Πρώτα φρένο ή συμπλέκτη στο φρενάρισμα;

Ένα αιώνιο ερώτημα στις τάξεις των οδηγών για το φρενάρισμα. Πρώτα φρένο ή πρώτα να πατάμε συμπλέκτη για να απεμπλέκουμε τον κινητήρα;

Ακούστε το άρθρο

Αυτό το ερώτημα ταλανίζει χρόνια τώρα τους οδηγούς, με τον καθένα να έχει τη δική του άποψη. Ακόμα και σήμερα, που τα αυτοκίνητα έχουν «απογειωθεί» τεχνολογικά υπάρχει μια μερίδα οδηγών που ορισμένα πράγματα τα κάνει λάθος. Πράγματα που σε μια στιγμή ανάγκης παίζουν καθοριστικό ρόλο. Όπως το φρενάρισμα του οχήματος.

Τι δεν πρέπει ποτέ να κάνετε με τις ζώνες ασφαλείας;

Το «φρένο» του κινητήρα παίζει σημαντικό ρόλο

Σίγουρα κάποιος θα σας έχει ρωτήσει «Πώς κόβεις ταχύτητα εσύ»; «Πατάς πρώτα φρένο και μετά συμπλέκτη ή πρώτα συμπλέκτη και μετά φρένο»; Αλήθεια τι έχετε απαντήσει; Αλλά ας βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά. Σαφώς και το σύστημα πέδησης μέσω του πεντάλ του φρένου θα επιβραδύνει επαρκώς το όχημα. Ωστόσο, το λεγόμενο μηχανικό φρενάρισμα κάνει εξαιρετική δουλειά και μειώνει σημαντικά την ταχύτητα. Και μάλιστα χωρίς να φθείρει τόσο πολύ τα φρένα. Για τη λειτουργία του μηχανικού φρεναρίσματος ο οδηγός κατεβάζει μία ή περισσότερες ταχύτητες στο κιβώτιο. Έτσι επιβραδύνει το αυτοκίνητο μέσω της αύξησης του ρυθμού περιστροφής του κινητήρα (στροφές ανά λεπτό). Η επιβράδυνση προκύπτει από το γεγονός ότι η πίεση που ασκεί το κιβώτιο ταχυτήτων με τα μικρότερα γρανάζια των χαμηλότερων σχέσεων του κιβωτίου είναι μεγαλύτερη από την πίεση που ασκείται από την ταχύτητα κύλισης του αυτοκινήτου όταν δεν πατάει το γκάζι.

Πρέπει να απενεργοποιούμε το start/stop;

Αν δεν κατέβει μια σχέση στο κιβώτιο, η ταχύτητα του οχήματος θα εξισορροπηθεί με την ταχύτητα που επιτρέπει το γρανάζι της εκάστοτε σχέσης. Επομένως ο οδηγός να έχει στο μυαλό του πως το μηχανικό φρενάρισμα είναι σε συνάρτηση με τις στροφές του κινητήρα. Αν τώρα πατήσουμε το συμπλέκτη το μηχανικό φρενάρισμα θα πάψει να λειτουργεί, αφού απεμπλέκουμε το κιβώτιο ταχυτήτων. Φυσικά ότι γράψαμε παραπάνω ισχύουν για κάθε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, με μηχανικό κιβώτιο είτε με αυτόματο που όμως επιτρέπει τη χειροκίνητη επιλογή σχέσεων από τον οδηγό.

Σημαντικό όφελος για τα φρένα

Το κυριότερο όφελος του μηχανικού φρεναρίσματος είναι η μείωση στη φθορά του συστήματος πέδησης. Ένα άλλο πλεονέκτημα του μηχανικού φρεναρίσματος είναι η ομαλότητα στο ρυθμό της οδήγησης. Επομένως υπό φυσιολογικές συνθήκες για τη μείωση της ταχύτητας πρώτα το πεντάλ του φρένου και ΟΧΙ πρώτα το πεντάλ του συμπλέκτη.

Τι ρόλο παίζει η διαχωριστική γραμμή στους καθρέπτες;

abb_img