Ακόμη μία εταιρεία, η οποία παρουσιάζει την νέα της κατεύθυνση στο Goodwood Festival of Speed, είναι και η Caterham. Ειδικότερα, η βρετανική φίρμα μας συστήνει ένα πρωτότυπο coupe μοντέλο με την ονομασία Project V, το οποίο διαθέτει αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Ωστόσο, βάζοντας στην άκρη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για τα μοντέλα της μάρκας, το Project V είναι διαφορετικό. Το αμάξωμα του μοντέλου είναι «κλειστό», αποπνέοντας μία πολυτελή και συνάμα, σπορτίφ αίσθηση.
Σχεδιασμένο ως ηλεκτρικό όχημα από την αρχή, το Project V είναι δημιούργημα του νέου Επικεφαλής Σχεδιαστή, Anthony Jannarelly. Μάλιστα, το όραμά του έγινε πραγματικότητα από τη συνεργασία με την παγκοσμίου φήμης ιταλική εταιρεία Italdesign. Μάλιστα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η έκδοση παραγωγής του Project V θα κάνει την εμφάνισή της στα τέλη του 2025 ή στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Επιπλέον, στόχος είναι η τιμή του να μην ξεπερνά τις 80.000 λίρες Αγγλίας.
Και στο βάθος η ηλεκτρική έκδοση του Caterham EV Seven!
«Ο σχεδιασμός ενός Caterham Seven είναι απλός και μινιμαλιστικός, είναι ελαφρύ και διασκεδαστικό στην οδήγηση. Με το Project V, εφαρμόζουμε αυτή τη φιλοσοφία στην αρχιτεκτονική του, ώστε να δημιουργήσουμε μια σαγηνευτική και διαχρονική σιλουέτα. Κάθε χαρακτηριστικό πρέπει να δικαιολογεί τον εαυτό του από άποψη βάρους, ώστε να διατηρείται η ελαφρότητα και να βελτιστοποιείται η εμπλοκή του οδηγού», δήλωσε ο κ. Jannarelly.
Με 272 ίππους και 400 χιλιόμετρα αυτονομίας το Caterham Project V
Παραδοσιακά, το Caterham Project V έχει κίνηση στον «σωστό» άξονα με τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα που παράγει 272 ίππους. Επιπλέον, είναι σε θέση να επιταχύνει έως τα 100 χλμ./ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα. Ολοκληρώνοντας με τον τομέα τον επιδόσεων, η τελική ταχύτητα του Caterham Project V θα «αγγίζει» τα 230 χλμ./ώρα. Προφανώς, στο νούμερο αυτό επεμβαίνει ο ανάλογος ηλεκτρονικός περιοριστής.
Το Fisker Ronin έρχεται τον Αύγουστο!
Παράλληλα, διαθέτει μία μπαταρία ιόντων λιθίου με ενισχυμένη θερμική διαχείριση, με χωρητικότητα 55 kWh. Μάλιστα, η εταιρεία στοχεύει να επιτύχει αυτονομία, η οποία θα είναι κοντά στα 400 χιλιόμετρα, σε κύκλο WLTP. Ωστόσο, στις υψηλές επιδόσεις, καθώς και στην αυτονομία του μοντέλου, σημαντικό ρόλο «παίζει» το χαμηλό βάρος του. Μάλιστα, σύμφωνα με την Caterham δεν ξεπερνά τους 1,2 τόνους.
Από πλευράς φόρτισης, το εξελιγμένο σύστημα της μπαταρίας μπορεί να την επαναγεμίσει από το 20% στο 80% σε μόλις 15 λεπτά. Φυσικά, σε αυτό συμβάλλει και η δυνατότητα φόρτισης με ισχύ 150 kW DC, σε ανάλογο ταχυφορτιστή.
AIM EV Sport 01: Το διαστημικό… σπαθί των Σαμουράι
Σπορτίφ εσωτερικό με 3 ή 4 θέσεις επιβατών
Το εσωτερικό του βρετανικού ηλεκτρικού μοντέλου διαθέτει διάταξη καθισμάτων 2+1 ή 2+2 θέσεων ως προαιρετική επιλογή. Ωστόσο, η εικόνα του διαθέτει μία αρκετά σπορτίφ αίσθηση, διαθέτοντας στην ουσία μόνο τα βασικά όργανα. Βέβαια, αντίθεση προκαλεί η ύπαρξη κεντρικής οθόνης αφής στο ταμπλό, η οποία αναλαμβάνει το ρόλο του infotainment.
Επιπλέον, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 3 προγράμματα οδήγησης, Normal, Sport και Sprint, ανάλογα τις απαιτήσεις του. Αυτά διαμορφώνουν ανάλογα τόσο την απόδοση του κινητήρα, όσο και τη λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης.
Ο Bob Laishley, CEO της Caterham, δήλωσε:
«Το Project V δεν είναι απλώς μια ιδέα ή μια σχεδιαστική μελέτη. Ένα ηλεκτρικό Caterham οποιουδήποτε σχήματος και μεγέθους πρέπει να παραμείνει πιστό σε αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε από όλους τους άλλους. Να είναι ελαφρύ, απλό και να προσφέρει μία απαράμιλλη οδηγική εμπειρία. Αυτό άλλωστε είναι το DNA μας».