Η παραγωγή του μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου Leapmotor T03 διακόπηκε στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας, σύμφωνα με δημοσιεύματα. Η συναρμολόγηση σταμάτησε επίσημα στις 31 Μαρτίου, χωρίς να έχουν δοθεί συγκεκριμένες εξηγήσεις για την απόφαση.
Παρά τη διακοπή, η Stellantis δηλώνει ότι παραμένει προσηλωμένη στη διάθεση των οχημάτων Leapmotor στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ εξετάζει εναλλακτικές τοποθεσίες για τη μελλοντική παραγωγή. Δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμα αν αυτές οι επιλογές περιλαμβάνουν άλλες ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις. Πηγή με γνώση του θέματος ανέφερε στο Reuters ότι η παραγωγή του T03 στην Ευρώπη πιθανόν να επανεκκινήσει. Παράλληλα, η Stellantis εξετάζει το ενδεχόμενο να αναβαθμίσει το T03 σε μοντέλα κατηγορίας A, τα οποία θα κατασκευάζονται εκτός Κίνας από το 2026.
Αρχικά, τα πρώτα T03 κατασκευάζονταν στην Κίνα και αποστέλλονταν στην Ευρώπη. Η συναρμολόγηση στην Πολωνία ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2024, με στόχο τη μακροπρόθεσμη παραγωγή στην Ευρώπη. Ωστόσο, τα σχέδια για την κατασκευή και του μεγαλύτερου μοντέλου Leapmotor B10 στην Πολωνία εγκαταλείφθηκαν υπέρ της παραγωγής στην Ισπανία.
Μία από τις πιθανές αιτίες της αλλαγής πορείας φαίνεται να είναι η πολιτική πίεση: η κινεζική κυβέρνηση φέρεται να απέτρεψε τις αυτοκινητοβιομηχανίες από το να επενδύσουν σε χώρες που υποστήριξαν τους δασμούς της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα —όπως η Πολωνία. Αντίθετα, η Ισπανία έχει κρατήσει μέχρι στιγμής ουδέτερη στάση.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Leapmotor T03: Λόγω τιμής και όχι μόνο
Το Leapmotor T03 είναι ένα ηλεκτρικό μοντέλο κατηγορίας A με εκπληκτικά ευρύχωρο εσωτερικό. Αναμένεται να είναι διαθέσιμο σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές από τον Σεπτέμβριο του 2024, με τιμές που ξεκινούν από 15.995 λίρες στο Ηνωμένο Βασίλειο και 18.900 ευρώ στη Γαλλία. Διαθέτει μπαταρία 37,3 kWh, αυτονομία 265 χιλιομέτρων (WLTP), ηλεκτροκινητήρα 70 kW και δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC (30–80% σε 36 λεπτά).
Η Stellantis κατέχει το 20% της Leapmotor και μέσω της κοινής επιχείρησης Stellantis-Leapmotor (51/49) προωθεί τη διείσδυση των κινεζικών EV στην Ευρώπη. Στόχος είναι η δημιουργία 350 σημείων πώλησης σε ολόκληρη την ήπειρο μέσω του εμπορικού της δικτύου.
Πηγή: reuters.com