Μπορεί οι ιδρυτές της Aptera να μην τα κατάφεραν με την πρώτη να “βάλουν μπροστά” το πρώτο ηλεκτρικό και ηλιακό τρίκυκλό τους όχημα, ωστόσο φαίνεται πως επέστρεψαν δριμύτεροι με ένα νέο, βελτιωμένο από κάθε άποψη, φουτουριστικό όχημα.
Η πρώτη αποτυχημένη προσπάθεια
Το 2006, δύο χρόνια πριν ακόμα η Tesla κυκλοφορήσει το πρώτο της μοντέλο, ο Στιβ Φάμπρο και ο Κρις Άντονι ίδρυσαν την Aptera, ένα πολλά υποσχόμενο startup ηλεκτρικών αυτοκινήτων που οραματιζόταν ένα αμάξι που δεν θα έμοιαζε με κανένα άλλο.
Έτσι δημιούργησαν ένα τρίκυκλο, με ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή και ανύπαρκτο ανθρακικό αποτύπωμα, τόσο ελαφρύ, ώστε να ταξινομείται στην οικονομικότερη κατηγορία των μοτοσυκλετών.
Όλες αυτές οι καινοτομίες μεταφράστηκαν σε οικονομική στήριξη από την Σίλικον Βάλεϊ και το φιλανθρωπικό κομμάτι της Google παρόλα αυτά, το 2008, η Aptera από τη μία είχε λάβει 4.000 προαναγγελίες, από την άλλη καθυστερούσε να ανταπεξέλθει στους αρχικούς της στόχους κυρίως λόγω έλλειψης περισσότερων χρηματικών πόρων.
Επιπλέον, αν και η νέα διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε να κατευθυνθεί προς την κατασκευή ενός παραδοσιακού αυτοκινήτου προσβλέποντας στο ότι η κυβέρνηση Obama θα χρηματοδοτούσε αυτή την προσπάθεια, κάτι τέτοιο δεν υλοποιήθηκε ποτέ, καθώς ο όρος ήταν να βρεθούν 80 εκατομμύρια δολάρια συγχρηματοδότησης μαζί με τα 150 εκατομμύρια δολάρια που θα διέθετε η κυβέρνηση, κάτι το οποίο δεν καταστεί εφικτό.
Έτσι το 2011 το “φουτουριστικό μέλλον” της Aptera αποτέλεσε παρελθόν.
Διαβάστε περισσότερα: Φουτουριστικό ηλεκτρικό όχημα με αυτονομία 1.610 χιλιομέτρων!
Η επιστροφή με το πρώτο ηλιακό αυτοκίνητο που δεν χρειάζεται φόρτιση στον κόσμο
Μπορεί οι ιδρυτές να πέρασαν χρόνια όντας ενεργοί μόνο σε άλλα πεδία, αλλά το 2019 αποφάσισαν να επαναφέρουν την Aptera, σε έναν κόσμο διαφορετικό.
Σε έναν κόσμο όπου η Tesla, κατασκευάζει με τάχιστους ρυθμούς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι επενδυτές μοιράζουν απλόχερα χρήματα, αναζητώντας μια πιθανή “επόμενη Tesla”.
Διαβάστε περισσότερα :Φουτουριστικό ηλεκτρικό όχημα με αυτονομία 1.610 χιλιομέτρων!
Σήμερα οι ηλιακοί συλλέκτες της οροφής είναι δύο φορές πιο αποδοτικοί έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν μέχρι και 70 παραπάνω χιλιόμετρα αυτονομίας την ημέρα, βελτιωμένη μπαταρία, εξαιρετικά αεροδυναμικό σχήμα και ένα εντυπωσιακό ταμπλό, εμπλουτισμένο με μία μεγάλη οθόνη αφής.
Η τιμή του, αναμένεται να κυμανθεί ανάμεσα στα 26.000 και τα 50.000 δολάρια.
Ωστόσο αν το εγχείρημα για απόλυτη αυτονομία από την φόρτιση είναι υπερβολικά αισιόδοξο και το αν η δεύτερη προσπάθεια θα στεφθεί με επιτυχία, θα μας το δείξει το άμεσο μέλλον.