Οι εγκαταστάσεις –Το αμαξοστάσιο του Ρουφ
Στο δεύτερο μέρος του αφιερώματός μας στα τρόλεϊ-ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, παρουσιάζουμε τις εξαιρετικές εγκαταστάσεις του αμαξοστασίου στο Ρουφ. Εκεί όπου καθημερινώς, οι τεχνικοί του ΟΣΥ (πρώην ΗΛΠΑΠ), με επαγγελματική συνείδηση και φιλοτιμία, δίνουν τη δική τους μάχη, για να διατηρήσουν σταθερή τη ροή των οχημάτων που εξυπηρετούν τους πολίτες.
Διαβάστε: Η ιστορία των τρόλεϊ στην Ελλάδα (Α’ μέρος)
Χωρισμένοι σε δύο βάρδιες, επιθεωρούν, επιλύουν προβλήματα, επεμβαίνουν και διορθώνουν οτιδήποτε σχετίζεται με την εύρυθμη λειτουργία κάθε ηλεκτροκίνητου λεωφορείου.
Με την πολύτιμη βοήθεια του προέδρου του Σωματείου Τεχνικών και Υπαλλήλων ΟΣΥ (πρώην ΗΛΠΑΠ) Θανάση Καραμητόπουλου και του αντιπροέδρου Παναγιώτη Μανιατόπουλου, ξεναγηθήκαμε στους τεράστιους χώρους του αμαξοστασίου στο Ρουφ, το οποίο είναι άκρως εντυπωσιακό και αποτελεί «στολίδι» απ’ όλες τις απόψεις.
Πρόκειται για ένα από τα σύγχρονα αμαξοστάσια της Ευρώπης και συνάμα πρότυπο σε επίπεδο κτιριακών εγκαταστάσεων.
Εξυπηρετεί 126 ηλεκτροκίνητα οχήματα εκ των οποίων 51 αρθρωτά. Οι σύγχρονες εγκαταστάσεις συντήρησης περιλαμβάνουν δύο πλήρως αυτοματοποιημένα πλυντήρια για όλους τους τύπους οχημάτων (αρθρωτά και 12μετρα), δύο συστήματα σκουπών εσωτερικού καθαρισμού, σύγχρονο βαφείο, ανυψωτικά συστήματα, εγκαταστάσεις επιθεώρησης των οχημάτων, γερανογέφυρες σε επιλεγμένα σημεία, υποσταθμό ηλεκτροφωτισμού και κίνησης που θα εξυπηρετεί της ενεργειακές ανάγκες του αμαξοστασίου.
Επίσης, στο αμαξοστάσιο «εδρεύει» υποσταθμός για τις ανάγκες ηλεκτροκίνησης των τρόλεϊ για το αμαξοστάσιο και για την γύρω περιοχή, σύστημα ελέγχου διαχείρισης κτιρίων (BMS) για ορθότερο και ακριβέστερο έλεγχο των συστημάτων που είναι σε λειτουργία και εγκατεστημένη μονάδα ηλιακών συλλεκτών για την παραγωγή ζεστού νερού από την ηλιακή ακτινοβολία.
Επιπρόσθετα, στη διάθεση των τεχνικών υπάρχουν και αποδυτήρια.
Στο δώμα του αμαξοστασίου και σε μία επιφάνεια περίπου 600 τετραγωνικών μέτρων έχει εγκατασταθεί φωτοβολταϊκό σύστημα (Φ/Σ) παραγωγής ενέργειας 20Kw, το οποίο είναι συνδεδεμένο με το δίκτυο της ΔΕΗ.
Άκρως εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι έχει κατασκευαστεί “πράσινη στέγη” συνολικής έκτασης 5.000 τ.μ.