Τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία «μετράνε» μέρες μέχρι να κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους της Αθήνας αλλά και της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, χθες πραγματοποιήθηκε εκδήλωση για την παρουσίαση των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων της Ο.ΣΥ. Α.Ε.. Φυσικά, το παρών έδωσε η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και μεταφορών.
Πιο συγκεκριμένα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Ο Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε:
«Υπάρχει σημαντική ανάγκη ανανέωσης του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αυτή είναι μια πραγματικότητα και προέκυψε μέσα από τη μακρά περίοδο της χρηματοοικονομικής κρίσης που πέρασε τη χώρα μας.
Αυτή η ανάγκη εδράζεται σε δύο πυλώνες:
α) στον γερασμένο χώρο που έχουμε στην Ελλάδα και ο οποίος, ουσιαστικά, συνοδεύεται από τις συχνές βλάβες, άρα την ανάγκη επισκευής αυτών. Ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων στην Ελλάδα είναι 19 έτη, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 13 έτη.
β) το 39% του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα δεν είναι προσβάσιμο για την ΑΜΕΑ. Αυτή η πραγματικότητα, η οποία πρέπει να αλλάξει. Τα λεωφορεία βρίσκονται στην Ελλάδα. Όπως και οι φορτιστές βρίσκονται στην Ελλάδα και εκτιμούμε ότι είμαστε συνεπείς στα χρονικά διαγράμματα που ανέδειξα.
Ταυτόχρονα, όμως, η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 250 ηλεκτρικά οχήματα δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα. Χρειάζονται πολλές, περισσότερες, πρόσθετες πρωτοβουλίες. Γι αυτό και το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουμε υπογράψει, και εκτιμούμε ότι οι επόμενες ημέρες θα υπογράψουμε ακόμη μία σύμβαση με δύο εταιρείες, έτσι ώστε να προσθέσουμε στην Αθήνα 300 λεωφορεία, 1 και 12 μέτρα φυσικού αερίου τα οποία να μην έχουν έρθει μέχρι το τέλος 2025 Άρα θα έχουμε μία σημαντική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 550 νέα λεωφορεία στην Αθήνα, πρωτίστως, αλλά και στη Θεσσαλονίκη το επόμενο χρονικό διάστημα.
Συμπληρωματικά και συνδυαστικά, όμως, εκτός αυτών των 550 λεωφορείων, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ και με τον ΟΣΕΘ «έτρεξαν» και «τρέχουν» διαγωνισμοί, ώστε να υπάρξει συμπληρωματικό έργο με καλύτερο, νέο στόλο, στην Αθήνα ήδη και στη Θεσσαλονίκη το επόμενο χρονικό διάστημα. διάστημα.
Συμπληρωματικό στόλο σε αυτό που κάνει σήμερα και παράγει η Ο.ΣΥ., αλλά και ο ΟΑΣΘ. Εκτός αυτού, το επόμενο χρονικό διάστημα, θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για έναν πρόσθετο διαγωνισμό νέων 750 λεωφορείων αντιρρυπαντικής προστασίας, ώστε να πετύχουμε τον μεγάλο στόχο που είχαμε θέσει από την αρχή της θητείας μας, την ανανέωση ή τη δρομολόγηση ανανέωσης 1.300 νέων λεωφορείων μέχρι το τέλος. του 2027. Αρκετές φορές, αντικείμενο προβληματισμού είναι το που κατευθύνονται οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Το γεγονός ότι οι πολίτες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης κινούνται με νέα λεωφορεία, με καινούριο στόλο, δείχνει που πηγαίνουν τα χρήματα των Ευρωπαίων, αλλά και των Ελλήνων πολιτών. Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας χρηματοδότησε αυτήν την ανανέωση στόλου, που τελικά είναι για τους πολλούς, είναι για αυτούς που έχουν περισσότερη ανάγκη. Και αυτό είναι το πρόταγμα της σημερινής Κυβέρνησης».
Αθήνα-Θεσσαλονίκη: Τα ηλεκτρικά λεωφορεία μπαίνουν στην παραγωγή
Δήλωση της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνας Αλεξοπούλου
«Με τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη κάνουμε πράξη μία ακόμη δέσμευση της Κυβέρνησής μας καθώς η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκίνησης. Ταυτόχρονα όμως εκσυγχρονίζοντας τον στόλο των αστικών λεωφορείων βελτιώνουμε την καθημερινότητα των πολιτών. Επενδύουμε σε λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, αθόρυβη χρήση έτσι μία σημαντική παρέμβαση για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στην πορεία μας προς τις μεταφορές του 2030.
Πολύ σύντομα τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εργάζεται μεθοδικά, μαζί με τις διοικήσεις, με στόχο τη βελτίωση των μετακινήσεων μας αλλά και την αλλαγή της κουλτούρας για τους πολίτες. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παραμένει προσηλωμένο στην ανάπτυξη πιο πράσινων, πιο ασφαλών και πιο αποδοτικών μεταφορών».
Ελλάδα: 250 ηλεκτρικά λεωφορεία από τον… Απρίλιο!
Τέλος, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, δήλωσε:
«Η Υποχρέωσή μας δεν βελτιώνουμε την καθημερινότητα των πολιτών και σίγουρα τα ηλεκτρικά λεωφορεία αποτελούν μέρος αυτής. Οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν μέρος αυτής, καθώς και ηλεκτροκίνηση στο σύνολό της, είτε αφορά τα δημόσια είτε τα ιδιωτικά οχήματα. Η σημερινή είναι μία πολύ σημαντική μέρα γιατί αποδίδει καρπούς μία δύσκολη προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια όταν «βγάλαμε στον αέρα» έναν διαγωνισμό για νέα οχήματα, καθώς η τελευταία φορά που η χώρα μας αποφάσισε να πάρει λεωφορεία ήταν το 2007, όταν η τεχνολογία ήταν πολύ διαφορετικό.
Εν τέλει, τα καταφέραμε και σήμερα παρουσιάζεται το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όσους συνεργαστήκαμε και ιδιαιτέρως, την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που έχει σταθεί πραγματικά υποστηρικτικά. Είναι πολύ σημαντική προτεραιότητα του Υπουργείου να φέρουμε γρήγορα στον δρόμο αυτά τα λεωφορεία».