Η Renault αποδεικνύει ότι το μέλλον της ηλεκτροκίνησης δεν έχει όρια, καταρρίπτοντας ένα εντυπωσιακό ρεκόρ αυτονομίας, με το πρωτότυπο Filante Record 2025. Το μονοθέσιο ηλεκτρικό μοντέλο της γαλλικής φίρμας, κατάφερε να διανύσει 1.008 χιλιόμετρα σε λιγότερο από 10 ώρες, διατηρώντας μέση ταχύτητα αυτοκινητόδρομου άνω των 100 χλμ./ώρα, χωρίς καμία ενδιάμεση φόρτιση.
Το Filante Record 2025, αντλεί έμπνευση από θρυλικά μοντέλα της Renault που έγραψαν ιστορία στα ρεκόρ, όπως το 40 CV της δεκαετίας του 1920 και το Étoile Filante της δεκαετίας του 1950. Όπως και οι πρόγονοί του, έτσι και το νέο πρωτότυπο δημιουργήθηκε με έναν ξεκάθαρο στόχο: την απόλυτη αποδοτικότητα.
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι το ρεκόρ επιτεύχθηκε με μπαταρία 87 kWh, ίδιας χωρητικότητας με εκείνη του Renault Scénic E-Tech Long Range, το οποίο έχει εργοστασιακή αυτονομία 625 χλμ. WLTP. Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε στις 18 Δεκεμβρίου στην πίστα UTAC στο Μαρόκο, σε πραγματικές συνθήκες υψηλής ταχύτητας.

Η Renault ξεκαθαρίζει πως δεν επεδίωξε το ρεκόρ με τεχνητά χαμηλές ταχύτητες, ή με υπερμεγέθη μπαταρία. Αντίθετα, οι οδηγοί διατηρούσαν σταθερά μέση ταχύτητα άνω των 100 χλμ./ώρα, αποδεικνύοντας ότι η ηλεκτρική αυτονομία, μπορεί να συνδυαστεί με ρεαλιστική χρήση αυτοκινητόδρομου.
Σύμφωνα με τον Sandeep Bhambra, Chief Designer Advanced της Renault, η ανάπτυξη του Filante Record 2025, καθοδηγήθηκε από την απόλυτη αναζήτηση απόδοσης, συνεχίζοντας μια παράδοση που ξεκινά από το 1898. Το αποτέλεσμα είναι ένα ηλεκτρικό όχημα, που δείχνει τι μπορεί να πετύχει η τεχνολογία σήμερα – και τι θα περάσει αύριο στα μοντέλα παραγωγής.
Κομβικό ρόλο στο ρεκόρ έπαιξε η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση των 7,8 kWh/100 km. Αυτό επετεύχθη χάρη στην ακραία αεροδυναμική βελτιστοποίηση, στα ελαστικά Michelin χαμηλής αντίστασης κύλισης, στο χαμηλό βάρος με εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων και αλουμινίου, αλλά και σε προηγμένες τεχνολογίες όπως steer-by-wire και brake-by-wire, που εξαλείφουν τις μηχανικές συνδέσεις και μειώνουν περαιτέρω τις απώλειες.
Σε σχέση με την αρχική παρουσίαση, το τελικό Filante Record διαθέτει ακόμα πιο εξελιγμένη αεροδυναμική, με ανασχεδιασμένα φέρινγκ τροχών που κινούνται μαζί με αυτούς, καθώς και μικρότερες εισαγωγές αέρα, για την εξάλειψη της υπολειπόμενης αντίστασης. Η Ligier συνέβαλε καθοριστικά στην εξέλιξη του κινητήρα και της οδικής συμπεριφοράς.

Συνολικά, το πρωτότυπο κάλυψε την απόσταση σε 9 ώρες και 52 λεπτά, χωρίς να υπολογίζονται τα 7 λεπτά αλλαγής οδηγών, ενώ στο τέλος της δοκιμής απέμενε 11% μπαταρία. Αυτό σημαίνει πως, θεωρητικά, το Filante Record 2025, θα μπορούσε να διανύσει άλλα περίπου 120 χλμ. σε ρυθμούς αυτοκινητόδρομου.
Με αυτό το ρεκόρ, η Renault στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα: η ηλεκτροκίνηση μπορεί ήδη να προσφέρει τεράστια αυτονομία, υψηλές ταχύτητες και πραγματική καθημερινή χρηστικότητα.
Πηγή: forococheselectricos.com