Στις 30 Ιουλίου 2024, η λέσχη αυτοκινήτων άνοιξε ένα νέο κλιματικό θάλαμο για δοκιμές ηλεκτροκίνησης στο ADAC Technik Center Landsberg. Στον κλιματικό θάλαμο μπορούν να ρυθμιστούν θερμοκρασίες, από -20 έως +40 βαθμούς Κελσίου. Ο νέος κλιματικός θάλαμος, διαθέτει επίσης δυναμόμετρο σε όλους τους τροχούς και σταθμό γρήγορης φόρτισης, με ισχύ φόρτισης έως 300 kW. Μπορούν να προσομοιωθούν μεμονωμένα σενάρια οδήγησης, από τυποποιημένους κύκλους δοκιμών, έως πραγματικές διαδρομές οδήγησης.
Για τα «εγκαίνια», το ADAC έλεγξε πώς συμπεριφέρεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στους επιβάτες του σε υψηλή ζέστη. Χρησιμοποιώντας ένα Tesla Model Y, οι μηχανικοί προσομοίωσαν, μεταξύ άλλων, ένα τεράστιο μποτιλιάρισμα στον αυτοκινητόδρομο στα μέσα του καλοκαιριού. Για να γίνει αυτό, μια τυπική καλοκαιρινή μέρα με θερμοκρασία έως και 35 βαθμούς αναδημιουργήθηκε σε μια περίοδο οκτώ ωρών. Ταυτόχρονα, χρησιμοποιήθηκαν λαμπτήρες UV για την προσομοίωση διαφορετικών επιπέδων ηλιακής ακτινοβολίας.
Το Model Y ξεκίνησε τη δοκιμή με χωρητικότητα μπαταρίας 60 τοις εκατό και ο κλιματισμός ρυθμίστηκε στους 20 βαθμούς. Θερμοκρασίες έως και 45 βαθμούς Κελσίου μετρήθηκαν στο ταμπλό του οχήματος, λόγω του προσομοιωμένου ηλιακού φωτός και το εξωτερικό του παρμπρίζ, έφτασε ακόμη και τους 60 βαθμούς. Παρά το υψηλό αυτό επίπεδο θερμότητας, το σύστημα κλιματισμού, μετρημένο στο ύψος του κεφαλιού και στο χώρο των ποδιών, διατήρησε την εσωτερική θερμοκρασία συνεχώς κάτω από τους 25 βαθμούς.
Αυτό που είναι όμως ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι οι τιμές κατανάλωσης που καθορίστηκαν στον κλιματικό θάλαμο ADAC. Αντίστοιχα, ο κλιματισμός του Tesla κατανάλωνε συνεχώς περίπου 1,5 kW ανά ώρα. Κατά τη διάρκεια της οκτάωρης δοκιμής θερμότητας, η συνολική κατανάλωση ενέργειας ήταν περίπου 12 kWh. Το Model Y έχασε περίπου 8 χιλιόμετρα αυτονομίας την ώρα και αυτό είναι εκπληκτικά λίγο.
Αυτή η χαμηλή κατανάλωση είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή σε σύγκριση με αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Εδώ, το ADAC υπολογίζει ότι όταν ο κινητήρας λειτουργεί με τον κλιματισμό ενεργό σε καλοκαιρινή κυκλοφοριακή συμφόρηση, αποστέλλονται από ένα έως 1,5 λίτρο βενζίνης ή ντίζελ ανά ώρα μέσω των μπεκ. Αυτό μεταφράζεται σε κατανάλωση ενέργειας μεταξύ 10 και 15 kWh. Εκτός από την απουσία καυσαερίων, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι περίπου δέκα φορές πιο αποδοτικό, όσον αφορά τον κλιματισμό.
«Η πρώτη δοκιμή στο νέο εργαστήριο δοκιμών ηλεκτροκίνησης ADAC, δείχνει ότι οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεν χρειάζεται να ανησυχούν μήπως εγκλωβιστούν αν βρεθούν σε μεγάλο μποτιλιάρισμα σε υψηλές θερμοκρασίες και αφήσουν τον κλιματισμό ενεργοποιημένο», λέει ο Ντίνο Σιλβέστρο, επικεφαλής των δοκιμών οχημάτων στο Τεχνολογικό Κέντρο ADAC. Παρόλα αυτά, οι ταξιδιώτες το καλοκαίρι θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι έχουν αρκετή εναπομένουσα χωρητικότητα μπαταρίας, για να διατηρούν ένα δροσερό σώμα, ακόμα και στη χειρότερη συσσώρευση θερμότητας.
Πηγή: auto-motor-und-sport.de