Η νέα εφαρμογή Gov.gr Waller έκανε πρεμιέρα χθες, Τετάρτη 27/07 και επιτέλους είναι διαθέσιμη για το κοινό. Το παρών στην παρουσίαση της νέας εφαρμογής έδωσαν:
- O Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης
- Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής
- Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος
- Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης
Για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της εφαρμογής υπεύθυνο είναι το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η άντληση όλων των απαραίτητων στοιχείων πραγματοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Κινούμαι Ηλεκτρικά 2: Ξεκινούν από 28/7 οι αιτήσεις!
Gov.gr Wallet: Εγκατάσταση και αυθεντικοποίηση
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στα app stores των λογισμικών iOS και Android, καθώς επίσης και στην ιστοσελίδα wallet.gov.gr. Η χρήση της θα είναι δυνατή τμηματικά, σύμφωνα με το τελευταίο ψηφίο στον ΑΦΜ του πολίτη, αρχής γενομένης από την Τετάρτη 27/07 και τον αριθμό 1.
Για την ασφαλή πρόσβαση στην εφαρμογή, η ταυτοποίηση του πολίτη γίνεται αρχικά με τους κωδικούς Taxisnet. Ακολουθεί η καταχώρηση κωδικού μιας χρήσης (OTP – One Time Password), τον οποίο λαμβάνει ο πολίτης στο κινητό του τηλέφωνο.
Ο πολίτης πριν ανοίξει την εφαρμογή θα πρέπει να κάνει τα εξής:
- Καταχώρηση του αριθμού του κινητού του τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) μέσω του notify.gov.gr
- Ψηφιακή βεβαίωση της υπογραφής του μέσω του gov.gr (Υπεύθυνη Δήλωση, Εξουσιοδότηση, Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου, Ιδιωτικό Συμφωνητικό).
- Παραχώρηση άδειας για λήψη ειδοποιήσεων από την εφαρμογή, που προφανώς είναι απαραίτητες για την λειτουργία της.
- Δυνατότητα ενεργοποίησης εύκολης πρόσβασης (quick login).
Η εφαρμογή MyAuto είναι στον αέρα!
Δημιουργία και αποθήκευση αντιγράφων
Ο πολίτης αφού ανοίξει την εφαρμογή, μπορεί να δημιουργήσει και να αποθηκεύσει το ψηφιακό αντίγραφο της ταυτότητας ή/και του διπλώματος οδήγησης του.
Τα βήματα είναι τα εξής:
- Επιλογή του εγγράφου και έπειτα λήψη ενός κωδικού μιας χρήσης μέσω SMS
- Εισαγωγή του κωδικού στην εφαρμογή
Αμέσως μετά, το έγγραφο δημιουργείται και αποθηκεύεται στην εφαρμογή. καθώς και στο Wallet του κινητού τηλεφώνου. Η διαδικασία είναι η ίδια για κάθε νέα έκδοση αντιγράφου.
Δίπλωμα οδήγησης: Από τέλη Ιουλίου στα κινητά μας!
Στοιχεία ψηφιακών αντιγράφων και επαλήθευση γνησιότητας
Τα ψηφιακά αντίγραφα του Gov.gr Wallet ενσωματώνουν έναν κωδικό QR και έναν μοναδικό κωδικό εγγράφου, που επιτρέπει την επαλήθευση γνησιότητάς τους. Με το σκανάρισμά του κωδικού, ο πολίτης λαμβάνει ειδοποίηση από την εφαρμογή, δίνοντας έγκριση για επαλήθευση των στοιχείων του.
Ακολούθως, εμφανίζεται ένας 6ψήφιος κωδικός, τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει/επιδείξει στον ελεγκτή. Εκείνος με τη σειρά του θα τον καταχωρίσει στη δική του συσκευή. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, τα στοιχεία του ψηφιακού αντιγράφου είναι εμφανή για μία και μόνο φορά στη συσκευή του ελεγκτή, χωρίς τη δυνατότητα αποθήκευσης.
Ακόμη περιμένουμε το Car Wallet!
Η δυνατότητα γρήγορης επαλήθευσης
Μέσω της λειτουργίας Quick Scan, ο πολίτης δίνει «προέγκριση» για τον επόμενο και μόνο έλεγχο. Εφόσον, βέβαια, αυτός είναι στα επόμενα πέντε λεπτά.
Με την επίδειξη του Quick Scan κωδικού QR, ο ελεγκτής αποκτά απευθείας πρόσβαση στα στοιχεία του πολίτη. Αυτό εξασφαλίζει την αμεσότερη εξυπηρέτηση του, κυρίως σε περιπτώσεις όπου υπάρχει συνωστισμός ή όπου είναι απαραίτητη η ταχύτητα, όπως για παράδειγμα σε συναυλίες, αεροπλάνα κ.α.
Η υπογραφή εγγράφων στο docs.gov.gr
O πολίτης μπορεί στο Gov.gr Wallet να υπογράφει ταχύτερα και ασφαλέστερα έγγραφα μέσω του docs.gov.gr.
Πιο συγκεκριμένα, ο πολίτης θα μπορεί να επιλέξει και να εγκρίνει την έκδοση ενός ψηφιακού εγγράφου μέσω της εφαρμογής. Αφού προφανώς έχει εγκαταστήσει στο κινητό του τηλέφωνο την εφαρμογή και έχει αποθηκεύσει την αστυνομική του ταυτότητα.
Απώλεια ή αντικατάσταση έγχαρτων πιστοποιητικών και απώλεια συσκευής
Σε περίπτωση απώλειας της ταυτότητας ο πολίτης την δηλώνει σε ένα Αστυνομικό Τμήμα, είτε αυτοπροσώπως είτε μέσω του gov.gr. Αυτόματα και άμεσα, οποιοδήποτε ψηφιακό έγγραφο έχει εκδοθεί ακυρώνεται.
Το ίδιο ισχύει και την απώλεια του διπλώματος οδήγησης. Ο πολίτης πρέπει να τη δηλώσει σε ένα Αστυνομικό Τμήμα, σε ένα ΚΕΠ ή στη Διεύθυνση Μεταφορών της αρμόδιας Περιφέρειας.
Σε περίπτωση έκδοσης νέας ταυτότητας ή διπλώματος για άλλο λόγο, υπάρχει αυτόματη ακύρωση των ψηφιακών αντιγράφων των παλαιών πιστοποιητικών.
Σε περίπτωση απώλειας της συσκευής, ο πολίτης μπορεί να ανακαλέσει την ισχύ των αποθηκευμένων ψηφιακών αντιγράφων μέσω της σχετικής υπηρεσίας στο gov.gr. Η ανάκληση των ψηφιακών αντιγράφων δεν ακυρώνει τα αντίστοιχα έγχαρτα πιστοποιητικά.
Στα 8.000 ευρώ η επιδότηση για αγορά νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου!
Διευκρινίσεις που πρέπει να γνωρίζετε για τη νέα εφαρμογή
- Η ψηφιακή έκδοση αντιγράφων είναι δυνατή όταν ο πολίτης κατέχει νόμιμα το αντίστοιχο έγχαρτο πιστοποιητικό.
- Σε περιπτώσεις προσωρινής ή οριστικής ανάκλησης ή κράτησης της αστυνομικής ταυτότητας ή/και του διπλώματος οδήγησης, υπάρχει αυτόματη ενημέρωση των μητρώων.
- Η αποθήκευση των ψηφιακών αντιγράφων είναι δυνατή μόνο σε μία συσκευή.
- Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν εντός της ελληνικής επικράτειας ακριβώς την ίδια ισχύ με τα αντίστοιχα έγχαρτα πιστοποιητικά.
- Κατ’ εξαίρεση, σχετικά με τις συναλλαγές πολιτών με πιστωτικά ιδρύματα, με χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και με παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, τα ψηφιακά αντίγραφα θα έχουν ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2022.
- Το ψηφιακό αντίγραφο ταυτότητας δεν συνιστά ταξιδιωτικό έγγραφο. Επομένως, ισχύει μόνο σε πτήσεις εσωτερικού.
Ερωτήσεις και απαντήσεις υπάρχουν στην εφαρμογή και στο wallet.gov.gr. Επιπλέον, οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν αιτήματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης στο wallet.gov.gr/support.