Μια νέα, ιδιαίτερα εκτενής μελέτη του γερμανικού οργανισμού ADAC, επιβεβαιώνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παράγουν εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας – συχνά χαμηλότερα ακόμη και από τα κλασικά οχήματα εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με στοιχεία του IT-home. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν σε 11 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αρκετά plug-in υβριδικά και ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Τα υψηλότερα επίπεδα ακτινοβολίας, εντοπίστηκαν κοντά στα πόδια των επιβατών, παρότι παρέμειναν πολύ κάτω από τα διεθνή όρια ασφαλείας. Αντίθετα, το κεφάλι και ο κορμός σχεδόν δεν εκτίθενται. Ενδιαφέρον έχει ότι η φόρτιση, είτε AC είτε DC, επηρεάζει ελάχιστα την ακτινοβολία, με την ταχεία φόρτιση DC, να εμφανίζει μάλιστα χαμηλότερες μετρήσεις από την αργή φόρτιση AC.
Στο ίδιο πλαίσιο, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, παρουσιάζουν εντυπωσιακές επιδόσεις στον τομέα της ηλεκτρικής ασφάλειας. Το Κέντρο Δοκιμών Οχημάτων Νέας Ενέργειας του CATARC, διοργάνωσε στις αρχές Νοεμβρίου το τρίτο Συνέδριο Ασφάλειας EV, παρουσιάζοντας αποτελέσματα για περισσότερα από 300 στοιχεία αξιολόγησης ηλεκτρικής ασφάλειας από το 2025 και μετά. Στόχος των αξιολογήσεων, είναι η έγκαιρη ανίχνευση κινδύνων κατά την ανάπτυξη ενός οχήματος και η παροχή τεχνικής καθοδήγησης στους κατασκευαστές.
Μέχρι τη φετινή διοργάνωση, 14 κινεζικά μοντέλα, είχαν ολοκληρώσει με επιτυχία την εξαδιάστατη επαλήθευση ηλεκτρικής ασφάλειας NESTA (New Energy Safety Technical Assessment). Το σύστημα πιστοποίησης NESTA, εξετάζει έξι κρίσιμους τομείς: ασφάλεια φόρτισης, ηλεκτρομαγνητική ασφάλεια, λειτουργική ασφάλεια, ασφάλεια υψηλής τάσης, ασφάλεια μπαταρίας και πυρασφάλεια. Στη δεύτερη ομάδα πιστοποιημένων μοντέλων περιλαμβάνονται τα Aito M7, Jetour Zongheng G700, Onvo L90, Li Auto i8, M-Hero M817, Fulwin A9L και Xiaomi YU7. Μεταξύ των μοντέλων που είχαν πιστοποιηθεί νωρίτερα συναντάμε τα Galaxy E8, Exeed Exlantix ES/ET, JAC Refine RF8, Jiyue 07, Aito M9, GAC Hypertec HT, Geely Galaxy Starship 7 EM-i, iCar V23, Aito M8, BYD Han L, Leapmotor B10 και Lynk & Co 900.
Οι αξιολογήσεις NESTA για το 2025, ανέδειξαν και τα κορυφαία μοντέλα ανά κατηγορία:
Ασφάλεια φόρτισης: BYD Han L, Lynk & Co 900, Hyundai Elexio
Ηλεκτρομαγνητική ασφάλεια: Mercedes-Benz CLA, Li Auto i8, Zeekr 9X, Geely Galaxy M9
Λειτουργική ασφάλεια: Onvo L90, Xiaomi YU7, Galaxy Starship 7 EM-i, Exeed Exlantix ET
Ασφάλεια υψηλής τάσης: Leapmotor B10, Fulwin A9L, Wuling Xingguang 730
Ασφάλεια μπαταρίας: Jetour Zongheng G700, Aito M7, M-Hero 817, Toyota bZ3X
Πυρασφάλεια: SAIC H5, Aito M8, Onvo L60, iCar V23
Μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες χρήσης, δείχνουν ότι τα σύγχρονα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λειτουργούν πολύ κάτω από τα εθνικά όρια ακτινοβολίας. Στην καμπίνα, οι τιμές κυμαίνονται από 0,8–1,0 μT στη μπροστινή σειρά και 0,3–0,5 μT στη δεύτερη, δηλαδή μόλις το 1%–1,3% του κινεζικού ορίου των 100 μT. Οι υψηλότερες τιμές καταγράφηκαν κοντά σε ηλεκτρικές μονάδες κίνησης και καλωδιώσεις, ιδιαίτερα γύρω από τα πόδια των επιβατών, ενώ ο κορμός και το κεφάλι, παραμένουν ουσιαστικά ανεπηρέαστα. Η διαδικασία φόρτισης – είτε AC είτε DC – δεν μεταβάλλει σημαντικά τις μετρήσεις, με τη γρήγορη φόρτιση DC, να εμφανίζει ακόμη χαμηλότερες τιμές από την αργή AC. Για σύγκριση, τυπικές οικιακές συσκευές όπως οι ηλεκτρικές κουβέρτες, εκπέμπουν 10–50 μT, πολλαπλάσια από τα επίπεδα, που καταγράφονται στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.
Συνολικά, τα δεδομένα δείχνουν ότι τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εκπέμπουν ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία σημαντικά χαμηλότερη από τα εθνικά και διεθνή όρια ασφαλείας. Το σύστημα NESTA, προσφέρει μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση σε έξι κατηγορίες, επιβεβαιώνοντας ότι η ηλεκτρική ασφάλεια των μοντέλων νέας γενιάς, βρίσκεται σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο.
Πηγή: carnewschina.com