700 bar, τα υλικά των οποίων είναι από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα. Η κυψέλη καυσίμου μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια που φτάνει σε ισχύ τα 125 kW. Δηλαδή τους 170 ίππους.
Ο ηλεκτροκινητήρας επίσης προσθέτει στο μείγμα την ενέργεια που υπάρχει αποθηκευμένη σε μία μπαταρία ισχύος. Αυτή φορτίζεται μέσω της ανάκτησης της ενέργειας ή από την κυψέλη καυσίμου. Με αυτό τον τρόπο, η συνολική ισχύς του φτάνει τα 275 kW, ήτοι 374 ίππους.
Απαραίτητη η στήριξη της πολιτείας
H BMW επιθυμεί να δει έναν πιο φιλόδοξο σχεδιασμό σχετικά με την οικονομία κινητικότητας κυψελών καυσίμου. Επιπλέον, υποστηρίζει τα σχέδια της Ε.Ε. για την εφαρμογή του AFIR. Αυτό αφορά, την παράλληλη ανάπτυξη σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου και υποδομής φόρτισης ηλεκτρικής ενέργειας.
Τέλος, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ζητάει χαρακτηριστικά, έως το 2027 να υπάρχει πρατήριο καυσίμων 700 bar κάθε 100 χιλιόμετρα και όχι κάθε 150.