Ακόμα κι αν μία από τις οκτώ κυψέλες στην μπαταρία του BMW i3 έχει πρόβλημα, οι κάτοχοι του μοντέλου θα έρθουν αντιμέτωποι με έναν τεράστιο λογαριασμό επισκευής.
Το BMW i3 κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2013 και έβαλε την μάρκα στον κόσμο των κυρίως ηλεκτρικών οχημάτων. Με προσανατολισμό κυρίως σε αστικές μετακινήσεις, παρά για μεγάλα ταξίδια, το μοντέλο ολοκλήρωσε το ταξίδι του στην αγορά των Η.Π.Α. το 2021. Αφού πούλησε περίπου 45.100 μονάδες.
Τρία χρόνια μετά την διακοπή διάθεσης , το BMW i3 παραμένει ένα κομψό μικρό αυτοκίνητο με προσιτή τιμή στην αγορά μεταχειρισμένων. Όπως συμβαίνει όμως με τα περισσότερα αυτοκίνητα πολυτελείας, ιδίως με σήμα μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών. Όμως το πρόβλημα δεν είναι το κόστος αγοράς. Είναι τα έκτακτα έξοδα συντήρησης που μπορεί να προκύψουν.
Η BMW διάθεσε το i3 τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, όσο και ως range extender υβριδικό με έναν μικρό συμβατικό κινητήρα. Τώρα που το μοντέλο δεν παράγεται πια, φαίνεται ότι οι αντιπροσωπείες βγάζουν τεράστια κόστη επισκευής. Το πρόβλημα οφείλεται στην υψηλής τάσης μπαταρία του i3.
BMW: Το Μόναχο θα «βγάζει» μόνο ηλεκτρικά από το 2027
Προσφορές με αστρονομικά ποσά
Υπάρχουν κάτοχοι i3 που αναφέρουν ότι οι αντιπροσωπείες συχνά ζητούν πάνω από 30.000 δολάρια για αντικατάσταση μπαταρίας. Μάλιστα ένας ανέφερε το ποσό των 71.000 δολαρίων.
Η μπαταρία έχει οκτώ κυψέλες. Και αν μία από αυτές είναι ελαττωματική, ο λογαριασμός επισκευής μπορεί να φτάσει στα ύψη. Ένας ιδιοκτήτης στο Reddit και ένας στο Facebook υποστηρίζουν ότι κάποιες αντιπροσωπείες τους εκτίμησαν την επισκευή περίπου 33.000 δολάρια για μία νέα μπαταρία. Ένας άλλος ιδιοκτήτης είπε ότι η εκτίμηση για αντικατάσταση της μπαταρίας στο δικό του όχημα ήταν 38.000 δολάρια.Αλλά υπάρχει και χειρότερο.
Ένας χρήστης του Reddit δημοσίευσε φωτογραφία με τη λεζάντα «Είναι σωστό αυτό;». Η φωτογραφία είχε την εξοφρενική προσφορά των 71.208,27 δολαρίων. Αυτό το ποσό όχι μόνο υπερβαίνει την τιμή ενός ολοκαίνουργιου i3 το 2021, που κυμαίνονταν από 45.445 έως 52.495 δολάρια, αλλά είναι και 57% μεγαλύτερο από την τιμή λιανικής της εποχής!
Μάλιστα τα range extender υβριδικά i3 έχουν εγγύηση 10 ετών ή 150.000 μιλίων για το σύστημα κίνησης. Αυτή η εγγύηση έχει σώσει κάποιες χιλιάδες ιδιοκτήτες.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι, θεωρητικά, μπορεί να βρεθεί ένα κατάστημα που θα κάνει αυτήν την εργασία για πολύ λιγότερα χρήματα. Πολλοί λένε ότι από τις οκτώ κυψέλες σε μια μπαταρία i3, συνήθως χαλάει μόνο μία μετά από συγκεκριμένα χιλιόμετρα. Αν αυτό ισχύει, πάντα στη θεωρία, θα μπορούσε να αντικατασταθεί σε ένα αξιόπιστο κατάστημα με λιγότερα από 10.000 δολάρια. Αφού η μια κυψέλη κοστίζει λιγότερα από 3.500 δολάρια στην αντιπροσωπεία.
Πηγή: carscoops.com