Αυτές οι μάρκες πείθουν περισσότερο τους οδηγούς EVs

Αναλυτική παρουσίαση της μελέτης iκανοποίησης 2025 για τα EVs, με στοιχεία για την αυτονομία, την ταχύτητα φόρτισης και τις επιδόσεις

Ακούστε το άρθρο

Παρά τη σταθερή άνοδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EVs) στην ευρωπαϊκή αγορά, οι πωλήσεις τους εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με τις αρχικές προσδοκίες. Κύριοι λόγοι για αυτή την καθυστέρηση, είναι οι διαχρονικές ανησυχίες των καταναλωτών, σχετικά με την αυτονομία και το υψηλό κόστος αγοράς. Ωστόσο, μια εκτενής έρευνα της UScale σε περισσότερους από 5.000 οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία, δείχνει ότι πολλές από τις αρνητικές εντυπώσεις, είναι πλέον ξεπερασμένες.

Η «Μελέτη Ικανοποίησης EVs 2025» καταγράφει σημαντικές βελτιώσεις στην εμπειρία χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων, με αύξηση της γενικής ικανοποίησης των οδηγών και θετικές εντυπώσεις, για την πρόοδο στην αυτονομία και την ταχύτητα φόρτισης.

Αυξανόμενη Ικανοποίηση και βελτίωση επιδόσεων

Το Net Promoter Score (NPS), που μετρά την πρόθεση των οδηγών να προτείνουν το όχημά τους, ανέβηκε από τις 24 στις 33 μονάδες το 2025. Οι βελτιώσεις στα νέα μοντέλα είναι σημαντικές και σε πολλές περιπτώσεις, υπερβαίνουν τις προσδοκίες των καταναλωτών.

Ειδικά η αυτονομία και η ταχύτητα φόρτισης στα EVs, αποτελούν δύο βασικούς τομείς όπου έχουν σημειωθεί άλματα. Πάνω από το 50% των οδηγών αναφέρουν πραγματική αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων το καλοκαίρι, σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το 38% το 2024. Επιπλέον, το 75% των οχημάτων, υποστηρίζουν πλέον ταχεία φόρτιση με ισχύ άνω των 150 kW, έναντι 61% το προηγούμενο έτος.

Το λογισμικό και η συνδεσιμότητα ως αδύναμοι κρίκοι

Παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις, τα προβλήματα λογισμικού στα EVs παραμένουν. Το 73% των οδηγών, εξακολουθεί να αντιμετωπίζει δυσλειτουργίες στη διαδικασία φόρτισης, όπως καθυστερήσεις στην εκκίνηση, ή ξαφνικές διακοπές. Επίσης, το 46% των χρηστών, έχουν παράπονα για τις εφαρμογές συνδεσιμότητας των οχημάτων, παρόλο που το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 54% το 2024, δείχνοντας κάποια πρόοδο.

Αυτές οι μάρκες πείθουν περισσότερο τους οδηγούς EVs

Κατάταξη μαρκών: Ποιοι πρωταγωνιστούν και ποιοι υστερούν

Η κατάταξη των μαρκών, παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις στην ικανοποίηση των χρηστών. Για πρώτη φορά, η κινεζική Xpeng ξεπερνά την Tesla στην κορυφή. Ταυτόχρονα, άλλες κινεζικές εταιρείες, όπως η MG και η Smart απογοητεύουν.

Μάρκες με Καλές Επιδόσεις:
  • Xpeng: Κορυφαία απόδοση σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες, με εξαιρετική αυτονομία, ταχύτητα φόρτισης και κατανάλωση. Μοναδική αδυναμία ο σχεδιασμός διαδρομών.

  • Porsche: Ξεχωρίζει για την πολύ υψηλή ταχύτητα φόρτισης. Η Macan βελτιώνει την αυτονομία σε σχέση με την Taycan.

  • Polestar: Ικανοποιεί με εργονομία, σχεδίαση διαδρομών και συνδεσιμότητα, παρά την μέτρια αυτονομία.

  • BMW: Δυνατή σε συνδεσιμότητα και λογισμικό, αλλά υστερεί στην αυτονομία και την ταχεία φόρτιση.

  • Nio: Πολύ καλά αποτελέσματα σε λογισμικό και αυτονομία, αν και με χαμηλή ταχύτητα φόρτισης.

  • Ford (Explorer): Εντυπωσιακή αυτονομία και ταχύτητα φόρτισης, αλλά προβλήματα με την εφαρμογή οχήματος.

  • Hyundai/Kia/Genesis: Εντυπωσιακή απόδοση φόρτισης, μέτριος σχεδιασμός διαδρομής.

  • Mercedes: Πολύ καλό λογισμικό και σχεδίαση, αλλά η αυτονομία των EQA/EQB είναι πια ανεπαρκής.

  • Mini: Σημαντική πρόοδος σε όλους τους τομείς, αλλά παραμένει αδύναμη στην ταχύτητα φόρτισης.

Μάρκες με Μεικτά ή Αρνητικά Αποτελέσματα:
  • Tesla: Χάνει έδαφος λόγω της ταχύτητας φόρτισης και της πτώσης της εικόνας της εταιρείας, λόγω της δημόσιας παρουσίας του Elon Musk.

  • Volkswagen: Προσφέρει καλύτερη αυτονομία στο ID.7, αλλά συνεχίζει να έχει προβλήματα στη συνδεσιμότητα.

  • Skoda: Το νέο Elroq δείχνει πρόοδο σε όλους τους τομείς, αλλά υπάρχουν ακόμα προβλήματα στο λογισμικό και τις εφαρμογές.

  • BYD: Καλή συνδεσιμότητα και σχεδιασμός διαδρομών, αλλά χαμηλή ταχύτητα φόρτισης.

  • Renault: Βελτιώσεις σε συνδεσιμότητα και λειτουργίες, αλλά προβλήματα με ταχύτητα φόρτισης.

  • Volvo: Ανεπαρκής κατανάλωση και προβλήματα λογισμικού, αν και ξεχωρίζει στον σχεδιασμό διαδρομής.

  • Audi: Το νέο A6/Q6 e-tron παρουσιάζει καλή αυτονομία, αλλά το λογισμικό εξακολουθεί να είναι προβληματικό.

  • Fiat: Χαμηλή κατανάλωση αλλά σοβαρά ζητήματα, σε συνδεσιμότητα και φόρτιση.

  • Cupra: Γενικά μέτρια επίδοση, με εμφανείς αδυναμίες, σε λογισμικό και συνδεσιμότητα.

  • Smart: Χρειάζεται σημαντικές βελτιώσεις στο λογισμικό, τη συνδεσιμότητα και το σχεδιασμό διαδρομών.

  • MG, Stellantis (Peugeot/Opel): Αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα συνδεσιμότητας και λογισμικού.

Συμπεράσματα και προοπτικές

Ο ιδρυτής της UScale, Δρ. Axel Sprenger, επισημαίνει ότι οι επιφυλάξεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν βάση στο παρελθόν, αλλά πλέον η πρόοδος των κατασκευαστών είναι εντυπωσιακή. Η επόμενη γενιά EV, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και φαίνεται πως οι καταναλωτές έχουν μπροστά τους μια πολλά υποσχόμενη περίοδο.

Το βασικό μήνυμα προς τη βιομηχανία είναι σαφές: συνεχίστε την καινοτομία, δώστε έμφαση στη βελτίωση λογισμικού και συνδεσιμότητας και διατηρήστε την πορεία προς την απόλυτη εμπειρία ηλεκτρικής κινητικότητας.

Πηγή: UScale