Ελεύθερη μετακίνηση για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στον Δακτύλιο της Αθήνας

Ακούστε το άρθρο

Σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1221 Β/30-3-2021) που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δεν θα υπάρχουν περιορισμοί στη κυκλοφορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στον Δακτύλιο της Αθήνας.

Η Ελλάδα ξεκίνησε να κάνει βήματα υιοθέτησης του διεθνούς προτύπου WLTP (Worldwide Light Test Procedure) και να προσαρμόζεται στις σύγχρονες διεθνείς πρακτικές για την επίτευξη χαμηλών εκπομπών ρύπων, που ξεκίνησαν να ισχύουν από 1/1/2021.

H KYA (ΦΕΚ 1221 Β/30-3-2021) δίνει την δυνατότητα στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα να κυκλοφορούν στον Δακτύλιο της Αθήνας χωρίς περιορισμούς, ενώ για τα υβριδικά, αλλά και τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ θα μπορούν να εισέρχονται στον δακτύλιο ελεύθερα μόνο με την προϋπόθεση ότι θα έχουν χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Αναλυτικότερα, στον δακτύλιο επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:

Α) των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

Β) των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

Γ) των οχημάτων τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP.

Η απόφαση υπογράφεται από τους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα και Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, καθώς και από τους Υφυπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γεώργιο Αμυρά, Προστασίας του Πολίτη, Ελευθέριο Οικονόμου και Υποδομών και Μεταφορών, Ιωάννη Κεφαλογιάννη.

abb_img