Οι δοκιμές πρόσκρουσης αποτελούν θεμέλιο για την ασφάλεια των οχημάτων, και η Mercedes-Benz συνεχίζει να πρωτοπορεί σε αυτόν τον τομέα. Μετά από χρόνια έρευνας και ανάπτυξης, οι μηχανικοί της εταιρείας εισάγουν μια καινοτόμο τεχνολογία που θα το επόμενο μεγάλο άλμα για την προώθηση της ασφάλειας στον τομέα των οχημάτων.
Πως λειτουργεί το σύστημα «ακτινογραφίας» της Mercedes–Benz;
Πιο συγκεκριμένα, αυτή αφορά την ανάπτυξη ενός συστήματος που επιτρέπει την καταγραφή ακτινογραφιών κατά τη διάρκεια των δοκιμών πρόσκρουσης. Η γερμανική μάρκα «δουλεύει» πάνω σε αυτήν εδώ και χρόνια, τονίζοντας πως η καταγραφή καθαρών εικόνων σε μικρό χρονικό διάστημα αποτελεί πρόκληση. Να σημειώσουμε δε, πως η μάρκα είναι η πρώτη που τράβηξε με επιτυχία μια ακτινογραφία ενός crash test.
Επιπλέον, η Mercedes-Benz συνεργάστηκε με το Fraunhofer-Institute for High-Speed Dynamics και το Ernst Mach Institute στο Φράιμπουργκ για την ανάπτυξη αυτής της καινοτόμου τεχνολογίας. Μαζί, κατάφεραν να δημιουργήσουν μια κάμερα ικανή να τραβά έως και 1.000 εικόνες ανά δευτερόλεπτο. Επιτρέποντας, έτσι στους ερευνητές να αναλύσουν αργά βίντεο με ακρίβεια και λεπτομέρεια.
Mercedes-Benz: Τα «ηλεκτρικά» σχέδια θα… μείνουν πίσω
Η δουλεία γίνεται μέσω μίας κάμερας ακτινών
Ειδικότερα, η εταιρεία τράβηξε το πρώτο βίντεο χρησιμοποιώντας μία ισχυρή πηγή ακτινοβολίας. Ουσιαστικά, χρησιμοποίησε έναν γραμμικό επιταχυντή 1 kHz με έως και 9 μεγαηλεκτρόνια βολτ ενέργειας φωτονίων. Αυτός μπορεί να εκτοξεύσει παλμούς ακτίνων Χ που διαρκούν μόλις λίγα μικροδευτερόλεπτα.
Πιο αναλυτικά, η ενέργεια περνά μέσα από το όχημα σε έναν επίπεδο ανιχνευτή στο έδαφος, κάτω από το όχημα. Επιπλέον, χρησιμεύει ως ψηφιακός δέκτης εικόνας και κάθε pixel αποκτά περισσότερο ή λιγότερο γκρι χρώμα, ανάλογα με το πόση ακτινοβολία περνά μέσα από το όχημα. Έτσι δημιουργεί μια εικόνα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν ερευνητές ασφάλειας.
Mercedes-Benz: Κούκλες σύγκρουσης με αναλογίες γυναίκας
Τα μέτρα προστασίας από την έκθεση στην ακτινοβολία
Προφανώς, υπάρχει και πρόβλεψη που προστατεύει τους ερευνητές από την έκθεση σε αυτού του επιπέδου την ακτινοβολία. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει μία εγκατάσταση δοκιμής πρόσκρουσης, την οποία περιβάλλουν τοίχοι από σκυρόδεμα πάχους 40 εκατοστών και μία πόρτα 45 τόνων.
Ωστόσο, σύμφωνα με την Mercedes-Benz η ακτινοβολία δεν ενοχλεί τα άλλα εργαλεία ανάλυσης. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να συγκεντρώσει όλες τις πληροφορίες που θα έκανε σε μια δοκιμή σύγκρουσης χωρίς ακτίνες Χ κατά τη λήψη αυτού του βίντεο.
Mercedes-Benz: Ένα ηλεκτρικό όχημα που μεταφέρει κηροζίνη
Επιπλέον, ο διευθυντής ασφάλειας οχημάτων της Mercedes-Benz, δήλωσε:
«Η πρώτη σύγκρουση με ακτίνες Χ στον κόσμο δείχνει ότι η τεχνολογία ακτίνων Χ μπορεί να προσφέρει αποκαλυπτικές νέες ιδέες. Μαθαίνουμε τι συμβαίνει μέσα σε ένα όχημα και στα ανδρείκελα κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος. Οι εικόνες ακτίνων Χ προσφέρουν επίσης την ευκαιρία περαιτέρω βελτίωσης της ποιότητας του μοντέλου των ψηφιακών πρωτοτύπων».
Τέλος, ο επικεφαλής τεχνολογία Markus Schaefer, σχολίασε:
«Η σύγκρουση με ακτίνες Χ της Mercedes-Benz θέτει ένα ορόσημο στα εργαλεία ανάπτυξης του μέλλοντος. Με άμεση θέα στο κρυφό εσωτερικό, μπορεί να βοηθήσει στην εξαγωγή σημαντικών συμπερασμάτων για την περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας του οχήματος. Η Mercedes-Benz επιβεβαιώνει έτσι τον ρόλο της ως πρωτοπόρος στην ασφάλεια στην αυτοκινητοβιομηχανία».