Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στην ταχύτητα φόρτισης της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού οχήματος, είναι η θερμοκρασία της. Άλλωστε, οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν εξοπλίσει τα ηλεκτρικά μοντέλα τους με ανάλογα συστήματα. Ωστόσο, η ύπαρξη ενός τέτοιου συστήματος αυξάνει το κόστος παραγωγής, καθώς και το συνολικό βάρος του οχήματος. Έτσι, η Rivian σχεδίασε έναν νέου τύπου φορτιστή, ο οποίος μπορεί να ρυθμίσει τη θερμοκρασία της μπαταρίας με σχεδόν, φυσικό τρόπο.
Τόσο οι χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος όσο και οι υψηλές που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της φόρτισης, μειώνουν την ταχύτητά της. Ο νέος φορτιστής της Rivian αναλαμβάνει ρόλο κλιματιστικού, φυσώντας ζεστό ή κρύο αέρα κάτω από το αυτοκίνητο. Προφανώς, σκοπός του είναι να φέρει τη θερμοκρασία του πακέτου μπαταριών σε επιθυμητά επίπεδα.
Rivian: Με το βλέμμα στα ηλεκτρικά… ποδήλατα!
Πώς λειτουργεί ο φορτιστής ηλεκτρικών οχημάτων της Rivian;
Το σύστημα κλιματισμού του φορτιστή της Rivian, όπως είναι φυσικό, θα είναι στο κατώτερο σημείο της μονάδας. Έτσι, ο οδηγός θα πρέπει να τοποθετεί το ηλεκτρικό όχημα ακριβώς μπροστά από τη μονάδα φόρτισης. Από τη στιγμή που ο χρήστης συνδέει την πρίζα, ο φορτιστής θα λάβει δεδομένα σχετικά με τη θερμοκρασία της μπαταρίας του οχήματος.
Τότε μπαίνει σε λειτουργία το σύστημα κλιματισμού του φορτιστή ώστε να ρυθμίσει την κατάλληλη θερμοκρασία. Μάλιστα, για τη λειτουργία αυτή, το «σώμα» του φορτιστή διαθέτει οπές ώστε να «ρουφάει» τον εξωτερικό αέρα. Στη συνέχεια, ο αέρας περνάει μέσα από το σύστημα, ώστε να γίνει πιο θερμός ή πιο ψυχρός. Τέλος, ένας αποδοτικός ανεμιστήρας στο κάτω μέρος του φορτιστή κατευθύνει τον αέρα κάτω από το όχημα.
Rivian: Το 2022 τα είχε… 25.000 και κάτι!
Τελικά συμφέρει ενεργειακά μία τέτοια πατέντα;
Κανείς δεν γνωρίζει μέχρι στιγμής, αν αυτός ο τύπος φορτιστή είναι αποτελεσματικός στη ταχεία φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος. Ωστόσο, αυτό που προβληματίζει, είναι η ενέργεια που θα πρέπει να καταναλώσει, ώστε να ψύξει ή να θερμάνει τη μπαταρία. Μάλιστα, αν και μειώνει το κόστος κατασκευής και το βάρος του οχήματος, σίγουρα καταναλώνει αρκετή ενέργεια. Και σε έναν κόσμο που τα ηλεκτρικά πληθαίνουν, αυτή η λύση ίσως να είναι αρκετά ενεργοβόρα.
Αργεί το Rivian R1T με τη… Max μπαταρία!
Σύμφωνα με την αμερικάνικη εταιρεία, η ιδέα προήλθε από την ταχεία αύξηση της ισχύος φόρτισης τα τελευταία 5-10 χρόνια. Σίγουρα, θα αποτελέσει λύση για παλαιότερα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία δεν διαθέτουν αντλίες θερμότητας στο σύστημα των μπαταριών τους. Όμως, αυτά θα αποτελέσουν μειοψηφία στο μέλλον, όπου ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων θα διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα κλιματισμού.