Alpine A110 Electric: Το Γαλλικό «τέρας» επιστρέφει και ρίχνει το γάντι στην Porsche!

Η νέα, πλήρως ηλεκτρική Alpine A110 καταφθάνει το 2026 με αυτονομία έως 600 km, δύο ηλεκτροκινητήρες και απόδοση που ξεπερνά τους 500 PS

Ακούστε το άρθρο

Η Alpine ετοιμάζει μια πραγματική επανάσταση. Η επόμενη γενιά της θρυλικής A110, του διθέσιου κουπέ που έχει γίνει σύμβολο οδηγικής απόλαυσης, θα είναι πλήρως ηλεκτρική — αλλά χωρίς να χάσει ούτε ίχνος από την αγωνιστική της «ψυχή». Η γαλλική μάρκα, δηλώνει αποφασισμένη, να σταθεί απέναντι στα μελλοντικά ηλεκτρικά Porsche Cayman και Boxster, με τεχνολογία αιχμής και ασυμβίβαστο χαρακτήρα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Alpine, Philippe Krief, μαζί με τον πρώην CEO του Renault Group, Luca de Meo, αποκάλυψαν στο Auto Express, τα πρώτα τεχνικά μυστικά για το νέο ηλεκτρικό A110 — ένα μοντέλο που αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα, στα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα.

Ηλεκτρικό, αλλά με πάθος Alpine

Το νέο κουπέ, θα βασίζεται σε πλατφόρμα αποκλειστικά για σπορ αυτοκίνητα. Στόχος είναι το βάρος να διατηρηθεί γύρω στα 1.450 κιλά, τιμή αντίστοιχη με μια Porsche Cayman GT4 RS. Παράλληλα, η Alpine, στοχεύει αυτονομία άνω των 563 χιλιομέτρων με μια μόνο φόρτιση. Στο πίσω μέρος, θα τοποθετούνται δύο ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένοι στους τροχούς, αποδίδοντας «περισσότερη από αρκετή ισχύ», όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο Krief. Η τελική απόδοση αναμένεται να ξεπεράσει τους 500 hp, δηλαδή πάνω από 507 PS. Το πλάνο της Alpine δεν σταματά εδώ: μετά την έκδοση κουπέ, θα ακολουθήσει ένα Alpine A110 Spyder με υφασμάτινη οροφή, ενώ στο τραπέζι βρίσκεται ακόμη και μια έκδοση τετρακίνησης, που θα χρησιμοποιεί μέρος της τεχνολογίας του τρικινητήριου SUV Alpine A390.

Alpine A110 Electric: Το Γαλλικό «τέρας» επιστρέφει και ρίχνει το γάντι στην Porsche!

Ο ακρογωνιαίος λίθος της νέας Alpine

Το A110 αποτελεί κεντρικό κομμάτι στο σχέδιο της Renault να μετατρέψει την Alpine σε premium κατασκευαστή επτά μοντέλων, με άμεση σύνδεση με το DNA των αγώνων — από τη Formula 1 έως το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής. Το ηλεκτρικό SUV A390, θεωρείται κρίσιμο για τη χρηματοδότηση του φιλόδοξου προγράμματος. Πριν αποχωρήσει από τη Renault, ο de Meo είχε ξεκάθαρα δηλώσει την πρόθεση: η Alpine πρέπει να γίνει η «γαλλική απάντηση στην Porsche». Η ιστορία πάντως μοιάζει να βοηθάει, αφού η πρώτη Alpine A110 παρουσιάστηκε το 1963, την ίδια χρονιά που γεννήθηκε και η Porsche 911. Η νέα Alpine A110, αναμένεται να αποκαλυφθεί το 2026, πιθανότατα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, και να κυκλοφορήσει στις αρχές του 2027. Το A110 Spyder, θα ακολουθήσει το 2028. Στην οικογένεια θα προστεθεί αργότερα και η Alpine A310, ένα μεγαλύτερο κουπέ/cabrio 2+2, που θα αποτελέσει πιο άμεσο αντίπαλο της 911.

Δείτε ακόμα: Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για την Alpine A290 GTS

Η νέα πλατφόρμα Alpine Performance Platform (APP)

Το επόμενο A110, θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα βασιστεί στην ολοκαίνουργια APP, μια αρθρωτή πλατφόρμα κατασκευασμένη από εξωθημένο αλουμίνιο. Το ελαφρύ υλικό επιτρέπει στην Alpine, να δημιουργήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πιο ελαφρύ από πολλά αντίστοιχα βενζινοκίνητα. Ο σχεδιασμός με ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους στους τροχούς, μειώνει περαιτέρω το βάρος, εξαλείφει ημιαξόνια και μειωτήρες, και επιτρέπει εντυπωσιακό έλεγχο της ροπής σε κάθε τροχό. Η ίδια τεχνολογία, χρησιμοποιήθηκε στο εκκεντρικό Renault 5 Turbo 3E — ένα superhatch αξίας περίπου  €158.000.

Alpine A110 Electric: Το Γαλλικό «τέρας» επιστρέφει και ρίχνει το γάντι στην Porsche!

Πίσω κίνηση ή τετρακίνηση — και πάνω από 500 PS

Σύμφωνα με τον Krief, η βασική έκδοση του νέου A110 θα φέρει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες τοποθετημένους πίσω. Θα υπάρξει όμως και μια τετρακίνητη έκδοση με τρίτο κινητήρα στον εμπρός άξονα, μικρότερο και ελαφρύτερο. Συνδυαστικά, η ισχύς θα ξεπερνά κατά πολύ τους 507 PS, προσφέροντας επιδόσεις, που θα φέρνουν το A110 στην κορυφή της κατηγορίας των ηλεκτρικών σπορ κουπέ. Η ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V, θα επιτρέπει ταχύτερη φόρτιση, λεπτότερη καλωδίωση και συνολικά χαμηλότερο βάρος.

Μπαταρίες, αυτονομία και διαχείριση βάρους

Ο στόχος της Alpine είναι ξεκάθαρος: αυτονομία 600 km. Οι πελάτες, λέει ο Krief, δεν θα δεχτούν μικρές μπαταρίες, που μειώνουν τη χρηστικότητα, ειδικά σε ένα σπορ μοντέλο. Η μπαταρία δεν θα τοποθετηθεί στο πάτωμα, κάτι που θα ανέβαζε υπερβολικά το ύψος του αυτοκινήτου, αλλά σε ειδικά σχεδιασμένες θέσεις σε κεντρικά σημεία του αμαξώματος. Με αυτόν τον τρόπο, η οροφή θα μείνει κάτω από τα 1,3 μέτρα, κοντά στα επίπεδα του σημερινού μοντέλου. Παρά το επιπλέον βάρος των μπαταριών, η Alpine στοχεύει συνολικό βάρος κάτω από τους 1.450 κιλά. Για σύγκριση, η τωρινή A110 ζυγίζει μόλις 1.102 kg και με 252 PS, πετυχαίνει 0–100 km/h σε 4,5 δευτερόλεπτα.

Alpine A110 Electric: Το Γαλλικό «τέρας» επιστρέφει και ρίχνει το γάντι στην Porsche!

Οδηγική αίσθηση – ηλεκτρική αλλά ζωντανή

Η Alpine ποντάρει στην ακαριαία απόκριση των ηλεκτροκινητήρων. Σύμφωνα με τον Krief, ένα ηλεκτρικό σύστημα, μπορεί να αντιδράσει έως και δέκα φορές πιο γρήγορα από έναν μηχανικό κινητήρα, δίνοντας στο A110 μια αίσθηση ελαφρότητας και ακρίβειας, που ταιριάζει στο DNA της μάρκας. Το A390 ήδη δοκιμάζει προηγμένο ηχητικό σύστημα που παράγει χαμηλές, μπάσες συχνότητες στη λειτουργία Sport — μια τεχνολογία που θα περάσει και στο A110, για πιο ζωντανή και συναισθηματική οδηγική εμπειρία.

Δείτε ακόμα: Alpine A390: Χαμόγελο… μέχρι τα αυτιά!

Σχεδιασμός: πιστό στην παράδοση, αλλά πιο μοντέρνο

Το νέο A110 θα είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, όπως συμβαίνει με την Porsche 911. Το μυτερό μπροστινό μέρος, οι διπλοί στρογγυλοί προβολείς και το χαρακτηριστικό πίσω παρμπρίζ τύπου «ζελατίνας κράνους» θα παραμείνουν. Η πλατφόρμα APP, δίνει τη δυνατότητα για μεγαλύτερες ζάντες και μεταξόνια, καθώς και για ευκολότερη εξέλιξη πολλαπλών εκδόσεων, από roadster μέχρι 2+2 coupe A310. Η Alpine σχεδιάζει επίσης, ειδικές εκδόσεις υψηλών επιδόσεων, σαν πνευματικούς διαδόχους της A110 R Ultime, που θα ανταγωνιστούν τις κορυφαίες Porsche GT.

Alpine A110 Electric: Το Γαλλικό «τέρας» επιστρέφει και ρίχνει το γάντι στην Porsche!

Το μεγάλο σχέδιο: 1.000 PS supercar και είσοδος στις ΗΠΑ

Στο μέλλον η Alpine, εξετάζει και ένα υβριδικό supercar περίπου 1014 PS, καθώς και ένα μεγαλύτερο SUV, που θα μπορούσε να ανοίξει την πόρτα για την αγορά των ΗΠΑ. Ο de Meo πιστεύει ότι η ηλεκτρική εποχή, είναι ιδανική ευκαιρία για τη Γαλλία να ανταγωνιστεί τους Γερμανούς: όλοι ξεκινούν από την ίδια βάση τεχνολογίας. Όπως λέει, «Μπορούμε να αποδείξουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν χρειάζεται να είναι βαρετά. Μπορούμε να τους δώσουμε ψυχή». Και αυτό ακριβώς στοχεύει η Alpine με το νέο A110.

Πηγή: autoexpress.co.uk