Το εμβληματικό Audi grandsphere άνοιξε τις πόρτες του για να υποδεχθεί Έλληνες δημοσιογράφους αυτοκινήτου.
Δεν συμβαίνει συχνά ένα εμβληματικό πρωτότυπο εκθεσιακό αυτοκίνητο να είναι επί Ελληνικού εδάφους. Και μάλιστα οι δημοσιογράφοι να κάθονται μέσα στην καμπίνα των επιβατών και να το περιεργάζονται. Εμείς όμως το κάναμε και μπορούμε να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Το grandsphere ανήκει σε μία ομάδα τριών μοντέλων που στην ονομασία τους περιέχουν ως συνθετικό το «sphere». Τα πρωτότυπα οχήματα της Audi είναι άκρως εντυπωσιακά με τεράστιες δόσεις τεχνολογίας και μινιμαλισμού. Έναν μινιμαλισμό που είναι δυνατός στο μέλλον της αυτόνομης οδήγησης, αφού σημερινά ζωτικά στοιχεία, έχουν φύγει εμπρός από τον οδηγό. Το grandsphere φτάνει στο τέταρτο και προτελευταίο επίπεδο αυτοματοποιημένης οδήγησης. Κάτι που δίνει στο μήκους 5,35 μέτρων μοντέλο τη δυνατότητα να παρέχει τεράστιους χώρους και την πολυτέλεια ενός ταξιδιού που μοιάζει με την πρώτη θέση μιας πτήσης.
Και προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, τα πρωτότυπα εκθεσιακά μοντέλα δεν κατασκευάζονται μόνο για να εντυπωσιάσουν. Αλλά είναι ένα πεδίο πειραματισμού για τα εργοστάσια με στόχο να ενσωματώσουν στοιχεία σε επόμενα μοντέλα παραγωγής. Το grandsphere αποτελεί πηγή έμπνευσης για το σχεδιασμό του νέου Audi A8.
Μέχρι τις 8 Ιανουαρίου θα παραμείνει το grandsphere στο Golden Hall. Αυτή είναι μια εξαψήφιου κόστους ενέργεια της Ελληνικής αντιπροσωπείας, που στόχο έχει να παρουσιάσει τις καινοτομίες της μάρκας.
https://carselectric.gr/audi-to-entyposiako-grandsphere-sto-golden-hall/
Εντός του grandsphere
Το αμάξωμα είναι σίγουρα πιο εντυπωσιακό από ότι στις φωτογραφίες. Και η απουσία μεσαίας κολώνας επιτρέπει στις ηλεκτρικές πόρτες να ανοίγουν με αντίθετη φορά. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που επιτρέπει πολύ εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό. Ένα εσωτερικό που κυριαρχούν οι προβολές και οι γυάλινες επιφάνειες. Ουσιαστικά ολόκληρο το πάνω μέρος του αυτοκινήτου είναι από γυαλί. Θυμίζοντας περισσότερο μαχητικό αεροπλάνο παρά αυτοκίνητο. Αλλά στην πραγματικότητα προσφέρει τα πλεονεκτήματα ενός cabrio μοντέλου, χωρίς αέρα και σκόνη.
Τα καθίσματα είναι υφασμάτινα, με σχεδίαση που παραπέμπει σε αγωνιστικά, τύπου bucket και η πλάτη μπορεί να έχει κλίση έως 60 μοίρες. Έτσι προσομοιάζει περισσότερο σε lounge παρά σε αυτοκίνητο με τον τρόπο που το γνωρίζουμε σήμερα. Επιπλέον τα προσκέφαλα έχουν ενσωματωμένους αεραγωγούς που αναλαμβάνουν τη λειτουργία του κλιματισμού και αρωματίζουν τον χώρο.
Το ευρύχωρο εσωτερικό του Grandsphere δεν έχει μια παραδοσιακή οθόνη αφής, αλλά μια ξύλινη επιφάνεια σε όλο το πλάτος του εσωτερικά. Πάνω της γίνεται προβολή των πληροφοριών που θέλει ο οδηγός. Το τιμόνι και τα πεντάλ είναι (κατά την αυτόνομη οδήγηση) κρυμμένα μέσα στο ταμπλό. Και βγαίνουν μόνο αν ζητηθεί. Και μάλιστα λεκτικά, αφού φυσικά το Audi grandsphere υποστηρίζει φωνητικές εντολές και διαισθητικές λειτουργείες.
https://carselectric.gr/neo-audi-a8-sta-chnaria-tou-grandsphere-concept/
Επιδόσεις και άνεση
Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Audi grandsphere έχει επιδόσεις supercar. Έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, που συνολικά αποδίδουν ισχύ 720 ίππων και 960 Nm ροπής. Έτσι, το τετρακίνητο πρωτότυπο μοντέλο μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100χλμ./ώρα σε 4 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με τη μάρκα. Για να διατηρήσει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο άνεσης και οδικής προβλεψιμότητας, χρησιμοποιεί αερανάρτηση με ένα σύστημα που με κάμερες «διαβάζει» το οδόστρωμα και κάνει τις κατάλληλες ρυθμίσεις.
Το Audi grandsphere έχει τεχνολογία 800 Volt και γεμίζει την μπαταρία του σε ταχυφορτιστή έως 270 kW. Αυτό επιτρέπει φόρτιση αρκετή για να διανύσει 300 χιλιόμετρα σε μόλις 10 λεπτά της ώρας.