Το Ford Puma είναι το μοντέλο της μάρκας, με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Η Ford αποκάλυψε τώρα την ηλεκτρική του έκδοση. Ο κατασκευαστής με έδρα την Κολωνία, δίνει έμφαση στη δυναμική επιτάχυνση και την αποτελεσματικότητά του. Ωστόσο, δεν είναι σίγουρο εάν το Puma Gen-E, θα γίνει όντως το νέο μπεστ σέλερ, λόγω της μικρής μπαταρίας και της τιμής του.
Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: η Ford δεν βρίσκεται σε μια εύκολη κατάσταση. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη μειώνονται σταθερά και οι αποφάσεις που ελήφθησαν πριν από χρόνια από την ανώτατη διοίκηση, είχαν σημαντικό αντίκτυπο στη γκάμα μοντέλων της Ford. Τα πρώην μπεστ σέλερ, όπως το μικρό Fiesta και το μεγάλο Mondeo, δεν είναι πλέον διαθέσιμα και οι μέρες του Ford Focus είναι μετρημένες, αφού η παραγωγή του στο Saarlouis της Γερμανίας θα τελειώσει τον Νοέμβριο του 2025 και το εργοστάσιο πρόκειται να κλείσει. Στο εργοστάσιο της Κολωνίας, η Ford κατασκευάζει ηλεκτρικά SUV, βασισμένα στο Volkswagen MEB αντί για το Fiesta.
Μπορεί το Puma Gen-E να γίνει το ηλεκτρικό μπεστ σέλερ της Ford στην Ευρώπη;
Είναι απίθανο να αποτύχει στην εμφάνιση τουλάχιστον. Είναι ένα Puma με κλειστή μάσκα ψυγείου. Ωστόσο, πολλοί πελάτες δεν θέλουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με φουτουριστικό στυλ, αλλά θέλουν απλώς να οδηγήσουν το αγαπημένο τους μοντέλο, με ηλεκτρική κίνηση ενώ η BMW και η Stellantis πούλησαν πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με αυτόν τον τρόπο. Στην περίπτωση του Puma, η Ford μιλά για την «εξωτερική σχεδίαση που εκτιμάται από τους πελάτες», η οποία έχει «εξευγενιστεί», με την κλειστή μάσκα ψυγείου, η οποία σκιαγραφείται μόνο με ένα μαύρο στοιχείο, στο στυλ της Mustang Mach -E GT.
«Οι πελάτες μας αγαπούν το σχέδιο του Puma», λέει ο Amko Leenarts, Διευθυντής Σχεδιασμού. «Χτίσαμε πάνω σε αυτό για το Puma Gen-E και αναπτύξαμε το δικό μας στυλ για αυτό, με αποκλειστικές λεπτομέρειες, χωρίς να αποστασιοποιούμαστε από τη λαμπρότητα του πρωτότυπου». Ο ηλεκτροκινητήρας κάτω από το μπροστινό καπό έχει ισχύ 167 PS και ροπή 290 Nm. Επιτρέπει στο Puma Gen-E να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα, σε 8,0 δευτερόλεπτα (σχεδόν τόσο γρήγορα όσο το πιο ισχυρό μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης) και να φτάσει στη μέγιστη ταχύτητα των 160 χλμ/ώρα. Με κατανάλωση WLTP 13,1 kWh/100χλμ, το σύστημα μετάδοσης κίνησης που κατασκεύασε η Ford στο Halewood του Ηνωμένου Βασιλείου, χαρακτηρίζεται επίσης από πολύ καλή απόδοση, ακόμα κι αν η κατανάλωση αυξάνεται έως και 14,5 kWh/100χλμ με τον premium εξοπλισμό.
Ένας παράγοντας που είναι πιθανό να περιορίσει τους υποψήφιους αγοραστές του Puma Gen-E, παρά την αποδοτική του κίνηση, είναι η μπαταρία. Το Puma χρησιμοποιεί τον ίδιο τύπο μπαταρίας με τα αδέρφια της πλατφόρμας του, τα E-Transit Courier και E-Tourneo Courier, τα οποία επίσης βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής στην Κραϊόβα. Η μπαταρία των 43 kWh με κυψέλες NMC στο Puma Gen-E, παρέχει μια αυτονομία WLTP από 347 έως το μέγιστο 376 χιλιόμετρα, ανάλογα με τον εξοπλισμό. Αυτό πιθανότατα θα τρομάξει ορισμένους πελάτες. Εξάλλου, αν η κατανάλωση το χειμώνα αυξηθεί λίγο πάνω από τις 20 kWh/100 χλμ στον αυτοκινητόδρομο, η αυτονομία μειώνεται αισθητά. Θα είναι υπεραρκετό τις περισσότερες ημέρες του χρόνου, αλλά τα αυτοκίνητα αγοράζονται επίσης σύμφωνα με τις «μέγιστες απαιτήσεις». Εάν το όχημα αγοράζεται για ταξίδια διακοπών ή μεγαλύτερες εκδρομές, πολλοί άνθρωποι θα θέλουν να κυκλοφορούν με μεγαλύτερη μπαταρία. Και η Ford δεν προσφέρει τη δυνατότητα παραγγελίας μεγαλύτερης μπαταρίας με επιπλέον χρέωση.
Ωστόσο, το Puma Gen-E, μπορεί να κερδίσει πόντους με ένα άλλο χαρακτηριστικό: τον πολύ σύντομο χρόνο φόρτισης. Με μέγιστη ισχύ φόρτισης 100 kW, η Ford καθορίζει το χρόνο φόρτισης από δέκα έως 80% σε 23 λεπτά. Καθώς οι 43 kWh είναι το χρησιμοποιήσιμο καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο, 30 kWh «ρέουν» στην μπαταρία για να φτάσει από το 10 στο 80%. Επομένως, η μέση ισχύς φόρτισης σε αυτό το εύρος είναι 78 kW, ένας πολύ αξιοσέβαστος αριθμός, λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος της μπαταρίας. Οι πρώτες δοκιμές θα δείξουν στη συνέχεια, πόσο καλά αποδίδει το Puma Gen-E στον αυτοκινητόδρομο, με πολλές αλλά σύντομες στάσεις φόρτισης. Η Ford δεν αναφέρει την ικανότητα φόρτισης AC στο δελτίο τύπου. Ωστόσο, όπως συμβαίνει με το μικρό φορτηγό, είναι πιθανό να είναι 11 κιλοβάτ, με χρόνο φόρτισης 5,5 ωρών από μηδέν έως 100%. Δεν αναφέρει επίσης τη δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης, κάτι που είναι επομένως απίθανο για το Puma Gen-E, αφού η Ford σίγουρα θα το είχε αναφέρει.
Η σχετικά μικρή μπαταρία έχει ένα πλεονέκτημα αλλού: με βάρος χωρίς φορτίο 1.563 κιλών, το Puma Gen-E είναι σχετικά ελαφρύ. Και δεν έχει αρνητικό αντίκτυπο στον διαθέσιμο χώρο στο αυτοκίνητο. Αντίθετα, στο Gen-E, η Ford μπόρεσε να επεκτείνει τον αποθηκευτικό χώρο «MegaBox» κάτω από το πορτμπαγκάζ, ο οποίος τώρα διαφημίζεται ως «GigaBox». Εάν προσθέσετε αυτόν τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, χωράνε συνολικά 574 λίτρα στο Puma Gen-E. Το στάνταρ νούμερο μέχρι το ύψος της πλάτης των πίσω καθισμάτων εξακολουθεί να είναι τα εντυπωσιακά 523 λίτρα. Και αυτό σε ένα αυτοκίνητο μήκους 4,21 μέτρων! Για σύγκριση, ένα εννέα εκατοστά μακρύτερο Kia EV3 προσφέρει 460 λίτρα και ένα MG4 (4,28 μέτρα) μόνο 363 λίτρα.
Εντυπωσιακό είναι επίσης το πλάτος φόρτωσης μεταξύ των τροχών και τα 72,5 εκατοστά βάθους φόρτωσης μέχρι την πλάτη του πίσω καθίσματος. Το Puma Gen-E έχει επίσης ένα χώρο 43 λίτρων κάτω από το μπροστινό καπό. «Είναι ιδανικό για το καλώδιο φόρτισης και τον αποσπώμενο κοτσαδόρο του τρέιλερ, όταν ο πίσω χώρος αποσκευών είναι ήδη γεμάτος», γράφει η Ford. Παρεμπιπτόντως, ο σύνδεσμος για την ρυμούλκηση τρέιλερ, έχει σχεδιαστεί για ικανότητα έλξης 750 κιλών, με φρένα ή χωρίς.
Στο εσωτερικό, το Gen-E, προσφέρει βασικά τα ίδια χαρακτηριστικά, εκτός από την κεντρική κονσόλα, όπως παρουσιάστηκαν με το facelift τα μοντέλα εσωτερικής καύσης φέτος. Υπάρχουν δύο οθόνες, δηλαδή ένα αμιγώς ψηφιακό πιλοτήριο με οθόνη οδηγού 12,8 ιντσών και οθόνη αφής infotainment 12 ιντσών στο κέντρο. Τρέχει την τελευταία έκδοση του συστήματος SYNC4 της Ford, με σύνδεση cloud για πλοήγηση. Υπάρχει επίσης ο φωνητικός βοηθός Alexa της Amazon ή το Apple CarPlay και το Android Auto, εάν οι χρήστες προτιμούν τα συστήματά τους.
Η κεντρική κονσόλα δεν διαθέτει τον κλασικό μοχλό ταχυτήτων του κινητήρα εσωτερικής καύσης και έτσι προσφέρει περισσότερο χώρο αποθήκευσης, όπως ένας επαγωγικός δίσκος φόρτισης για smartphone. Ο επιλογέας ταχυτήτων, βρίσκεται πίσω από το τιμόνι στο Gen-E. Σύμφωνα με τη Ford, μπορεί να λειτουργήσει με τα δάχτυλα, καθιστώντας «την ενεργοποίηση της αντίστοιχης ταχύτητας τόσο εύκολη, όσο και την ενεργοποίηση της ένδειξης». Η ανάκτηση μπορεί να ρυθμιστεί σε τέσσερα επίπεδα. «Το Puma είναι μια ιστορία επιτυχίας: οι πελάτες μας λατρεύουν τη σπορ σχεδίαση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης καθώς και τη μοναδική του πρακτικότητα και το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ στην κατηγορία του», τονίζει ο Jon Williams, Διευθύνων Σύμβουλος Ford Blue και Model e στην Ευρώπη. «Με το Puma Gen-E, παρουσιάζουμε τώρα το καλύτερο Puma μέχρι τώρα».
Δυστυχώς, το Puma Gen-E είναι επίσης ένα από τα πιο ακριβά, με μόνο το σπορ μοντέλο ST να κοστίζει ακόμα περισσότερο. Η βασική έκδοση ξεκινά από 36.900 ευρώ στη Γερμανία, 8.000 ευρώ περισσότερα από το θερμικό μοντέλο. Ωστόσο, έχει ανακοινωθεί και προσφορά χρηματοδοτικής μίσθωσης από 299 ευρώ το μήνα. Το Puma Gen-E δεν θα τα βρει εύκολα στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της κατηγορίας του. Ένα VW ID.3 με μπαταρία 52 kWh και αυτονομία 388 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το WLTP, διατίθεται για λιγότερο από 30.000 ευρώ. το Kia EV3 ξεκινά με παρόμοια τιμή των 35.990 ευρώ, αλλά προσφέρει μπαταρία με χωρητικότητα με 58 kWh και 436 χιλιόμετρα αυτονομίας. Το Opel Frontera Electric, από την άλλη, που διαθέτει μπαταρία παρόμοιου μεγέθους με 44 kWh, είναι σημαντικά φθηνότερο στα 28.990 ευρώ.
Puma Gen-E | |
---|---|
Κίνηση | FWD |
Ισχύς | 123,5 kW |
Ροπή | 290 Nm |
Επιτάχυνση | 8,0 δευτ |
Τελική ταχύτητα | 160 χλμ/ώρα |
Εύρος αυτονομίας WLTP | 376 χλμ |
Μπαταρία | 43 kWh |
Δυνατότητα φόρτισης DC | 100 kW |
Χρόνος φόρτισης DC 10-80% | 23 λεπτά |
Τιμή (Γερμανία) | 36.900 ευρώ |