Αγωγές και πρόστιμα στην Tesla για το εύρος αυτονομίας και τη διάρκεια φόρτισης

Ακούστε το άρθρο

Δικαστήριο στη Νορβηγία έκρινε ένοχη την Tesla με την κατηγορία ότι μια αναβάθμιση λογισμικού το 2019 μείωσε τo εύρος αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας και επιβράδυνε την ταχύτητα φόρτισής τους.

Εάν η εταιρεία δεν ασκήσει έφεση επί της απόφασης, θα πρέπει να καταβάλει πρόστιμο 16.000 δολαρίων σε κάθε έναν από τους χιλιάδες ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων μοντέλων Tesla στη Νορβηγία.

Το πρόστιμο ίσως είναι αρκετά μεγαλύτερο, καθώς παρόμοιες νομικές απαιτήσεις ασκηθούν και από άλλες χώρες.

Σύμφωνα με το Electrek, από το 2019 αρκετοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της Tesla στη Νορβηγία προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη, αφού παρατήρησαν ότι μετά από μία αναβάθμιση λογισμικού στα οχήματά τους, έχασαν το εύρος της αυτονομίας τους και χρειάζονταν περισσότερο χρόνο φόρτισης.

Μάλιστα, ορισμένοι από αυτούς έκαναν λόγο για μία μείωση στην αυτονομία από 12 έως 30 μίλια.

Τα μοντέλα που επηρεάστηκαν ήταν τα Model S και Model X με τις μπαταρίες 85 kWh, οι οποίες όμως σταμάτησε η παραγωγή τους το 2016.

Εκτός από τη μείωση της αυτονομίας που παρουσιάζεται σε αυτά τα μοντέλα της Tesla, σημαντική είναι και η επιβραδυμένη διάρκεια φόρτισης των οχημάτων, ακόμα και σε σταθμούς φόρτισης που διαθέτουν του «υπερ-φορτιστές» της εταιρείας.

Tesla: Στόχος μας να προστατέψουμε την μπαταρία

Η απάντηση της Tesla για τα περιστατικά αυτά είναι πως ο στόχος της αναβάθμισης ήταν να «προστατέψει την μπαταρία και να αυξήσει τη διάρκεια ζωής της και οδήγησε σε μία μείωση της αυτονομίας, μόνο σε ένα χαμηλό ποσοστό αυτοκίνητων της».

Αυτό βέβαια, περισσότερο ανησύχησε, παρά καθησύχασε τους ιδιοκτήτες των οχημάτων που έκαναν την αναβάθμιση, διότι ήθελαν να ενημερωθούν περισσότερο για τις λεπτομέρειες που προέκυψαν σχετικά με την ανάγκη να «προστατευθεί» η μπαταρία.

Όπως αναφέρει η νορβηγική εφημερίδα Nettavisen, η Tesla δεν έχει αντιδράσει στην απόφαση του δικαστηρίου το οποίο έχει επιδικάσει πρόστιμο περίπου 16.000 δολαρίων το οποίο θα πρέπει να καταβληθεί σε 30 ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων. Μάλιστα, b που διαθέτουν αυτά τα οχήματα και θα μπορούσαν να επηρεαστούν από την αναβάθμιση και να διεκδικήσουν την επιδικασμένη αποζημίωση είναι περισσότεροι από 10.000, αυξάνοντας κατά πολύ το συνολικό ποσό του προστίμου, αλλά επίσης, θα μπορούσε να είναι η αρχή για περισσότερες νομικές απαιτήσεις κατά της Tesla και από άλλες χώρες, όπως στις ΗΠΑ.

Διαβάστε επίσης: Δείτε πώς ένα Tesla μπορεί να οδηγηθεί χωρίς κάποιον στο κάθισμα του οδηγού (βίντεο)

abb_img