Η παράδοση την οποία ακολουθεί η ιταλική φίρμα εδώ και χρόνια, είναι τα διακριτικά XX να αφορούν τις πιο σκληροπυρηνικές εκδόσεις των μοντέλων της. Οι εκδόσεις αυτές διέθεταν στοιχεία τα οποία η εταιρεία είχε μεταφέρει αυτούσια από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ωστόσο, μέχρι στιγμής οι εκδόσεις XX των οχημάτων της Ferrari απευθυνόντουσαν αποκλειστικά για χρήση σε πίστα. Τώρα, με τις νέες SF90 XX Stradale και SF90 XX Spider αυτό παύει να ισχύει, μιας και τα αυτοκίνητα είναι νόμιμα και για χρήση στο δημόσιο δρόμο.
Αρχικά να πούμε ότι η Stradale αφορά την «κλειστή» έκδοση αμαξώματος για την SF90 XX, ενώ η Spider την «ανοιχτή». Βέβαια, όσοι θέλουν να την αποκτήσουν θα πρέπει να βιαστούν, μιας και το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων. Πιο συγκεκριμένα, στην περίπτωση της SF90 XX Stradale, η ιταλική μάρκα θα παράξει 799 κομμάτια. Αντίστοιχα, η «ανοιχτή» έκδοση της SF90 XX θα είναι διαθέσιμη σε 599 μονάδες.
Η Ferrari Purosangue μας ταξιδεύει στη Νορβηγία
Τα χαρακτηριστικά του υβριδικού συστήματος κίνησης της Ferrari SF90 XX
Κάτω από το καλλίγραμμο και άκρως επιθετικό «σώμα» της Ferrari SF90 XX, εδρεύει ένας διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας 4,0 λίτρων. Το μηχανικό σύνολο προσφέρει μεγάλα αποθέματα ισχύος, αποδίδοντας 797 ίππους και 804 Nm ροπής. Ωστόσο, παρόντες είναι και 3 ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι αποδίδουν επιπλέον 233 ίππους.
Έτσι, η Ferrari SF90 XX προσφέρει μία συνδυαστική ισχύ, η οποία φτάνει τους 1.030 ίππους, ακριβώς 30 ίππους παραπάνω από την «απλή» SF90. Επιπλέον, ενέργεια στα 3 ηλεκτρικά μοτέρ προσφέρει μία μπαταρία με χωρητικότητα 7,9 kWh. Μάλιστα, αυτή είναι ικανή να προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 25 χιλιομέτρων, με ταχύτητα 135 χλμ./ώρα.
Από πλευράς επιδόσεων, η κορυφαία SF90 XX καταφέρνει να κινεί σε αστραπιαίους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.660 κιλών. Ειδικότερα, η μέτρηση του 0-100 χλμ./ώρα είναι μία απλή υπόθεση των 2,3 δευτερολέπτων. Μάλιστα, το ίδιο ισχύει και για το 0-200 χλμ./ώρα, μιας και είναι εφικτό σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, το ταχύμετρο της SF90 XX τερματίζει στα 320 χλμ./ώρα. Όλη αυτή η εξηλεκτρισμένη ισχύς περνάει στους τροχούς του ιταλικού supercar μέσω ενός αυτόματου 8τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Οι ηλεκτρικές Ferrari θα κάνουν… θόρυβο
Τα επιπλέον στοιχεία που ενσωματώνει η κορυφαία έκδοση
Προφανώς, ανάλογα βελτιωμένο είναι και το σύστημα πέδησης της SF90 XX, διαθέτοντας ανασχεδιασμένες δαγκάνες φρένων. Μάλιστα, αυτές λειτουργούν σε συνεργασία με τους θηριώδεις δίσκους, διάστασης 398 χιλιοστών εμπρός και 390 χιλιοστών πίσω. Επιπλέον, στην υψηλή απόδοση του συστήματος των φρένων του μοντέλου, συμβάλλει και το βελτιωμένο σύστημα ABS. Ωστόσο, ένα από τα δυνατά «χαρτιά» της σκληροπυρηνικής XX είναι η αναθεωρημένη αεροδυναμικής της.
Ειδικότερα, το μοντέλο διαθέτει πιο έντονα αεροδυναμικά βοηθήματα από την συμβατική έκδοση, που συμβάλλουν περαιτέρω στη σταθερότητά της. Ανάλογες είναι και οι βελτιώσεις που έχουν γίνει στο πάτωμα, προσφέροντας καλύτερη ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο. Στο πίσω μέρος της SF90 XX, ξεχωρίζουν οι 2 εισαγωγές αέρα, λίγο πριν τον κινητήρα.
Ferrari SF90 vs Tesla Model S Plaid vs Porsche 911 Turbo S
Φυσικά, εντύπωση προκαλεί και η μεγάλη αεροτομή στο τελείωμα της SF90 XX. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της κάθετης αεροδυναμικής δύναμης του εξωτικού μοντέλου, η οποία «αγγίζει» τα 530 κιλά στην ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα.
Οι επεμβάσεις συνεχίζονται και στο εσωτερικό της και κυρίως αφορούν τα υλικά που το απαρτίζουν. Έτσι, η νέα Ferrari SF90 XX διαθέτει μεγάλα τμήματα από Alcantara και ανθρακόνημα ενώ αλλαγές έχουν γίνει και στα καθίσματα. Πιο συγκεκριμένα, το σωληνωτό εμφανές πλαίσιο των καθισμάτων της έκδοσης, καταφέρνει και εξοικονομεί συνολικά 1,3 κιλά, σε σχέση με την SF90. Τέλος, στην περίπτωση της Spider, η οροφή καταφέρνει αναδίπλωση σε μόλις 14 δευτερόλεπτα, με ταχύτητα κίνησης έως 45 χλμ./ώρα.
Στο παρακάτω video, απολαύστε την Ferrari SF90 XX Stradale να κινείται γρήγορα αλλά και… αθόρυβα: