Κάθε χρόνο, εκατοντάδες αγωνιζόμενοι πηγαίνουν στο Empty Quarter της Σαουδικής Αραβίας, μια έκταση 402.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, με αμμόλοφους στην Αραβική Έρημο, με μια σειρά από ποδήλατα, αυτοκίνητα και φορτηγά για το φημισμένο Ράλι Ντακάρ.
Η διοργάνωση αυτή του αγώνα των δύο εβδομάδων, είναι μια από τις πιο εξαντλητικές στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η Audi συμμετείχε στον αγώνα το 2022 και το 2023, ως εργοστασιακή ομάδα, με το υβριδικό RSQ e-tron. Τώρα, το 2024, η Audi γιόρτασε το ράλι με το RSQ e-tron edition Dakar, μια βελτιωμένη έκδοση του μεγαλύτερου ηλεκτρικού SUV της μάρκας.
Το μοντέλο εμπνευσμένο από το Dakar, ξεκινά με το Q8 55 e-tron, το στάνταρ μοντέλο που πωλείται στις Ηνωμένες Πολιτείες, το οποίο παράγει έως και 402 ίππους σε λειτουργία Sport. Μια μπαταρία 106,0 kWh, τροφοδοτεί το σύστημα μετάδοσης της κίνησης διπλού κινητήρα με ενέργεια.
Φτιαγμένο για περιπέτεια
Ενώ οι κινητήρες παραμένουν αμετάβλητοι, η Audi τοποθέτησε σε αυτό το ειδικό Q8 e-tron, ελαστικά παντός εδάφους General Grabber AT3, με αποτέλεσμα την απόσταση από το έδαφος να είναι τώρα κατά 3 εκατοστά υψηλότερη. Η Audi λέει ότι το SUV έχει γωνία προσέγγισης 20 μοιρών και γωνία αναχώρησης 26 μοιρών.
Η Audi δηλώνει επίσης, ότι η αερανάρτηση έχει επαναπρογραμματιστεί για καλύτερες επιδόσεις εκτός δρόμου και υποστηρίζει ότι το ηλεκτρικό crossover, έχει βάθος βύθισης 30 εκατοστών. Τα πιο δυνατά ελαστικά, προσθέτουν το ένα δέκατο στον απαιτούμενο χρόνον, για τα 0-100 χλμ/ώρα του Q8 e-tron των 5,8 δευτερολέπτων ενώ η αυτονομία πέφτει από τα 583 χλμ, στα 488 χλμ στον ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών WLTP.
Στις ΗΠΑ, το Q8 e-tron βαθμολογείται στα 459 χλμ με φόρτιση. Η έκδοση Dakar, προσφέρεται σε μεταλλικό χρώμα Siam Beige κατάλληλο για την έρημο, καθώς επίσης σε μαύρο και γκρι. Η επένδυση της μάσκας είναι στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ οι θόλοι των τροχών και το κάτω μέρος του αμαξώματος είναι βαμμένα σε μαύρο χρώμα.
Με μπόλικα «καλούδια»
Οι λαμπτήρες προβολής εμφανίζουν την “έκδοση Dakar” στο δρόμο όταν ανοίγει η πόρτα του οδηγού και το μοντέλο προσφέρεται επίσης με ένα πακέτο αυτοκόλλητων, εμπνευσμένο από το χρώμα του RS Q e-tron. Άλλα «καλούδια» για το Q8 e-tron edition Dakar, περιλαμβάνουν φιμέ αλεξήλια και μια τυπική σχάρα οροφής, που μπορεί να μεταφέρει έως και 88 κιλά, ενώ συνοδεύεται από μια ειδική τσάντα και ιμάντες.
Η καμπίνα περιλαμβάνει στάνταρ στο εσωτερικό το πακέτο S line, το οποίο φέρει σπορ καθίσματα, πεντάλ από ανοξείδωτο χάλυβα και δερμάτινο τιμόνι. Μπορούν επίσης να προστεθούν προαιρετικά, κόκκινες ραφές και ζώνες ασφαλείας. Το ψηφιακό σύμπλεγμα των οργάνων, δείχνει επίσης τρεις ειδικές “σκηνές” για το Ντακάρ, που εμφανίζουν μια καταιγίδα στην έρημο, ίχνη ελαστικών ή αμμόλοφους. Το Q8 e-tron edition Dakar, δεν θα προσφερθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στην Ευρώπη, οι παραγγελίες άνοιξαν το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με τις τιμές στη Γερμανία να ξεκινούν από περίπου 120.000 ευρώ.