Μέσω κινεζικής συνεργασίας, η Ρωσία κατάφερε να παρακάμψει της κυρώσεις και να πάρει δεκάδες σημαντικά σετ εξαρτημάτων της Citroen.
Φαίνεται ότι η Ρωσία παρακάμπτει τις δυτικές κυρώσεις και κατασκευάζει Citroen με τη βοήθεια της Κίνας. Αυτό έγινε γνωστό μέσα από πρόσφατη δημοσίευση. Οι κυρώσεις επιβλήθηκαν στην Ρωσία, λόγω της εισβολής της στην Ουκρανία πριν από δύο χρόνια.
Το Reuters επικαλείται στοιχεία από το τελωνείο και δύο εσωτερικές πηγές. Που δείχνουν ότι η Dongfeng Motor Group, μια κινεζική εταίρος της Citroen, εισήγαγε 42 σετ εξαρτημάτων του C5 Aircross τον περασμένο Δεκέμβριο. Το μοντέλο στην Κίνα έχει την ονομασία Tianyi Beyond.
Τί ακριβώς συμβάινει;
Η United Automotive Technologies, ρωσική εταιρεία εξαρτημάτων που ανήκει στην Kamaz, φαίνεται να κάνει χρήση ενός εργοστασίου της Stellantis. Του Ομίλου στον οποίο ανήκει η Citroen, για να συναρμολογήσει αυτοκίνητα και στη συνέχεια να τα πουλάει στην τοπική αγορά.
Δεν είναι γνωστό αν τα Ρωσικά Citroen C5 Aircross έχουν εξαρτήματα από χώρες που επιβάλλουν κυρώσεις κατά της Ρωσίας. Ένας εκπρόσωπος της Stellantis δήλωσε στο Reuters ότι ο όμιλος έχει «χάσει τον έλεγχο των οντοτήτων της στη Ρωσία» στις αρχές του 2024. Αλλά έχει αναστείλει τις εργασίες από τον Απρίλιο του 2022.
Η ίδρυση του εργοστασίου της Stellantis στην Καλούγα της Ρωσίας, περίπου τρεις ώρες νότια της Μόσχας, έγινε το 2008. Ήταν μια κοινοπραξία μεταξύ της Citroen και της Peugeot (τότε ως PSA) με μερίδιο 60%) και της Mitsubishi (με μερίδιο 40%).
Ο εκπρόσωπος της Stellantis δήλωσε ακόμα ότι ο όμιλος έχει απώλειες ύψους 144 εκατομμυρίων ευρώ μετά την αναστολή της παραγωγής στη Ρωσία. Τις εβδομάδες που ακολούθησαν την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, οι Volkswagen, Toyota, Ford, Mercedes-Benz, Honda, BMW, Nissan, Renault και Hyundai ανέστειλαν τη λειτουργία τους στη Ρωσία. Λόγω προβλημάτων στην προμήθεια εξαρτημάτων μετά τις δυτικές κυρώσεις. Όλες οι μάρκες έκτοτε πούλησαν τα περιουσιακά στοιχεία τους στη χώρα. Αντιμετωπίζοντας σημαντικές οικονομικές απώλειες και σε μερικές περιπτώσεις πωλώντας εργοστάσια για πολύ μικρό τίμημα.
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη Ρωσία έχουν πέσει δραματικά, χωρίς την παραγωγή ή την εισαγωγή οχημάτων από δυτικές εταιρείες. Αυτό έχει δώσει μια μοναδική ευκαιρία στην Κίνα, που δεν έχει επιβάλλει κυρώσεις, να εκμεταλλευτεί την αγορά. Μάλιστα η Κίνα έγινε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας οχημάτων στον κόσμο το 2023. Κυρίως λόγω των εισαγωγών από τη Ρωσία που έφτασαν στο 56% των πωλήσεων.
Πηγή: carexpert.com.au