Το πολυαναμενόμενο ηλεκτρικό SUV τριών σειρών καθισμάτων της Hyundai, έφτασε επιτέλους, με τη μορφή του Ioniq 9. Αποτελεί το «αδελφάκι» της μάρκας με το Kia EV9 και στηρίζεται στη γνώριμη αρχιτεκτονική E-GMP.
Όλες οι εκδόσεις του Ioniq 9, είναι εξοπλισμένες με μια τεράστια μπαταρία, με χωρητικότητα 110,3 kWh και θα πωλείται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις. Τα βασικό μοντέλο Long Range είναι εξοπλισμένο με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα πίσω, που παράγει 214 ίππους και 350 Nm ροπής. Η Hyundai λέει ότι αυτό το μοντέλο έχει αυτονομία έως και 620 χλμ. στον κύκλο δοκιμών WLTP, όταν φοράει τροχούς 19 ιντσών.
Όσοι αναζητούν πρόσθετες επιδόσεις, μπορούν να επιλέξουν το AWD μεγάλης αυτονομίας. Προσθέτει έναν κινητήρα 94 ίππων στον μπροστινό άξονα, με επιπλέον ροπή 255 Nm. Στην κορυφή της γκάμας, βρίσκεται το Ioniq 9 Performance, που κινεί ένα ζευγάρι κινητήρων 214 ίππων μπροστά και πίσω.
Αυτό το μοντέλο μπορεί να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα, ενώ το Long Range AWD χρειάζεται 6,7 δευτερόλεπτα και το Long Range RWD χρειάζεται 9,4 δευτερόλεπτα. Όλα τα μοντέλα ξεπερνούν τα 200 χλμ./ώρα σε τελική ταχύτητα.
Ανεξάρτητα από την έκδοση που επιλέγουν οι πελάτες, το Ioniq 9 μπορεί να φορτιστεί από 10-80% σε μόλις 24 λεπτά μέσω ενός φορτιστή 350 kW. Διαθέτει επίσης λειτουργία αμφίδρομης φόρτισης.
Οπτικά, το Hyundai Ioniq 9, μοιράζεται πολλά κοινά με το SEVEN Concept πριν από μερικά χρόνια. Διαθέτει τα ίδια φώτα Parametric Pixel με άλλα μοντέλα Ioniq και παρά το μέγεθός του, έχει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,259 Cd με τους προαιρετικούς ψηφιακούς καθρέφτες.
Είναι επίσης το πρώτο Hyundai που εγκαταλείπει την κεραία οροφής και χρησιμοποιεί το παρμπρίζ για GPS και δορυφορικό ραδιόφωνο, τον πίνακα οργάνων για συνδεδεμένες υπηρεσίες αυτοκινήτου και το τζάμι της πίσω πόρτας για το ραδιόφωνο FM/AM. Στους αγοραστές προσφέρονται επιλογές για ζάντες 19, 20 και 21 ιντσών, ενώ υπάρχουν 16 εξωτερικά χρώματα διαθέσιμα.
Το τεράστιο μεταξόνιο 3.130 χλστ. του Ioniq 9, έχει ως αποτέλεσμα μια ευρύχωρη καμπίνα επενδυμένη με βελούδινα υλικά, που είναι ιδανική για μακρινά ταξίδια. Ένα τιμόνι παρόμοιο με αυτό της τελευταίας γενιάς Santa Fe, διατίθεται στάνταρ και περιλαμβάνει μικρά πράσινα LED, που επιτρέπουν στους οδηγούς να παρακολουθούν την υπολειπόμενη φόρτιση της μπαταρίας.
Μια ενιαία κυρτή οθόνη, φιλοξενεί ένα ψηφιακό ταμπλό οργάνων 12 ιντσών και μια οθόνη infotainment 12 ιντσών. Ως στάνταρ, το Ioniq 9 είναι εξοπλισμένο με οκτώ ηχεία, ενώ μια προαιρετική συστοιχία 14 ηχείων από τη Bose, είναι προαιρετική. Άλλα βασικά χαρακτηριστικά, περιλαμβάνουν αρκετές θύρες USB-C υψηλής απόδοσης 100 watt που λαμβάνουν ισχύ απευθείας από την μπαταρία των 110,3 kWh και όχι από την μπαταρία των 12 volt.
Πολλές εσωτερικές επιφάνειες είναι επενδυμένες με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, όπως ανακυκλωμένο ύφασμα PET, μάλλινο ύφασμα και δέρμα οικολογικής επεξεργασίας, υπογραμμίζοντας τα περιβαλλοντικά «διαπιστευτήρια» του αυτοκινήτου. Το Ioniq 9 θα πωλείται σε εκδόσεις έξι και επτά θέσεων, ενώ τα καθίσματα της δεύτερης σειράς, περιλαμβάνουν λειτουργία περιστροφής, όπως το EV9.
Η τελευταία σουίτα χαρακτηριστικών ασφαλείας της Hyundai είναι στάνταρ. Αυτό περιλαμβάνει το Forward Collision-Avoidance Assist 2, Lane Keeping Assist, Blind-Spot Collision-Avoidance Assist, Safe Exit Warning, Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist και High Beam Assist. Διαθέτει επίσης 10 αερόσακους.
Το Hyundai Ioniq 9, θα κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Κορέα και τις Ηνωμένες Πολιτείες το πρώτο εξάμηνο του 2025, πριν επεκταθεί στην Ευρώπη και σε άλλες αγορές αργότερα μέσα στο ίδιο έτος. Οι προδιαγραφές και οι τιμές για συγκεκριμένες αγορές, θα ανακοινωθούν σε μεταγενέστερη ημερομηνία.
Πηγή: carscoops.com