Στον ποταμό Γιανγκτσέ της Κίνας, έκανε ντεμπούτο το ηλεκτρικό απόκτημα της Cosco, το 700 TEU. Σύμφωνα με την κινέζικη εταιρεία, το 700 TEU είναι το πρώτο μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως που λειτουργεί αποκλειστικά με μπαταρία για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.
Η διαδρομή που διανύει το εν λόγω ηλεκτρικό πλοίο, είναι 965 χιλιόμετρα στον ποταμό Γιανγκτσέ (ο μεγαλύτερος της Κίνας). Να σημειώσουμε, ότι το 700 TEU είναι το πρώτο από τα δύο που προορίζονται για τη διαδρομή. Προφανώς, στόχος της εταιρείας, μέσω του ηλεκτρικού φορτηγού πλοίου, είναι οι «καθαρότερες» μεταφορές, απαλλαγμένες από τις εκπομπές άνθρακα.
Η παραδόσεις των X Shore 1 μόλις ξεκίνησαν!
Το Cosco 700 TEU αλλάζει τις μπαταρίες μόνο του
Το πλοίο έχει μήκος 120 μέτρα, πλάτος περίπου 24 μέτρα και ζυγίζει 10.000 τόνους, ενώ χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες 900 kW. Ωστόσο, αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι το σύστημα ανταλλαγής μπαταριών του εν κινήσει, προσφέροντας λύσεις στο πρόβλημα της εμβέλειας.
Waterdom: Ηλεκτρικές σανίδες eFoil για ατελείωτη διασκέδαση!
Πιο συγκεκριμένα, 36 από τα 700 εμπορευματοκιβώτια του φορτηγού πλοίου διαθέτουν μπαταρίες με δυνατότητα εναλλαγής. Μάλιστα, η εταιρεία κατά την παρουσίαση του έργου το περασμένο έτος, ανέφερε ότι κάθε μονάδα ανταλλασσόμενης μπαταρίας, στεγάζεται σε εμπορευματοκιβώτια 20 ποδιών με χωρητικότητα 50.000 kWh.
Επιπλέον, το 700 TEU χρησιμοποιεί ένα έξυπνο σύστημα ελέγχου που εξασφαλίζει μέγιστη απόδοση. Ειδικότερα, προσαρμόζει με ακρίβεια την κατανάλωση ενέργειας στις ανάγκες του πλοίου.
Το Sialia 59 «ηλέκτρισε» το Palma Boat Show
Η σημασία του Γιανγκτσέ για την πράσινη ανάπτυξη
Σύμφωνα με την κινέζικη κυβέρνηση ο ποταμός Γιανγκτσέ είναι ιδιαιτέρως σημαντικός για την Κίνα και την προώθηση της πράσινης ανάπτυξης. Τον περασμένο Απρίλιο, ένα άλλο ηλεκτρικό πλοίο, το κρουαζιερόπλοιο Yangtze River Three Gorges 1, πραγματοποίησε και αυτό το πρώτο του ταξίδι στον ποταμό.
Όπως τονίζει και η Cosco, το 700 TEU θα χρησιμεύσει ως πρότυπο για μελλοντικά ναυτιλιακά έργα, φιλικά προς στο περιβάλλον. Τέλος, η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή του δεύτερου ηλεκτρικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τον Μάιο του 2023.