Το Audi E5 Sportback, σηματοδοτεί την πρώτη φορά που η Audi χρησιμοποιεί το λεκτικό «AUDI» αντί των παραδοσιακών τεσσάρων δακτυλίων. Σχεδιασμένο κυρίως για την κινεζική αγορά από τη SAIC-Audi, το E5 συνδυάζει την παγκόσμια τεχνογνωσία της Audi, με τις τοπικές ανάγκες. Κατασκευασμένο στην ηλεκτρική πλατφόρμα IM (ίδια με το MG IM L6), το E5 Sportback ξεχωρίζει με μοναδική ρύθμιση κινητήρα, ανάρτησης και εσωτερικής αρχιτεκτονικής, δημιουργώντας ένα πολυτελές μεσαίου μεγέθους wagon, για οικογενειακή χρήση. Το E5 τοποθετείται ανάμεσα σε sedan και SUV, απευθυνόμενο σε αγοραστές που θέλουν απόδοση, τεχνολογία και κομψότητα σε ένα όχημα. Η κορυφαία έκδοση Flagship Quattro, διαθέτει διπλούς ηλεκτροκινητήρες, αερανάρτηση, σύστημα τετραδιεύθυνσης και LiDAR στην οροφή.

Εξωτερικός Σχεδιασμός: Τεχνολογία και αεροδυναμική
Με μήκος 4.881 mm, πλάτος 1.960 mm, ύψος 1.479 mm και μεταξόνιο 2.950 mm, το E5 Sportback, ξεχωρίζει για τις ισορροπημένες αναλογίες του. Η μπροστινή όψη αντικαθιστά τη συμβατική μάσκα με ένα μαύρο πάνελ, που φέρει το λογότυπο «AUDI». Οι προβολείς περιλαμβάνουν 471 micro-LED και πίσω 942 LED σε συνεχή λωρίδα, επιτρέποντας δυναμική ένδειξη κατεύθυνσης και κατάστασης φόρτισης.

Οι επίπεδες χειρολαβές, τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο και ο συντελεστής οπισθέλκουσας 0,22 ενισχύουν την αεροδυναμική. Η «διπλή καμάρα» στο πίσω μέρος και η αερανάρτηση, βελτιώνουν τη ροή του αέρα, ενώ τα 20άρια ελαστικά Pirelli PC5 Elect μειώνουν τον θόρυβο κύλισης.
Εσωτερικό: Πολυτέλεια και ψηφιακή καινοτομία
Η καμπίνα διαθέτει οθόνη 59 ιντσών με τρία πάνελ OLED για οδηγό, κέντρο και συνοδηγό, με γρήγορη ανανέωση γραφικών. Ο ψηφιακός «Audi Assistant» διαχειρίζεται φωνητικά τις βασικές λειτουργίες, όπως ανάρτηση και θέρμανση καθισμάτων.

Τα υλικά συνδυάζουν φυσικό ξύλο, ύφασμα και στοιχεία προσομοίωσης GPU, προσφέροντας πολυτέλεια χωρίς υπερβολές. Τα πίσω καθίσματα επωφελούνται από το μεγάλο μεταξόνιο, παρέχοντας άνεση σε ενήλικες έως 1,8 μέτρα. Το πορτμπαγκάζ είναι βαθύ αλλά στενό, με επιπλέον χώρο κάτω από το δάπεδο, για ηλεκτρονικές μονάδες και καλωδιώσεις. Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλή, με εξαιρετική ηχομόνωση και ορατότητα, που δεν περιορίζει τον οδηγό.
Οδήγηση και απόδοση
Το E5 Sportback Quattro διαθέτει διπλούς ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 787 PS και μπαταρία 100 kWh (800V), επιταχύνοντας 0–100 km/h σε περίπου 3 δευτερόλεπτα. Παρά την ισχύ, η συμπεριφορά του είναι ήρεμη και προβλέψιμη.

Οι λειτουργίες Dynamic και Comfort, προσαρμόζουν την απόκριση γκαζιού, φρένων, ανάρτησης και τιμονιού, ενώ το σύστημα τετραδιεύθυνσης, βελτιώνει την ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες και τη σταθερότητα σε υψηλές.

Η προσαρμοζόμενη ανάρτηση, επαναβαθμονομείται κάθε 10 ms, εξασφαλίζοντας άνετη και σταθερή οδήγηση σε κάθε επιφάνεια. Το LiDAR στην οροφή, υποστηρίζει το σύστημα υποβοήθησης οδηγού Momenta EBM, για προσαρμοστικό cruise control, αλλαγή λωρίδας και αστική πλοήγηση.

Σύγκριση με Zeekr 007 GT Wagon
Σε σχέση με το Zeekr 007 GT Wagon, το E5 Sportback ξεχωρίζει για τη μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές, την ομαλότερη συμπεριφορά και τον πιο προβλέψιμο χειρισμό. Η έξυπνη τετρακίνηση, η προσαρμοζόμενη ανάρτηση και η τετραδιεύθυνση, προσφέρουν σταθερότητα και σιγουριά, ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες.

Συμπέρασμα
Το Audi E5 Sportback Quattro, ισορροπεί τέλεια μεταξύ τεχνολογίας, απόδοσης και άνεσης. Αντί για εντυπωσιακά εφέ ή υπερβολικό σπορ χαρακτήρα, εστιάζει στην προβλεψιμότητα, την ακρίβεια και την καθημερινή χρηστικότητα. Για όσους θέλουν ένα εγχώρια παραγόμενο πολυτελές EV στην Κίνα, η τιμή ξεκινά περίπου από €65.000, καθιστώντας το μια σταθερή επιλογή για premium ηλεκτρική εμπειρία.
Πηγή: carnewschina.com

