Ανάβαση Pikes Peak: Ηλεκτρική πρωτιά για την Ford

Τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν σημαντικό πλεονέκτημα στο Pikes Peak, διότι στο μεγάλο υψόμετρο, τα θερμικά μοτέρ αποδίδουν μειωμένη ισχύ.

Ακούστε το άρθρο

Το Ford F-150 Lightning SuperTruck ανέβηκε την ιστορική και εμβληματική ανάβαση του Pikes Peak, πιο γρήγορα από κάθε άλλο όχημα. Σε χρόνο 8’53553. Με οδηγό τον έμπειρο πολυνίκη του αγώνα Romain Dumas, οποίος συμμετείχε για ένατη χρονιά στο Pikes Peak, στην κατηγορία Open.

Ανάβαση Pikes Peak: Ηλεκτρική πρωτιά για την Ford

Το αγωνιστικό αυτοκίνητο της Ford, διαθέτει τρεις ηλεκτροκινητήρες με συνολική ισχύ άνω των 1.400 ίππων. Ενώ ελάχιστα πράγματα το συνδέουν, με το αντίστοιχο αυτοκίνητο παραγωγής.

Όπως γνωρίζουμε, ο ατμοσφαιρικός αέρας στα μεγάλα υψόμετρα όπως αυτό του Pikes Peak, (4.302 μέτρα), μειώνει τις αποδόσεις των θερμικών κινητήρων. Δίνοντας έτσι σημαντικό πλεονέκτημα, στα ηλεκτρικά αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Ανάβαση Pikes Peak: Ηλεκτρική πρωτιά για την Ford

Η Hyundai κέρδισε τις εντυπώσεις

Αυτό ακριβώς εκμεταλλέυτηκε και ο έμπειρος rallyman Dani Sordo. Που με το ηλεκτρικό αγωνιστικό Hyundai Ioniq 5 N TA Spec, βρέθηκε στην τρίτη θέση του βάθρου των νικητών, με χρόνο 9’30852. Ο χρόνος αυτός αποτελεί και νέο ρεκόρ για την κλάση Electric Modified.

Για την ιστορία, το άλλο ηλεκτρικό αγωνιστικό Hyundai Ioniq 5 N TA Spec, με οδηγό τον Randy Pobst, τερμάτισε στην όγδοη θέση της γενικής κατάταξης, με χρόνο 9’55″551.

Ανάβαση Pikes Peak: Ηλεκτρική πρωτιά για την Ford

Ένα άλλο επίσης εργοστασιακό Ioniq 5 N, με λιγότερες μετατροπές από τα πρώτα δύο, το οποίο οδήγησε ο Ron Zaras, ανέβηκε επίσης το Pikes Peak. Και τερμάτισε με χρόνο 10’49267, κάτι που του χάρισε το ρεκόρ SUV/Crossover παραγωγής.

Ανάβαση Pikes Peak: Ηλεκτρική πρωτιά για την Ford

Πολύ καλή παρουσία στον αγώνα είχε και η Rivian με το τετρακινητήριο R1T δεύτερης γενιάς. Το οποίο και αποδίδει πάνω από 1000 ίππους! Ο χρόνος των 10’53883 που πέτυχε, αποτέλεσε και νέο ρεκόρ για pick-up παραγωγής!

ο Ιταλός πολυπρωταθλητής αναβάσεων στην Ιταλία, αλλά και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, Christian Merli, οδήγησε ένα μονοθέσιο Wolf GB08. Με αυτό, πήρε την πρωτιά στην unlimited κατηγορία και την δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη, με χρόνο 9’04”454.

Ανάβαση Pikes Peak: Ηλεκτρική πρωτιά για την Ford

Φέτος για πρώτη φορά στο Pikes Peak υπήρχε επίσης ξεχωριστή κατηγορία GT4. Όπου μια γυναίκα οδηγός, η Laura Hayes, κατόρθωσε να επικρατήσει με μια Toyota Supra GT4.

Το ρεκόρ όλων των εποχών στην θρυλική Αμερικανική ανάβαση στο Κολοράντο, κατέχει από το 2018, ο Romain Dumas, με χρόνο 7’57148, πίσω απο τα πηδάλια ενός ηλεκτρικού Volkswagen I.D. R.

Δείτε τα αποτελέσματα του αγώνα εδώ.

 

abb_img