Η Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου (ΔΕΔΑ) θα επιλέξει ένα χωριό στη Δυτική Μακεδονία, το οποίο θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά υδρογόνο. Πιο συγκεκριμένα, με το πείραμα του «χωριού υδρογόνου» η ΔΕΔΑ θα αξιολογήσει τα δεδομένα παραγωγής, μεταφοράς και χρήσης του υδρογόνου στην αστική κατανάλωση και ηλεκτροπαραγωγή.
Το εγχείρημα, δηλαδή, θα δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες για την αστική χρήση του υδρογόνου σε πραγματικές συνθήκες.
Το πρώτο τρακτέρ με υδρογόνο έρχεται από την Ιαπωνία
Το υδρογόνο και ο τρόπος χρήσης του
Στο χωριό της Δυτικής Μακεδονίας οι κάτοικοι θα χρησιμοποιούν το «μπλε υδρογόνο» και όχι το «πράσινο υδρογόνο». Μάλιστα, τη βάση του πρώτου αποτελεί το φυσικό αέριο, ενώ το δεύτερο προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.
Η μεταφορά του φυσικού αερίου θα γίνεται σε συμπιεσμένη μορφή (CNG) στο σημείο κατανάλωσης και οι αρμόδιοι θα το αξιοποιούν με 2 τρόπους:
- Διανομή μέσω δικτύου απευθείας σε σπίτια και χρήση σε λέβητες θέρμανσης
- Μετατροπή σε ηλεκτρική ενέργεια και κάλυψη των αναγκών των κατοίκων σε ρεύμα
Τέλος, η επένδυση για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου πιλοτικού προγράμματος θα αγγίξει τα 1,5-2,5 εκατομμύρια ευρώ.
Toyota: Συμφωνία για την ανάπτυξη της χρήσης υδρογόνου
Παραγωγή και από βιοαέριο
Στόχος της ΔΕΔΑ σε δεύτερο χρόνο είναι η παραγωγή υδρογόνου από βιοαέριο. Συγκεκριμένα, επιθυμεί την εκμετάλλευση του παραγόμενου βιοαερίου στην Ελλάδα. Επιπλέον, το ελληνικό βιοαέριο μπορεί να καλύψει τη ζήτηση μεγαλύτερου του ενός εκατομμυρίου κυβικών μέτρων φυσικού αερίου το χρόνο.
Στροφή στο υδρογόνο για την Ευρώπη (;)
Επιπλέον, το βιοαέριο παράγουν τα απόβλητα και τα παραπροϊόντα της αγροτικής παραγωγής και της κτηνοτροφίας. Επομένως, μπορεί κανείς να βρει διάσπαρτο βιοαέριο στην Ελλάδα.
Ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου στην Ελλάδα
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ, Μάριος Τσάκας, δήλωσε:
«Το σχέδιο συμβολίζει την αρχή της νέας εποχής του υδρογόνου, το οποίο τα επόμενα χρόνια θα διεισδύσει περαιτέρω στην ηλεκτροπαραγωγή και τις μεταφορές. Θα αντικαταστήσει, δηλαδή, το φυσικό αέριο και τα συμβατικά υγρά καύσιμα. Το βασικό πλεονέκτημα του υδρογόνου, μάλιστα, είναι ότι η χρήση του δεν παράγει ρύπους παρά μόνο υδρατμούς. Τέλος, το μειονέκτημα επί του παρόντος είναι το υψηλό κόστος και οι δυσχέρειες στην παραγωγή και την μεταφορά».