Η Mercedes-Benz έχει τοποθετήσει την κατηγορία των ηλεκτρικών Van αρκετά ψηλά στην ατζέντα της, καθώς ετοιμάζει μία ολοκαίνουργια πλατφόρμα ειδικά για αυτά. Πιο συγκεκριμένα, η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε την νέα αρθρωτή ηλεκτρική πλατφόρμα VAN.EA (Van Electric Architecture). Σε αυτή θα αναπτύξει τα μελλοντικά μεσαία και μεγάλα ηλεκτρικά φορτηγά της.
Ουσιαστικά, η εν λόγω πλατφόρμα θα είναι η βάση για τα premium επαγγελματικά και ιδιωτικά Van, καθώς και για τα Camper Van. Σύμφωνα με την εταιρεία, όλα τα μελλοντικά μοντέλα εστιάζουν στην αποδοτικότητα και τις επιδόσεις. Επιπλέον, θα προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία με μικρότερα πακέτα μπαταριών.
Mercedes-Benz: Τα νέα της campers είναι έτοιμα για εξερεύνηση!
Λίγα λόγια για τη νέα πλατφόρμα της Mercedes-Benz
Η VAN.EA θα αποτελείται από 3 μονάδες, οι οποίες είναι σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να ταιριάζουν σε διαφορετικούς τύπους ηλεκτρικών οχημάτων. Ειδικότερα, η μία μονάδα μπροστά θα «φιλοξενεί» τον ηλεκτροκινητήρα και θα είναι κοινή για όλα τα οχήματα.
Η κλιμακούμενη κεντρική μονάδα θα εμπεριέχει τα πακέτα μπαταριών διαφορετικής χωρητικότητας. Τέλος, η πίσω μονάδα θα είναι διαθέσιμη με ή χωρίς ηλεκτροκινητήρα, δίνοντας με αυτό τον τρόπο τη δυνατότητα τετρακίνησης.
Mercedes-Benz eSprinter: 475 χιλιόμετρα με μία φόρτιση!
Σε 2 εκδόσεις η πλατφόρμα VAN.EA
Επιπλέον, να σημειώσουμε ότι η πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμη σε διαφορετικές εκδόσεις, ανάλογα την κατηγορία των οχημάτων. Η έκδοση VAN.EA-P είναι για τα μεσαίου μεγέθους ιδιωτικά πολυτελή Van. Τα οχήματα που θα τη χρησιμοποιούν, θα έχουν αυτονομία μεγαλύτερη των 500 χιλιομέτρων, ενώ θα διαθέτουν και συστήματα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2. Μάλιστα, θα προσφέρουν και συστήματα επιπέδου 3.
Mercedes-Benz: Πρωταθλήτρια στα ηλεκτρικά Van!
Για τα ελαφριά επαγγελματικά, υπάρχει η έκδοση VAN.EA-C, η οποία θα υποστηρίξει μεσαία και μεγάλα premium εμπορικά Van. Επίσης, τα μοντέλα θα διαθέτουν ψηφιακές υπηρεσίες μέσω του συστήματος MB.OS. Σε πρώτη φάση θα υποστηρίζουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης 2ου επιπέδου, ενώ μέχρι το 2030 θα υποστηρίζουν ακόμη και το επίπεδο 4.
Τέλος, η εταιρεία θα παράγει τα μοντέλα με την πλατφόρμα VAN.EA σε ένα νέο εργοστάσιο, στο Jawor της Πολωνίας. Επίσης, το μεγαλύτερο πλαίσιο καμπίνας VAN.EA θα κατασκευάζεται στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας. Επιπλέον, η παραγωγή των μεσαίων φορτηγών θα λαμβάνει χώρα στη Βιτόρια της Ισπανίας.