Αυτό το αυτοκίνητο πήρε 200.000 παραγγελίες σε 3 λεπτά

Η Xiaomi ξεκίνησε τις πωλήσεις του SUV YU7, με πάνω από 240.000 παραγγελίες σε 18 ώρες. Οι χρόνοι αναμονής φτάνουν έως και 14 μήνες

Ακούστε το άρθρο

Η Xiaomi εγκαινίασε τις πρώτες πωλήσεις του ηλεκτρικού SUV YU7, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στην αγορά των premium ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα. Το όχημα παραδίδεται ήδη σε πελάτες σε 58 κινεζικές πόλεις, με τον ιδρυτή της εταιρείας Lei Jun να συμμετέχει προσωπικά σε ορισμένες πωλήσεις. Η ζήτηση για το YU7 υπήρξε εκρηκτική: πάνω από 240.000 παραγγελίες καταγράφηκαν μέσα στις πρώτες 18 ώρες από την ανακοίνωσή του, με τις 200.000 από αυτές, να επιβεβαιώνονται μέσα σε μόλις τρία λεπτά. Ωστόσο, η απήχηση αυτή οδήγησε σε υπερφόρτωση της παραγωγικής γραμμής, με αποτέλεσμα χρόνους αναμονής, που αγγίζουν τους 14 μήνες.

Σύμφωνα με στοιχεία του CnEVPost, ο εκτιμώμενος χρόνος παράδοσης για την βασική έκδοση YU7, κυμαίνεται πλέον μεταξύ 59–62 εβδομάδων, ενώ για τις εκδόσεις Pro και Max φτάνει τις 53–56 και 45–48 εβδομάδες αντίστοιχα. Αντίστοιχα, η σειρά sedan SU7 εμφανίζει διαφοροποιημένους χρόνους αναμονής: η βασική έκδοση αυξήθηκε σε 38–41 εβδομάδες, ενώ οι πιο ακριβές εκδόσεις, βλέπουν μείωση στον χρόνο παράδοσης.

Η ελκυστική τιμή του YU7, η οποία ξεκινά από περίπου 30.000 ευρώ, τον καθιστά άμεσο ανταγωνιστή του Tesla Model Y. Η Xiaomi κινήθηκε γρήγορα για να ξεκινήσει την παραγωγή και να εξυπηρετήσει το πρώτο κύμα πελατών, ωστόσο παραμένει άγνωστο πότε θα ξεκινήσει η πώληση ειδικά διαμορφωμένων μοντέλων – με ενδείξεις να δείχνουν τον Αύγουστο.

Αυτό το αυτοκίνητο πήρε 200.000 παραγγελίες σε 3 λεπτά

Παρά τις ανησυχίες ότι η επιτυχία του YU7 μπορεί να επισκιάσει το sedan SU7, ο Lei Jun δήλωσε ότι λιγότερο από το 15% των παραγγελιών YU7, προέρχονται από μετατροπές κρατήσεων SU7 ή SU7 Ultra.

Δείτε ακόμα: Η Xiaomi «πατάει γκάζι» και αφήνει Tesla και Porsche στη σκόνη

Η πίεση στην παραγωγική ικανότητα είναι εμφανής: το υπάρχον εργοστάσιο στο Πεκίνο, με δυνατότητα 150.000 μονάδων ετησίως, λειτουργεί πλέον σε δύο βάρδιες για να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Παράλληλα, προχωρούν οι προετοιμασίες για την έναρξη λειτουργίας της φάσης 2 του εργοστασίου, πιθανότατα μέσα στον Ιούλιο ή Αύγουστο, ενώ ήδη έχει αποκτηθεί χώρος, για ενδεχόμενη φάση 3.

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Xiaomi, το SU7, που κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2024, έχει ήδη σημειώσει τεράστια επιτυχία. Μέχρι το τέλος Μαρτίου 2025, είχαν πωληθεί 258.000 μονάδες, με 75.869 μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2025.

Με τη ζήτηση για τα μοντέλα SU7 και YU7 να αυξάνεται παράλληλα, η Xiaomi αντιμετωπίζει προκλήσεις, αλλά και μεγάλες ευκαιρίες, για να καθιερωθεί ως ηγέτης στην ανταγωνιστική αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα.

Πηγή: electrive.com