BMW και Toyota μαζί με στόχο τους μηδενικούς ρύπους

Το BMW Group και η Toyota Motor Corporation, με παράδοση στις καινοτομίες, ενώνουν τώρα τις δυνάμεις και τις τεχνολογικές τους δυνατότητες

Ακούστε το άρθρο

Το BMW Group και η Toyota Motor Corporation, δύο εταιρείες με παράδοση στις καινοτομίες, ενώνουν τώρα τις δυνάμεις και τις τεχνολογικές τους δυνατότητες για να φέρουν στους δρόμους ένα σύστημα κυψελών καυσίμου νέας γενιάς. Οι δύο εταιρείες προσβλέπουν στην προώθηση της οικονομίας του υδρογόνου και έχουν επεκτείνει τη συνεργασία τους για τη μετάβαση αυτής της τεχνολογίας μηδενικών εκπομπών ρύπων στην επόμενη φάση.

Η κορυφαία τεχνογνωσία του BMW Group στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αποδεικνύεται για άλλη μια φορά από τις άοκνες προσπάθειές του, να προωθήσει τις τεχνολογίες κυψελών καυσίμου υδρογόνου και την υιοθέτηση μιας προσέγγισης «ανοιχτής τεχνολογίας», προκειμένου να παρέχει στους πελάτες του, μια σειρά λύσεων κινητικότητας για το μέλλον.

BMW και Toyota μαζί με στόχο τους μηδενικούς ρύπους

Μετά την επιτυχημένη δοκιμή σε όλο τον κόσμο του πιλοτικού στόλου οχημάτων BMW iX5 Hydrogen, το BMW Group προετοιμάζεται τώρα για την ευρεία παραγωγή αυτοκινήτων με συστήματα κίνησης υδρογόνου το 2028, βασισμένων στην από κοινού εξέλιξη της τεχνολογίας κινητήρων επόμενης γενιάς.

Αυτό αναφέρει το ιαπωνικό portal Nikkei. Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται μαζί για την ανάπτυξη αυτοκινήτων κυψελών καυσίμου από το 2012 και ήδη ανανέωσαν τη συμφωνία τους πέρυσι. Η BMW αναπτύσσει αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου εδώ και πολλά χρόνια, αλλά παίρνει την κυψέλη καυσίμου από την Toyota.

Η εταιρεία με έδρα το Μόναχο εστιάζει σε άλλα εξαρτήματα και στην ενσωμάτωση του συνολικού συστήματος στα οχήματα. Σύμφωνα με την έκθεση, μια εκτεταμένη συνεργασία, θα μπορούσε να σημαίνει ότι «η Toyota θα προμηθεύσει τη BMW με περισσότερα βασικά εξαρτήματα για τα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων δεξαμενών υδρογόνου και συστημάτων κυψελών καυσίμου».

BMW και Toyota μαζί με στόχο τους μηδενικούς ρύπους

Η ιαπωνική εταιρεία, προμηθεύει επί του παρόντος τις κυψέλες, ενώ η στοίβα και το συνολικό σύστημα αναπτύχθηκαν εσωτερικά από την BMW. Η BMW θα μπορούσε να μειώσει το κόστος ανάπτυξης, ενσωματώνοντας πλήρως το σύστημα κυψελών καυσίμου της Toyota. Παρεμπιπτόντως, το Nikkei αναφέρει ότι η ενισχυμένη συνεργασία, θα μπορούσε επίσης να περιλαμβάνει συνεργασία, για την υποδομή εφοδιασμού υδρογόνου στην Ευρώπη.

Εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικά λιγότεροι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου σε όλη την Ευρώπη, από ό,τι υπάρχουν σταθμοί φόρτισης. Μέχρι στιγμής, η BMW έχει βάλει μόνο ένα  στόλο επίδειξης του iX5 Hydrogen στο δρόμο. Σύμφωνα με προηγούμενες αναφορές της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, τα αδελφά μοντέλα X6 και X7, θα μπορούσαν προαιρετικά να παραδίδονται με κυψέλες καυσίμου από το 2027, μετά την αλλαγή του μοντέλου τους.

Ακόμη και το Neue Klasse, το οποίο εστιάζει σε ηλεκτροκίνηση, θα μπορούσε προαιρετικά να εξοπλιστεί με κυψέλες καυσίμου. Και αυτό, παρόλο που η BMW περιέγραψε ξεκάθαρα τη νέα πλατφόρμα ως «μόνο για BEV», σε επίσημη ανακοίνωση τον  Μάρτιο του 2023. Μένει να δούμε τι θα σημαίνει μακροπρόθεσμα η συνεργασία. Σε αυτό το σημείο, τα αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου, είναι σπάνια και πολύ ακριβά. Όπως και το καύσιμο υδρογόνου.

Στην Καλιφόρνια, όπου η Toyota πουλά το δικό της FCEV, το Toyota Mirai, οι τιμές έχουν αυξηθεί στα $30/kg. Αυτός είναι πιθανώς ένας από τους λόγους για τους οποίους η Toyota έχει πουλήσει μόνο 22.000 Mirai παγκοσμίως από το 2014. Το iX5 Hydrogen της BMW υποτίθεται ότι θα μπει στη σειρά παραγωγής μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

 

 

 

 

abb_img