Ως απάντηση στην εισαγωγή ειδικών δασμών, η κυβέρνηση στη Κίνα, προφανώς έδωσε εντολή στους εγχώριους κατασκευαστές αυτοκινήτων, να σταματήσουν τις μεγάλες επενδύσεις στην Ευρώπη, ειδικά σε εκείνες τις χώρες που ψήφισαν υπέρ των δασμών.
Όπως αναφέρει το Reuters, επικαλούμενο πληροφορίες, η Κίνα θέλει να αυξήσει την πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες της, να αρνηθούν επενδύσεις σε εκείνες τις χώρες της ΕΕ, ιδίως σε αυτές, που έχουν υποστηρίξει τους δασμούς στην Ευρώπη. Δύο άτομα που γνωρίζουν το θέμα, είπαν στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters, ότι ζητήθηκε από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν μεγάλες επενδύσεις σε αυτές τις χώρες της ΕΕ.
Οι νέοι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως και 45,3%, τέθηκαν σε ισχύ την Τετάρτη μετά από έρευνα ενός έτους. Ωστόσο, η απόφαση ήταν πολύ μικτή: Δέκα μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, της Πολωνίας και της Ιταλίας, ήταν υπέρ των δασμών, πέντε μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, ήταν κατά και δώδεκα απείχαν.
Πριν από μια εβδομάδα, το Bloomberg είχε ήδη γράψει, ότι η Κίνα προέτρεπε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων της, να σταματήσουν τα σχέδια επέκτασης στην ΕΕ. Μέχρι σήμερα ωστόσο, υποτίθεται ότι ήταν «οδηγία» και όχι δεσμευτική εντολή. Το Reuters διευκρινίζει τώρα, ότι είχε ήδη πραγματοποιηθεί συνάντηση στο κινεζικό υπουργείο Εμπορίου στις 10 Οκτωβρίου, στην οποία συμμετείχαν μεταξύ άλλων η BYD, η SAIC, η Geely και ξένοι ΚΑΕ. Εκεί, οι κυβερνητικοί εκπρόσωποι, λέγεται ότι ζήτησαν από τους συμμετέχοντες, να σταματήσουν τα σχέδιά τους για μεγάλες επενδύσεις, όπως η κατασκευή εργοστασίων σε εκείνες τις χώρες, που υποστηρίζουν τους δασμούς.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που ήταν παρόντες στη συνάντηση, λέγεται επίσης ότι τους είπαν ότι θα πρέπει «να αποφύγουν τις χωριστές επενδυτικές συνομιλίες με τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και αντ’ αυτού να συνεργαστούν, για να πραγματοποιήσουν κοινές συνομιλίες».
Δεν είναι η πρώτη φορά που ασκείται τέτοιου είδους επιρροή: τον Ιούλιο, το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας, έδωσε εντολή στους δικούς του κατασκευαστές αυτοκινήτων, να μην επενδύουν σε χώρες όπως η Ινδία και η Τουρκία και να είναι «προσεκτικοί» όταν επενδύουν στην Ευρώπη.
Η επιρροή της κυβέρνησης, είναι φυσικά ιδιαίτερα ισχυρή, όταν πρόκειται για κρατικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Dongfeng, λέγεται ότι έχει ήδη ακυρώσει τα σχέδια για πιθανή παραγωγή αυτοκινήτων στην Ιταλία . Η εταιρεία φέρεται να είπε στις ιταλικές αρχές, ότι η υποστήριξη της Ιταλίας για τους δασμούς της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ήταν ο λόγος για την αλλαγή πλεύσης.
Η Changan ακύρωσε επίσης μια εκδήλωση παρουσίασης στην ευρωπαϊκή αγορά, που είχε προγραμματιστεί για την περασμένη εβδομάδα στο Μιλάνο. Η Changan είχε προγραμματίσει να παρουσιάσει το χαρτοφυλάκιο μοντέλων και τη σχεδιαστική της φιλοσοφία της, στα ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης την περασμένη Παρασκευή. Μεταξύ άλλων, είχε ανακοινωθεί ομιλία του Zhu Huarong, Προέδρου της Changan Automobile.
Επί του παρόντος δεν είναι σαφές τι επιπτώσεις θα έχει η οδηγία σε ιδιώτες κατασκευαστές όπως η BYD, η Xpeng ή η Nio. Η BYD όχι μόνο σχεδιάζει να επανεκκινήσει τις πωλήσεις στη Γερμανία, αλλά σχεδιάζει επίσης ένα εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ουγγαρία. Η Xpeng αναζητά και επίσημα τοποθεσία παραγωγής στην Ευρώπη, από το καλοκαίρι.
Πηγή: reuters.com