Συνεχίζει να εξελίσσεται η τεχνολογία των σταθμών εναλλαγής μπαταρίας, με τον χρόνο ολοκλήρωσης της διαδικασίας να είναι πλέον ελάχιστος. Έτσι οι σταθμοί εναλλαγής μπαταριών, αποτελούν μια άκρως χρηστική πραγματικότητα για την ηλεκτροκίνηση.
Πάει μία δεκαετία από όταν η Tesla παρουσίασε την τεχνολογία εναλλαγής μπαταρίας για το Model S. Ωστόσο, αργότερα αποφάσισε να εγκαταλείψει αυτή την τεχνολογία, για να αφοσιωθεί στην ταχυφόρτιση.
Τώρα, οι υπεύθυνοι της αμερικανικής εταιρείας πρέπει να το μετάνιωσαν, διότι η Nio, ανέλαβε το πρότζεκτ που η Tesla δεν ήθελε να εξελίξει και σήμερα το έχει φτάσει σε ένα αποτελεσματικό επίπεδο.
Ο νέος και βελτιωμένος σταθμός εναλλαγής μπαταρίας που έχει εξελίξει η κινεζική εταιρεία παρουσιάστηκε πρόσφατα και ήδη λειτουργεί στις περιοχές Guangzhou και Lu’an.
Η Nio, διαθέτει ήδη 2.400 σταθμούς σε όλη την Κίνα και η 4η γενιά της τεχνολογίας είναι κρίσιμη, διότι αναμένεται να υποστηρίξει μοντέλα από πολλές μάρκες.
Το κυριότερο χαρακτηριστικό των νέων σταθμών είναι πως ολοκληρώνουν τη διαδικασία αλλαγής της μπαταρίας σε μόλις 2 λεπτά και 24 δευτερόλεπτα! Που σημαίνει ότι είναι κατά 22% ταχύτεροι από την απερχόμενη γενιά.
Επιπλέον, οι νέοι σταθμοί εναλλαγής μπαταριών της Nio, μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 23 μπαταρίες αυτοκινήτου, άρα ένας σταθμός μπορεί να ολοκληρώνει 480 εναλλαγές μπαταρίας την ημέρα.
Το καλύτερο είναι πως χάρη σε εξελιγμένες τεχνολογίες της εταιρείας, η διαδικασία δεν απαιτεί ο οδηγός να βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο Σταθμοί εναλλαγής μπαταριών .
Η ευελιξία της 4ης γενιάς των σταθμών συνεχίζεται με την υποστήριξη μοντέλων από πολλές μάρκες. Για αρχή, υποστηρίζονται μοντέλα της Onvo (η μάρκα προσιτών αυτοκινήτων της Nio), καθώς και πολλές άλλες οι οποίες δεν έχουν γνωστοποιηθεί ακόμα.