Αναρωτηθήκατε ποτέ τι συμβαίνει με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα όταν περάσουν την ακμή τους; Πολλά είναι κρυμμένα σε γκαράζ ή μουσεία και σπάνια βλέπουν ξανά το φως της δημοσιότητας. Ωστόσο, η Porsche βρήκε έναν μοναδικό τρόπο για να δώσει νέα πνοή σε έναν από τους παλιούς δρομείς της στο Le Mans . Αυτή η ασυνήθιστη δημιουργία, γνωστή ως Porsche FAT 919 Snowcat, παρουσιάστηκε στην εκδήλωση Car//Design 2024 στο Μόναχο της Γερμανίας, νωρίτερα αυτόν τον μήνα.
Κατασκευασμένο για τον εορτασμό της Porsche FAT Mankei 2023 πέρυσι, η 919 άλλαξε τα κολλώδη ελαστικά της και τη στάση που αγκαλιάζει το έδαφος με πίστες σαν τανκ και υψηλό ύψος διαδρομής, καθιστώντας αυτό το πιο σπορ χιονοταξιδευτή που έχουμε δει μέχρι τώρα. Βαμμένα με κόκκινο χρώμα, οι ράγες, τα εξαρτήματα της ανάρτησης και τα διαφορικά σχεδόν αποσπούν την προσοχή από το γεγονός ότι ένας κυρίαρχος του Le Mans κάθεται πάνω από αυτά τα μηχανικά κομμάτια.
Μια πιο ασυνήθιστη κατασκευή
Το πνευματικό τέκνο του Ferdinand Porsche, το 919 έκανε το ντεμπούτο του στην εκδήλωση Mankei 2023, που γιόρτασε το διαβόητο εστιατόριο στην κορυφή του Glockner High Alpine Road Pass. Αυτό το ορεινό πέρασμα κατέχει μια ιδιαίτερη θέση στην ιστορία της Porsche. Η Ferry Porsche χρησιμοποιούσε συχνά την καμπυλωτή έκταση της άσφαλτο για να δοκιμάσει τα συστήματα ψύξης των νέων οχημάτων.
«Ο παππούς μου [Ferry Porsche] συνήθιζε να δοκιμάζει τα αυτοκίνητα για υπερθέρμανση και ούτω καθεξής οδηγώντας τα από το Gmünd και πάνω από το πέρασμα Glockner, ακριβώς μπροστά από την πόρτα εδώ», είπε ο Ferdinand Porsche πέρυσι. Λόγω των καιρικών συνθηκών, το πάσο κλείνει για έξι μήνες κάθε χρόνο, έτσι το όχημα αναπτύχθηκε ως αστείο. «Το πάσο είναι κλειστό για μισό χρόνο και η Christina [διαχειρίστρια εστιατορίου του FAT Mankei] ήθελε κάτι για να πάει και να ελέγξει το μέρος», είπε ο Ferdinand Porsche.
Sure Beats A Cayenne Off-Road
Με αυτές τις διαδρομές, η 919 Snowcat είναι ακόμα πιο ικανή εκτός δρόμου από την πιο σκληρή Cayenne , αν και αναμφίβολα έχει χάσει τη δυναμική της ανδρεία. Αυτή είναι μια ιδιόμορφη δημιουργία, αλλά είναι υπέροχο να βλέπεις τη μάρκα που βασίζεται στο Zuffenhausen να διασκεδάζει με τα οχήματά της και όχι απλώς να τα κρύβει για να μην τα δει κανείς.
Πριν γίνει το πιο επιθυμητό snowmobile στον κόσμο, αυτό το 919 ήταν ένα κανονικό πρόγραμμα στον κύκλο αγώνων αντοχής. Με κινητήρα V4 2,0 λίτρων , το σύστημα μετάδοσης κίνησης αναπτύσσει συνδυασμένη ισχύ 900 ίππων χάρη στην ηλεκτρική υποβοήθηση. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν η Porsche διατηρεί αυτή τη διαμόρφωση ή αν η αυτοκινητοβιομηχανία θα τη μετατρέψει ξανά στην αρχική της κατάσταση. Είτε έτσι είτε αλλιώς, είναι σίγουρο ότι θα κάνει όσους το δουν να χαμογελάσουν.