Το Jaguar C-X75 πήρε έγκριση για χρήση στο δρόμο

Μια από τις Jaguar που συμμετείχαν στα γυρίσματα της ταινίας Spectre, ανακατασκευάστηκε από τον σχεδιαστή Ian Callum.

Ακούστε το άρθρο

Μια από τις Jaguar που συμμετείχαν στα γυρίσματα της ταινίας Spectre, ανακατασκευάστηκε από τον σχεδιαστή Ian Callum για να κυκλοφορεί στον δρόμο.

Το Jaguar C-X75 πήρε την πολυπόθητη έγκριση για χρήση στο δρόμο, περίπου 14 χρόνια μετά την αποκάλυψή του. Αφού ο σχεδιαστής Ian Callum ανακατασκεύασε σημαντικά ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που χρησιμοποιήθηκαν στην ταινία του James Bond.

Το Jaguar C-X75 πήρε έγκριση για χρήση στο δρόμο

Η ηλεκτρική Jaguar του Βασιλιά μπορεί να γίνει δική σας

Το Jaguar C-X75 concept car

Το C-X75 παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού το 2010 και εγκρίθηκε για παραγωγή τον Μάιο του 2011. Είχε έναν κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων με διπλό υπερσυμπιεστή) και δύο ηλεκτροκινητήρες. Και αποδίδει συνολική ισχύ 900 ίππων.

Ωστόσο, το project εγκαταλείφθηκε τον Δεκέμβριο του 2012. Ο τότε Παγκόσμιος Διευθυντής της Jaguar, Adrian Hallmark (και σημερινός CEO της Bentley) δήλωσε ότι «ήταν η λάθος στιγμή» για να κυκλοφορήσει ένα υπεραυτοκίνητο με κόστος από 935 1.170.000 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη την παγκόσμια λιτότητα.

Το Jaguar C-X75 πήρε έγκριση για χρήση στο δρόμο

Η κινηματογραφική καριέρα του C-X75

Ωστόσο, αυτό δεν ήταν το τέλος της ιστορίας του C-X75. Αφού τελικά έκανε την εμφάνιση του ως αυτοκίνητο του κακοποιού κ. Hinx στην ταινία Spectre το 2015.

Κατασκευάστηκε ένας μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων για τις ανάγκες της ταινίας. Όλα με βάση το concept car της Williams Advanced Engineering. Αυτά είχαν ένα σωληνωτό σασί από χάλυβα και τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα V8 των 5 λίτρων της Jaguar. Αντί του αρχικού και πολύπλοκου υβριδικού συστήματος που είχε το concept car.

Ένας συλλέκτης αγόρασε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με αύξοντα αριθμό 7 και τη μετατροπή του επιμελήθηκε η εταιρεία του Callum. Ώστε να το χρησιμοποιήσει στο δρόμο. Σύμφωνα με την εταιρεία η απόκτηση ειδικής άδειας για χρήση στον δρόμο, στο Ηνωμένο Βασίλειο, απαιτούσε αρκετές αλλαγές.

Για παράδειγμα, έπρεπε να αλλάξει η εξάτμιση, να μπει καταλύτης και να έχει πλαινούς καθρέπτες γιατί είχε ψεύτικους. Επίσης έπρεπε να ξαναφτιαχτούν τμήματα της επιφάνειας του αμαξώματος από ανθρακονήματα. Τέλος έγιναν μικρές προσαρμογές στην ανάρτηση και στα αμορτισέρ για πιο άνετη χρήση στο δρόμο.

Μάλιστα, το πρώτο C-X75 που έχει άδεια να κυκλοφορήσει στον δρόμο, θα εκτεθεί στο Bicester Scramble στο Oxfordshire στις 21 Απριλίου.

Πηγή: autocar.co.uk

abb_img