Τρία χρόνια μετά την πρώτη του αποκάλυψη, το Audi A6 Avant e‑tron φτάνει επιτέλους στους τυχερούς πελάτες του. Βασισμένο στην πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE) με τεχνολογία 800 V, το νέο Avant φαίνεται να δικαιώνει την αναμονή, αν και υπενθυμίζει πως η ποιότητα και η τεχνολογία κοστίζουν.
Ένα Station Wagon που θέλουν όλοι
Το Audi A6 Avant e‑tron είναι ακριβώς το station wagon που έλειπε: οι αντίπαλοι του, Mercedes και BMW έχουν «ανασταλεί», καθώς η BMW i5 Touring υπολείπεται στην αυτονομία και την ταχύτητα φόρτισης, ενώ η Mercedes E‑Class T‑Model, περιορίζεται σε plug-in υβριδικό σύστημα. Η Audi όμως συνδυάζει την αγαπημένη φόρμα station wagon, με τις επιδόσεις και την ευελιξία ενός πλήρως ηλεκτρικού οχήματος 800 V.
Οδήγηση σ’ έναν απαιτητικό αυτοκινητόδρομο
Οδηγήσαμε το A6 Avant e‑tron quattro με ισχύ 462 PS ,στον αυτοκινητόδρομο A1, από τη Βρέμη προς το Αμβούργο, με το cruise control στα 180 χλμ/ώρα. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό: απόλυτη ησυχία, σχεδόν μηδενικός θόρυβος από τον άνεμο, σταθερή ανάρτηση. Το πακέτο Tech Pro (€8.250), περιελάμβανε προσαρμοζόμενη αερανάρτηση και ελαστικά 245/275, με το αυτοκίνητο να στρίβει με άνεση και ακρίβεια ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.
Απόδοση και αυτονομία αυτοκινητοδρόμου
Σε πρώτη δοκιμή σε πυκνή κίνηση γύρω από Hamburg, με average speed 151 χλμ/ώρα σε 52,7 χλμ, η μέση κατανάλωση ήταν 28 kWh/100 χλμ. Δεδομένης της καθαρής χωρητικότητας της μπαταρίας (95 kWh), αυτό μεταφράστηκε σε αυτονομία περίπου 340 χλμ, εντυπωσιακό για τόσο υψηλές ταχύτητες.
Αστική και επαρχιακή οδήγηση
Σε πιο συνηθισμένες καθημερινές συνθήκες, η κατανάλωση πέφτει εντυπωσιακά:
-
Επαρχία: 15,4 kWh/100 χλμ
-
Πόλη: 14,6 kWh/100 χλμ
Ακόμα καλύτερα, σε ήπιες συνθήκες ταξιδιού, η μέση κατανάλωση 19,4 kWh/100 χλμ αντιστοιχεί σε περίπου 490 χλμ αυτονομίας.
Αεροδυναμική και πλαίσιο
Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,24 (Sportback 0,21), και χαμηλό ύψος 1,53 μ., το A6 Avant e‑tron, συνδυάζει την ευθυτενή μορφή ενός station wagon, με αποδεδειγμένη οδική συμπεριφορά. Δεν είναι SUV και δεν το προσπαθεί, ενώ η Audi αποδεικνύει ότι η station wagon αρχιτεκτονική, έχει προβάδισμα στην απόδοση.
Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης
Το προσαρμοζόμενο cruise control, προσφέρει ακόμα και πολύ στενή απόσταση από το προπορευόμενο οχημα, ικανοποιώντας τους απαιτητικούς οδηγούς και εάν προτιμάτε πιο χαλαρή οδήγηση, υπάρχουν τα επίπεδα 2 ή 3 για επιλογή. Σημαντικό πλεονέκτημα η απουσία ενοχλητικών ηχητικών ειδοποιήσεων και όσες υπάρχουν, απενεργοποιούνται με ένα κουμπί στο τιμόνι. Το A6 Avant e‑tron, προσφέρει ταξίδι που συνδυάζει άνεση, ρυθμό και ασφάλεια.
Υπερ-γρήγορη φόρτιση
Το σύστημα 800 V ανταποκρίνεται και στις πραγματικές μετρήσεις: 10–80% χωρητικότητα γεμίζει σε μόλις 21′. Ενώ η Audi ανακοίνωσε το μοντέλο ήδη το 2022 και ξεκίνησε το 2024, η αγορά ίσως να το είχε ήδη καλωσορίσει, αν δεν υπήρχε καθυστέρηση στην πλατφόρμα PPE.
Επαγγελματικές και οικογενειακές λύσεις
Οι 2,1 τόνοι ρυμούλκησης, ξεπερνούν κατά πολύ το VW ID.7 Tourer (1,4 τόνοι GTX), προσφέροντας λύσεις για επαγγελματίες και οικογένειες, με μεγάλες ανάγκες μεταφοράς ή camping.
Λειτουργική σχεδίαση και εσωτερικό
Ο ειδικός μοχλός για ενεργοποίηση του συστήματος αυτόνομης οδήγησης, προσφέρει καλύτερη αίσθηση χρήσης, σε αντιδιαστολή με τα κοινά κουμπιά. Εκτός από την υποδοχή CCS αριστερά, υπάρχει δεύτερη θύρα AC δεξιά μια μικρή πινελιά καθημερινής ευελιξίας. Σχεδιαστικά, το εξωτερικό είναι κομψό, premium και αναγνωρίσιμο ως Audi. Το εσωτερικό, αν και υψηλής ποιότητας, δείχνει ότι η μάρκα έχει πλούσια παράδοση, όμως χρειάζεται πιο σύγχρονη χρήση υλικών και επιλογών (λιγότερο piano black, περισσότερη καθαρότητα).
Τελικό συμπέρασμα
Το Audi A6 Avant e‑tron quattro είναι ένα premium station wagon για τον αυτοκινητόδρομο. Κορυφαία απόδοση, άνεση, αυτονομία μέχρι 500 χλμ, γρήγορη φόρτιση και φορολογικά πλεονεκτήματα, δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο πακέτο. Όχι απλώς ένα premium EV, ενώ είναι πιθανό να γίνει το μοντέλο που θα επιλέξουν «ομάδες στόλου» και οικογένειες τα επόμενα χρόνια.
Πηγή: electrive.com










