Αντρέας Καρέλας: Ο Ελληνας που σχεδιάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ιταλία

Αποτελεί μια πραγματική πρόκληση για εμάς τους σχεδιαστές αυτοκινήτων το πώς θα λύσουμε τα αισθητικά ζητήματα που θέτει συγκεκριμένα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Ο Αντρέας Καρέλας έζησε στην Ελλάδα μέχρι τα 18 του και το 2012 πήγε στην Ιταλία για να κυνηγήσει τη μεγάλη του αγάπη, το αυτοκίνητο και τον σχεδιασμό του. Και τα κατάφερε.

Σήμερα βρίσκεται στο Τορίνο, όπου σχεδιάζει, αποκλειστικά, ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στη συνέντευξή που παραχώρησε στο CarsElectric, αποκάλυψε ότι όλα μπορούν να ξεκινήσουν από ένα φύλλο χαρτί και να φτάσουν μέχρι τη μοντελοποίηση σε προγράμματα 3D. 

Αξίζει να επισημάνουμε πως ο Αντρέας Καρέλας έχει συνδράμει στην κατασκευή αυτοκινήτων, τα οποία έχουν «γεννηθεί» και υλοποιηθεί, με βάση τα δικά του σχέδια.

Ο Έλληνας σχεδιαστής αυτοκινήτων περιγράφει την πορεία του και μιλά για τις ιδιαιτερότητες και τις προκλήσεις που κρύβει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον τομέα του σχεδιασμού.

Πότε ξεκινά η σχέση σου με το αυτοκίνητο;

Η σχέση μου με τα αυτοκίνητα ξεκίνησε όταν σε ηλικία έξι ετών ο πατέρας μου, μου έκανε δώρο μια συλλογή μικρών μοντέλων αυτοκινήτων. Εκείνη την ημέρα, ουσιαστικά, προέκυψε η αγάπη μου για τα αυτοκίνητα.

Τι έχεις σπουδάσει και πως ξεκίνησες να εργάζεσαι στον τομέα της σχεδίασης αυτοκινήτων;

Σπούδασα σχεδιασμό αυτοκίνητου στην σχολή I.E.D (Istituto Europeo di Design) στο Τορίνο για τρία χρόνια. Έπειτα, όταν αποφοίτησα, η σχολή μας οργάνωσε κάποιες συνεντεύξεις με τις εταιρείες που μας ενδιέφερε να εργαστούμε και έτσι βρήκα κατευθείαν δουλειά.

Σε ποιες εταιρείες έχεις εργαστεί και τι ακριβώς έκανες στην καθεμιά από αυτές; Τι συμπεριλαμβάνει μία ημέρα σου στη δουλειά;

Η πρώτη εταιρεία στην οποία ξεκίνησα να εργάζομαι μέσω stage ήταν η UP Design. Πρόκειται για ένα μικρό κέντρο σχεδιασμού πού σχεδιάζει για μεγάλες εταιρείες.

“Η σχέση μου με τα αυτοκίνητα ξεκίνησε όταν σε ηλικία έξι ετών ο πατέρας μου, μου έκανε δώρο μια συλλογή μικρών μοντέλων αυτοκινήτων”, δήλωσε ο Έλληνας σχεδιαστής αυτοκινήτων, Αντρέας Καρέλας.

Σε αυτή την εταιρεία ασχολήθηκα περισσότερο με τον σχεδιασμό αυτοκίνητου, το οποίο ήταν συγκεκριμένα ένα supercar, αλλά είχα την ευκαιρία να ασχοληθώ και με τον σχεδιασμό διάφορων προϊόντων μέχρι… και ελικόπτερα.

Η δεύτερη εταιρεία, στην οποία εργάζομαι μέχρι και σήμερα, είναι το κέντρο σχεδιασμού της κινεζικής εταιρίας Changan που βρίσκεται εδώ που μένω και εγώ, στο Rivoli της Ιταλίας.

Εδώ εργάζομαι στον εξωτερικό σχεδιασμό των αυτοκινήτων της εταιρίας και πιο συγκεκριμένα είμαι στην ομάδα που εργάζεται για ό,τι ονομάζουμε “innovation”, δηλαδή σχεδιάζουμε τα μελλοντικά αυτοκίνητα της εταιρείας.

Μέσα σε μια ημέρα στη δουλειά μπορεί να μου αναθέσουν να κάνω τις δικές μου προτάσεις ξεκινώντας από ένα απλό σχέδιο στο χαρτί, μέχρι και την μοντελοποίηση σε προγράμματα 3D.

Σήμερα σχεδιάζεις αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ποιες είναι οι βασικές διαφορές που αντιμετωπίζεις στον σχεδιασμό σε σχέση με ένα θερμικό αυτοκίνητο;

Μάσκα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν καλοριφέρ, καθώς δεν υπάρχει θερμοκινητήρας. Επομένως, δεν χρειάζονται μια διάτρητη μάσκα που αφήνει τον αέρα να περάσει στον εναλλάκτη θερμότητας. Φαίνεται πως πρόκειται για μια λεπτομέρεια, αλλά στην ουσία αποτελεί ένα σοβαρό πρόβλημα για τον κάθε σχεδιαστή.

Αλλάζοντας την όψη του αυτοκινήτου, δεδομένου ότι στο αυτοκίνητο προϋπήρχε, αλλάζει το μπροστινό του μέρος που αναγνωριζόταν πάντα ως το «πρόσωπο» του αυτοκινήτου. Έτσι σε αισθητικό πλαίσιο, η κατάργηση του ψυγείου σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σημαίνει να σχεδιάζουμε τα αυτοκίνητα χωρίς μάσκα, επηρεάζοντας δηλαδή την εμφάνιση και κατά συνέπεια την «προσωπικότητα» του αυτοκινήτου.

Το σημείο αυτό αποτελεί μια πραγματική πρόκληση για εμάς τους σχεδιαστές, αλλά και γενικότερα, το πώς θα λύσουμε τα αισθητικά ζητήματα που θέτει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Μπαταρίες

Ωστόσο, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο (απόσταση μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών) από ένα κανονικό αυτοκίνητο, επειδή οι μπαταρίες πρέπει να τοποθετούνται σε αυτόν τον χώρο, κάτω από το πάτωμα. Έτσι, όσο μεγαλύτερο είναι το αυτοκίνητο, τόσο μεγαλύτερη είναι και η αυτονομία.

Οι μπαταρίες, ακόμα κι αν είναι κάτω από το πάτωμα, έχουν μεγάλο μέγεθος. Έτσι το αυτοκίνητο γίνεται ψηλότερο από το κανονικό. Και αυτό «μπερδεύει» όλες τις αισθητικές αναλογίες.

Χώρος

Η απουσία θερμικής μηχανής τα κάνει όλα πιο άνετα. Υπάρχει περισσότερος χώρος στο εσωτερικό για τους επιβάτες, αλλά υπάρχει μια άλλη «αισθητική επιπλοκή». Χωρίς θερμικό κινητήρα, δεν απαιτείται χώρος κινητήρα και επομένως δεν απαιτείται μακρύ καπό.

Πως βλέπεις το μέλλον της ηλεκτροκίνησης και του αυτοκινήτου;

Πιστεύω ότι το μέλλον του αυτοκινήτου θα είναι το υδρογόνο και όχι τα ηλεκτρικά. Το βάρος της μπαταρίας, οι μεγάλοι χρόνοι φόρτισης και οι περιορισμοί που υπαγορεύονται από την τρέχουσα τεχνολογία θα οδηγήσουν τους αυτοκινητιστές να επιλέξουν μοντέλα κυψελών καυσίμου μηδενικών εκπομπών ρύπων εξοπλισμένα με κυψέλες καυσίμου H2 και εύκολο ανεφοδιασμό με γρήγορη διαδικασία παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιείται σήμερα για ανεφοδιασμό.

Andreas karelas design
Andreas karelas design

Τι συμβαίνει με την ηλεκτροκίνηση στην Ιταλία; Αρχίζει να αναπτύσσεται σε σημαντικό βαθμό;

Η πώληση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ιταλία πάει αρκετά καλά αν και με καθυστέρηση, σε σύγκριση με άλλες ανεπτυγμένες χώρες.

Ιδιαίτερα εδώ, στο Τορίνο, πού είναι η ηγέτιδα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η Fiat Chrysler Automobiles, εργάζεται στο έργο Shop & Charge που στοχεύει στη διάδοση των στηλών για γρήγορη φόρτιση.

Διαβάστε επίσης: Το θρυλικό Moke, σχεδιασμένο από τον Άλεκ Ισηγόνη, γίνεται αμιγώς ηλεκτρικό

Υπάρχουν μελλοντικά σχέδια ή προσδοκίες που θα ήθελες να μας αποκαλύψεις;

Σε επαγγελματικό επίπεδο, να επεκτείνω τις ικανότητες μου και να μάθω πολλά περισσότερα.

Στη συνέχεια, έχοντας περισσότερη εμπειρία, να αφήσω το δικό μου στίγμα στον χώρο του design αυτοκίνητου με τα αυτοκίνητα που θα σχεδιάσω στο μέλλον.

NEWSLETTERΟι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!