Όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το Nissan N7 δέχθηκε σκληρή κριτική. Πολλοί το χαρακτήρισαν ξεκάθαρη αντιγραφή του Xpeng P7, ενός από τα πιο γνωστά κινεζικά ηλεκτρικά sedan. Ωστόσο, το κοινό στην Κίνα φαίνεται πως είχε διαφορετική άποψη και το απέδειξε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο: Τις αγορές.
Έκρηξη στις πωλήσεις
Το N7 αναδείχθηκε το δημοφιλέστερο μοντέλο ξένης μάρκας στην Κίνα τον Ιούνιο, σημειώνοντας 6.189 πωλήσεις μέσα σε έναν μήνα. Σε μια πραγματικά σκληρή μάχη για την κορυφή, άφησε ελάχιστα πίσω το Buick GL8 New Energy (6.082 πωλήσεις) και το προσιτό Toyota bZ3X (6.030 πωλήσεις). Όλα τα υπόλοιπα μοντέλα έμειναν… πίσω. Για παράδειγμα, το δημοφιλές ID.3 της Volkswagen περιορίστηκε στην τέταρτη θέση με μόλις 3.950 πωλήσεις, ενώ το Smart #1 έπεσε στην πέμπτη θέση με 2.324 μονάδες. Το ηλεκτρικό sedan i3 της BMW σημείωσε ακόμα χαμηλότερες επιδόσεις με 2.270 πωλήσεις.
Nissan: Το μυστικό της επιτυχίας
Το Nissan N7 δεν είναι απλώς ακόμα ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο. Πρόκειται για προϊόν συνεργασίας της Nissan με την κινεζική Dongfeng. Μάλιστα, μοιράζεται βασικά εξαρτήματα με το Dongfeng eπ 007. Παρά τη στιλιστική ομοιότητα με το Xpeng P7, το N7 κατάφερε να ξεχωρίσει, χάρη στον έξυπνο συνδυασμό τιμής, εξοπλισμού και επιδόσεων.

Στην ελκυστική τιμή των 129.900 γιουάν (περίπου 17.800 δολάρια), η βασική έκδοση N7 510 Pro διαθέτει μπαταρία 58 kWh με αυτονομία 510 χιλιομέτρων (κατά CLTC). Αν κάποιος θέλει περισσότερα, το N7 625 Max προσφέρει μεγαλύτερη μπαταρία 73 kWh και αυτονομία 625 χλμ., μαζί με αναβαθμισμένο εξοπλισμό. Όσον αφορά την ισχύ, οι εκδόσεις ποικίλλουν: από 215 ίππους (160 kW) έως 268 ίππους (200 kW), καλύπτοντας ευρύ φάσμα αναγκών.
Nissan: Το προφίλ του αγοραστή
Η Nissan αποκάλυψε ενδιαφέροντα δημογραφικά στοιχεία: το 68% των αγοραστών είναι άνδρες, το 74% είναι παντρεμένοι, και το 60% είναι κάτω των 35 ετών. Το N7 απευθύνεται δηλαδή σε ένα νεανικό, οικογενειακό κοινό, που ζητά value-for-money λύσεις, στην κατηγορία των EVs.
Nissan: Παγκόσμια προοπτική;
Προς το παρόν, το N7 διατίθεται αποκλειστικά στην Κίνα. Ωστόσο, η Nissan έχει ήδη δηλώσει ότι εξετάζει την παγκόσμια διάθεση του μοντέλου – ίσως με διαφορετικό όνομα, με επικρατέστερη την αναβίωση του ιστορικού ονόματος Primera. Αν και δεν αναμένεται να φτάσει άμεσα στις ΗΠΑ, η πιθανότητα ευρωπαϊκής κυκλοφορίας είναι υπαρκτή.
Ετυμηγορία
Το Nissan N7 αποδεικνύει ότι ακόμα και ένα «αντίγραφο» μπορεί να γίνει επιτυχία, αν η τιμή, η τεχνολογία και το timing είναι σωστά. Εάν τελικά βγει από τα σύνορα της Κίνας, μπορεί να προκαλέσει σοβαρό… πονοκέφαλο στους ανταγωνιστές!
Πηγή: carscoops.com




