Αρκετοί λάτρεις της οδήγησης, δεν βλέπουν τη μετάβαση από τα θερμικά αυτοκίνητα στα ηλεκτρικά ως κάτι θετικό, καθώς υποστηρίζουν ότι τα πρώτα, προσφέρουν περισσότερη διασκέδαση και αδρεναλίνη στο δρόμο. Αν και υπάρχει σίγουρα κάποια αλήθεια σε αυτό, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να είναι πραγματικά απολαυστικά στην οδήγηση, και το 2024 ήταν μια χρονιά με πολλά ηλεκτρικά, που μοίρασαν αρκετά χαμόγελα στους ενθουσιώδεις οδηγούς. Μερικά προσπαθούν να μιμηθούν την εμπειρία της οδήγησης ενός αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης, με ψεύτικους θορύβους κινητήρα και αλλαγές ταχυτήτων, ενώ άλλα προσφέρουν την ισχύ τους σιωπηλά, κάτι που είναι ένα χαρακτηριστικό των EV. Και οι δύο προσεγγίσεις, έχουν αξία και όποια και αν επιλέξετε, εξαρτάται από την προσωπική σας προτίμηση, αλλά και τον προϋπολογισμό σας. Ενώ ο αριθμός των performance ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει αυξηθεί και θα συνεχίσει να αυξάνεται, τα περισσότερα από αυτά τα EV επιδόσεων, εξακολουθούν να είναι ακριβά.
Ας ρίξουμε μια ματιά σε όλα τα νέα ή αναβαθμισμένα EV επιδόσεων, που κυκλοφόρησαν το 2024.
Porsche Taycan
Η Porsche Taycan, είναι ένα από τα πιο ελκυστικά ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάστηκαν ποτέ, το οποίο θυμίζει μια θερμική Porsche στις στροφές, ακόμη και παρά το επιπλέον βάρος της. Ο κατασκευαστής του έδωσε μεγαλύτερη αυτονομία και πολύ περισσότερη ισχύ για το 2024 και έκανε επίσης και άλλες τροποποιήσεις, που το έκαναν ακόμα καλύτερο στην οδήγηση. Η Porsche προσφέρει ακόμη και μια απογυμνωμένη, εστιασμένη στην πίστα έκδοση χωρίς πίσω κάθισμα, στην αναζήτηση των καλύτερων δυνατών χρόνων γύρου.
Audi E-Tron GT Refresh
Το Audi E-Tron GT, έλαβε αναβάθμιση στη μέση του κύκλου ζωής του το 2024, ενώ σημείωσε ελαφρά αύξηση των πωλήσεων του το 3ο τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με το 3ο τρίμηνο του 2023. Το E-Tron GT, είναι μακράν το καλύτερο ηλεκτρικό Audi για σπορ οδήγηση.
MG Cyberster
Σχεδόν δύο δεκαετίες αφότου η SAIC αγόρασε τα δικαιώματα για το όνομα MG, κατά τη διάρκεια της οποίας κυκλοφόρησε ως επί το πλείστον αρκετά οικογενειακά αυτοκίνητα, παρουσίασε επιτέλους ένα όχημα αντάξιο της κληρονομιάς της μάρκας: το MG Cyberster. Εκ πρώτης όψεως, το δίθυρο roadster Cyberster, μοιάζει με άμεσο αντίπαλο της BMW Z4, αλλά ανήκει στη δική του κατηγορία, επειδή τροφοδοτείται αποκλειστικά από ρεύμα.
Xiaomi SU7
Το πρώτο μοντέλο της Xiaomi, το SU7, στοχεύει κατευθείαν στην κορυφή της κατηγορίας των σπορ ηλεκτρικών σεντάν. Το Xiaomi SU7, το οποίο μπήκε στην παραγωγή στα τέλη του 2023, είναι ένας ανταγωνιστής της Porsche Taycan σε προσιτή τιμή, που υπόσχεται ηλεκτρικές οδηγικές συγκινήσεις. Η βασική έκδοση, η οποία έχει 295 ίππους και χρόνο σπριντ από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα, κοστίζει λίγο πάνω από 28.830 ευρώ στην Κίνα, κάτι που ακούγεται εξαιρετικό, για ένα αυτοκίνητο που δείχνει και είναι τόσο σπορ. Στο άλλο άκρο της σειράς SU7, βρίσκεται το SU7 Ultra , το οποίο είναι το αντίστοιχο με την Porsche Taycan Turbo GT, με το πακέτο βελτίωσης Weissach. Αυτή η κορυφαία έκδοση, δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα επίσημα, αλλά υπόσχεται τρελά επίπεδα ισχύος 1.527 ίππων και χρόνους γύρου στην πίστα, που ξεπερνούν την Taycan.
Hyundai Ioniq 5 N
Μία από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις της χρονιάς που πέρασε, ήταν το Hyundai Ioniq 5 N. Αν και το ψεύτικο σύστημα με προσομοιωμένο τον θόρυβο ενός συστήματος εσωτερικής καύσης μπορεί να μην αρέσει σε όλους, προσθέτει μια νέα διάσταση στην εμπειρία οδήγησης ενός EV. Δεν κάνει το αυτοκίνητο πιο γρήγορο, αλλά μπορείτε πάντα να απενεργοποιήσετε όλα τα «πλαστά καλούδια» και να απολαύσετε τη βάναυση επιτάχυνση του διπλού κινητήρα του Ioniq 5 N, που αποδίδει 601 ίππους, η οποία φτάνει τους 641 ίππους, με ενεργοποιημένη την προσωρινή λειτουργία «N Grin Boost».
Lotus Emeya
Ένας άλλος αντίπαλος της Porsche Taycan από την Κίνα που λανσαρίστηκε φέτος, είναι το Lotus Emeya, το οποίο είναι το δεύτερο κινεζικό EV του κατασκευαστή, μετά το Eletre SUV και είναι κατασκευασμένο στην ίδια πλατφόρμα των 800 volt. Η κορυφαία έκδοση Emeya R έχει 905 ίππους και 986 Nm ροπής, αρκετά για ένα χρόνο επιτάχυνσης από 0 έως 100 χλμ./ώρα κάτω από 2,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 256 χλμ./ώρα. Η Lotus σκόπευε να πουλήσει το Emeya στις ΗΠΑ, όπου ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει από περίπου 100.000 δολάρια, αλλά οι υψηλότεροι δασμοί εισαγωγής σε αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, έβαλαν φρένο προς το παρόν.
Tesla Model 3 Performance Refresh
Το Tesla Model 3 Performance, αποδείχθηκε το πιο γρήγορο EV και η αναβάθμιση “Highland” το έκανε ακόμα καλύτερο. Όχι μόνο έχει περισσότερη ισχύ, αλλά οδηγείται στο δρόμο καλύτερα από πριν. Είναι επίσης πιο άνετο, χάρη σε μια πλήρως επανασχεδιασμένη ανάρτηση και τώρα μπορείτε επίσης να το οδηγείτε ακόμα πιο γρήγορα, σε δρόμους με στροφές, όπως και σε γλιστερή άσφαλτο. Ένα σύστημα τετρακίνησης με διπλό κινητήρα, απόδοσης 510 ίππων, μπορεί να επιταχύνει το αυτοκίνητο στα 0-100, σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα και να του προσφέρει μια τελική ταχύτητα των 260 χλμ./ώρα.
Mini Cooper SE
Η Mini λάνσαρε φέτος ένα ολοκαίνουργιο, πλήρως ηλεκτρικό Cooper SE, το J01. Είναι επίσης πιο ισχυρό από πριν, με έως και 255 ίππους και 350 Nm ροπής στο κορυφαίο μοντέλο John Cooper Works. Επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Παρόλο που δεν είναι τόσο καλό όσο η παλαιότερη έκδοση στις στροφές, το πιο πρόσφατο ηλεκτρικό Mini Cooper, εξακολουθεί να είναι πολύ διασκεδαστικό στην οδήγηση, χαρίζοντας ένα μεγάλο χαμόγελο στο πρόσωπα, από μερικά πολύ πιο ισχυρά και ακριβά EV.
Lucid Air Sapphire
Το Sapphire είναι η κορυφαία έκδοση των 240.253 ευρώ του σεντάν Air και αυτή τη στιγμή είναι μόνο η Porsche Taycan Turbo GT, ο αληθινός του αντίπαλος. Με διάταξη τετρακίνησης και με τρεις κινητήρες, φτάνει σε ισχύ τους 1.234 ίππους και κάνει τα 0-100, σε 2 δευτερόλεπτα (για την ακρίβεια 1,89 δευτερόλεπτα), ενώ σας κρατά καθηλωμένους στο κάθισμά, μέχρι την τελική του ταχύτητα των 330 χλμ./ώρα. Είναι επίσης αρκετά καλό στις στροφές, ενώ ένα Sapphire εντοπίστηκε ακόμη και στο Nurburgring, κυνηγώντας πιθανώς ένα νέο ρεκόρ, στο γυρολόγιο χρόνων της πίστας.