Όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εκφράσει περισσότερο σκεπτικισμό από την Toyota και ο ιαπωνικός κολοσσός δίνει εξίσου έμφαση στα υβριδικά, τα plug-in, ακόμη και τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου.
Ωστόσο, η Toyota έχει σχέδια να κυκλοφορήσει μια γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία από το 2026.
Η Toyota κέρδισε πολλά εύσημα όταν κυκλοφόρησε το πρώτο υβριδικό-ηλεκτρικό όχημα μαζικής αγοράς στον κόσμο, το Prius , πριν από περισσότερο από ένα τέταρτο του αιώνα. Κάποια στιγμή, το ιδιόρρυθμο μικρό χάτσμπακ ήταν το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Καλιφόρνια.
«Είμαστε πάντα δεσμευμένοι στην κατασκευή BEV», δήλωσε ο David Christ, γενικός διευθυντής του τμήματος Toyota στις ΗΠΑ, μετά το ντεμπούτο αυτής της εβδομάδας του 2025 4Runner. “Και θα δείτε περισσότερα BEV από εμάς στο μέλλον.”
Τι είναι ένα όνομα;
Το πρώτο EV με το σήμα της Toyota υιοθέτησε το ασυνήθιστο σήμα, bZ4X. Το πρώτο μέρος του ονόματος είναι συντομογραφία για το “Beyond Zero”, το “4” που αντιπροσωπεύει την κατηγορία μεγέθους και το “X” σηματοδοτεί τη διαθεσιμότητά του με σύστημα τετρακίνησης.
Το επόμενο μοντέλο, που πρόκειται να φτάσει στις εκθέσεις των ΗΠΑ το 2026, θα είναι ένα συμπαγές ή κατηγορίας C, ηλεκτρικό crossover μπαταρίας. Χρησιμοποιώντας αυτήν την ονοματολογία, αναμένεται να ονομάζεται bZ3X.
Η Toyota προγραμματίζει επίσης ένα συμπαγές σεντάν να κυκλοφορήσει περίπου την ίδια ώρα. Και ένα παρόμοιου μεγέθους crossover για την μάρκα Lexus, είναι πιθανό να φτάσει στις ΗΠΑ αργότερα μέσα στο έτος ή στις αρχές του 2027.
Μια γνώριμη πινακίδα που θα γίνει εντελώς ηλεκτρική
Ένα μελλοντικό EV, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ακολουθήσει αυτή τη διαδρομή, σύμφωνα με τα τρέχοντα σχέδια. Ίσως η μεγαλύτερη έκπληξη στο πλάνο ανάπτυξης της Toyota, είναι η απόφαση να μετατραπεί το γνωστό SUV Highlander σε μοντέλο μόνο για EV.
Αυτό το μοντέλο θα δημιουργήσει επίσης μια παραλλαγή Lexus, που αναμένεται να ονομάζεται TZ.
Πολλά υβριδικά στο σχέδιο
Με το Toyota 4Runner 2025, οι αγοραστές θα έχουν την επιλογή να κάνουν αναβάθμιση στο σύστημα μετάδοσης κίνησης iForce Max. Σηματοδοτεί το 19ο μοντέλο που προσφέρει τώρα η μάρκα στις ΗΠΑ με διαθέσιμο υβριδικό.
Όλο και πιο διαδεδομένα στη γκάμα της Toyota είναι υβριδικά μοντέλα, όπως το Camry του 2025 και το Crown Signia.
Τόσο ισχυρή είναι η δέσμευση της Toyota να υβριδοποιήσει τη γκάμα της που, για το μοντέλο 2025, τα Toyota GR86 και Supra είναι τα μόνα προϊόντα που δεν προσφέρουν υβριδική επιλογή.
Πηγές της Toyota είπαν ότι τα επόμενα μοντέλα που θα έχουν επιλογές PHEV, θα είναι τα SUV Sequoia και τα pickup Tundra και Tacoma. Σχετικά με το θέμα των PHEV της Toyota, περιμένετε να δείτε τον κατασκευαστή να αυξάνει την πλήρως ηλεκτρική γκάμα για τα plug-in του.
Οι αναθεωρημένοι κανόνες εκπομπών που ανακοινώθηκαν από την EPA αυτόν τον μήνα, ενθαρρύνουν τη χρήση της τεχνολογίας, αλλά απαιτεί από τα οχήματα να μπορούν να καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες οδήγησης, αποκλειστικά με ισχύ μπαταρίας.
Αναθεωρημένα σχέδια που προκαλούν χάος στην Toyota
Ο Akio Toyoda, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Toyota που εγκατέλειψε την καθημερινή διαχείριση πέρυσι, ήταν ανοιχτός σκεπτικιστής για την τεχνολογία EV.
Ο διάδοχός του, Koji Sato, παραμένει προσηλωμένος σε μια «προσέγγιση χαρτοφυλακίου» που περιλαμβάνει HEV, PHEV και οχήματα με κυψέλες καυσίμου, αλλά έχει επεκτείνει τις επενδύσεις της Toyota σε αμιγώς EV.
Μεταξύ άλλων, η Sato ζήτησε σημαντικές αναθεωρήσεις στις υποκείμενες πλατφόρμες που ανέπτυσσε η εταιρεία. Αυτό έχει δημιουργήσει λίγο χάος, ενώ μια καλά τοποθετημένη πηγή της εταιρείας λέει: «Συνεχίζουμε να αναθεωρούμε τα σχέδιά μας».
Οι μπαταρίες επόμενης γενιάς εμπλέκονται έντονα στις φιλοδοξίες της Toyota
Αυτό θα πρέπει να γίνει εμφανές σε ένα μοντέλο περιορισμένης έκδοσης της Lexus, το οποίο ορισμένοι αποκαλούν LC Sport, που θα κάνει το ντεμπούτο του γύρω στο 2027. Είναι σημαντικό ότι θα μπορούσε να είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota που θα χρησιμοποιεί μπαταρίες στερεάς κατάστασης της επόμενης γενιάς.
Πέρυσι, η Toyota δήλωσε ότι ελπίζει να έχει αυτή την τεχνολογία έτοιμη. Το αν μπορεί να το πετύχει δεν είναι σίγουρο. Πολλοί ειδικοί του κλάδου στοιχηματίζουν ότι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, μπορεί να μην είναι έτοιμες έως το 2030.
Ο τρόπος με τον οποίο θα εξελιχθεί αυτό, πιθανότατα θα επηρεάσει ορισμένα από τα έργα EV που εξερευνά η Toyota. Αυτό περιλαμβάνει ένα πλήρως ηλεκτρικό συμπαγές pickup και ακόμη και μια έκδοση με μπαταρία του μεσαίου μεγέθους Tacoma.
Αυτά «δεν είναι εκτός τραπεζιού», είπε μια πηγή, αν και οι σχεδιαστές της Toyota αμφισβητούν εάν θα μπορούσαν να προσφέρουν ανταγωνιστικές προσφορές, εάν χρησιμοποιούσαν τις σημερινές κυψέλες ιόντων λιθίου.
Η Toyota προχωρά επίσης με τις εργασίες για μια έκδοση EV του πλήρους μεγέθους Tundra. Ωστόσο, διστάζει να το βάλει στην παραγωγή και παρακολουθεί στενά πώς η αγορά αγκαλιάζει προσφορές όπως το Ford F-150 Lightning, το Rivian R1T, το Chevrolet Silverado EV και το Tesla Cybertruck.
Πηγή: CARBUZZ