Ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην εξαιρούνται μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον Δακτύλιο

Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξουν ανακοινώσεις για τον Δακτύλιο, ο οποίος τίθεται σε ισχύ από τις 25 Οκτωβρίου, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το αυξημένο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της Αθήνας.

Όπως προανήγγειλε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, θα περιοριστούν κατά πολύ οι εξαιρέσεις και τα παραθυράκια, αφήνοντας ωστόσο ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην εξαιρούνται μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως είχε δηλώσει αρχικά μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό.

Στη συγκεκριμένη συνέντευξη, ο υπουργός είχε δηλώσει: «Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από τον Δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε “καθαρός Δακτύλιος”».

Όπως φαίνεται, η κυβέρνηση επανεξετάζει αυτήν την εξαίρεση που αφορούσε αποκλειστικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και, πιθανόν, να ενταχθούν σε αυτήν και άλλες κατηγορίες οχημάτων ή περιπτώσεων.

Όπως ανέφερε, κατά τη χθεσινή παρουσίαση του νομοσχεδίου για την εκπαίδευση και την εξέταση των υποψηφίων οδηγών: «Θα δούμε ποιοι τύποι οχημάτων θα εξαιρεθούν. Το βέβαιο είναι ότι θα εξαιρούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα» και πρόσθεσε πως θα υπάρξουν αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν, ενώ είναι αυτονόητο ότι για κάποια πράγματα θα υπάρξει και μία μεταβατική περίοδος.

Αύριο, Παρασκευή, θα υπάρξει σύσκεψη υπό τον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη, με τους συναρμόδιους υπουργούς όπου και θα συζητηθεί το θέμα διεξοδικά.

Τα τρία στάδια λήψης μέτρων του προγράμματος «Ανάσα για την Αθήνα»

Το συγκεκριμένο μέτρο του «καθαρού Δακτυλίου» εντάσσεται στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα», το οποίο και περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Αναπροσαρμογή του Δακτυλίου

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί ήδη μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.

Αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων

Η δεύτερη άμεση κίνηση που σχεδιάζεται, είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα.

Δημιουργία του Ενιαίου Παρατηρητηρίου Μεταφορών στην Αττική

Το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα» αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. «Θα δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η περιφέρεια και δύο υπουργεία», έχει δηλώσει ο κ. Καραμανλής.

Διαβάστε επίσης: Από τις 25 Οκτωβρίου ο νέος, «καθαρός» Δακτύλιος – Θα εξαιρούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα