Audi RS e-tron GT – Σχεδιασμένο για οδηγική απόλαυση

Οι τρόποι οδήγησης του RS e-tron GT μπορούν να ρυθμιστούν και δύο μεμονωμένα προγράμματα οδήγησης, μπορούν να επιλεγούν μέσω του διακόπτη RS

Ακούστε το άρθρο

Η Audi προσφέρει εδώ και τρία χρόνια ένα σπορ Gran Turismo με ηλεκτρική κίνηση το RS e-tron GT. Το κομψό Audi, έχει λάβει επίσης αναβαθμίσεις για τον ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία, από τον… δωρητή τεχνολογίας, την «αδελφή» Porsche Taycan. Ο όρος «λίφτινγκ» δεν ισχύει πραγματικά για το νέο e-tron GT, καθώς ελάχιστα έχουν αλλάξει στην πραγματική όψη του αυτοκινήτου. Πρέπει να είσαι ειδικός για να διακρίνεις με την πρώτη ματιά τη διαφορά, μεταξύ του λίφτινγκ και του προκατόχου του. Αλλά αυτό δεν είναι κακό, γιατί το πρώτο GT ήταν ήδη ένα πανέμορφο όχημα. Ωστόσο, πολλά έχουν αλλάξει κάτω από το καπό, ή πιο συγκεκριμένα στο κάτω μέρος του αμαξώματος.

Audi RS e-tron GT - Σχεδιασμένο για οδηγική απόλαυση

Τα καθίσματα εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά κάτι που ισχύει και για την ενσωματωμένη λειτουργία μασάζ τους, η οποία «ζυμώνει» έντονα τον οδηγό και τον συνοδηγό. Χάρη στον εξαερισμό και την ψύξη, δεν παγώνεις ή ιδρώνεις ποτέ και η κεντρική κονσόλα συνεχίζει να δημιουργεί την αίσθηση του να είσαι ένα με το όχημα. Χάρη στο αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα 40:20:40, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κεντρικό κάθισμα ως αποθηκευτικό χώρο, για παράδειγμα, τα σκι για όλη την οικογένεια μπορούν εύκολα να χωρέσουν εδώ. Το αυτοκίνητο είναι ξεκάθαρα σχεδιασμένο για οδηγική απόλαυση και όχι για αποσκευές. Το ταμπλό παραμένει θέμα γούστου, αλλά τουλάχιστον διαθέτει πολλές θύρες USB-C, έτσι ώστε κάθε κινητό τηλέφωνο να παίρνει πραγματικά αρκετή φόρτιση. Αντί για χειριστήρια αφής υψηλής τεχνολογίας για το σύστημα κλιματισμού, η Audi συνεχίζει να βασίζεται στα κλασικά χειριστήρια με κουμπιά και χειροκίνητους αεραγωγούς, τα οποία είναι ευχάριστα διαισθητικά και δεν είναι πολύπλοκα στη λειτουργία τους. Δεν χρειάζεται πάντα να είναι υπερβολική η τεχνολογία. Μερικές φορές μια δοκιμασμένη κλασική λύση είναι καλύτερη.

Audi RS e-tron GT - Σχεδιασμένο για οδηγική απόλαυση

Φυσικά, η νέα έκδοση GT περιλαμβάνει και μια αποκλειστική ειδική έκδοση. Η εύστοχα ονομαζόμενη «αποκλειστική» αυτή έκδοση, έρχεται με τα δικά της χρώματα, τα δικά της πατάκια, ειδική βαφή, πολύ άνθρακόνημα, επιπλέον φωτισμό περιβάλλοντος και πολλά «αποκλειστικά» σήματα, ώστε κανείς να μην μπορεί να παραβλέψει πόσο αποκλειστικό είναι το αυτοκίνητο. Εάν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ήταν αρκετά ατομικά για εσάς πριν, μπορείτε τώρα να βρείτε το «τέλειο ταίρι» σας εδώ.

Audi RS e-tron GT - Σχεδιασμένο για οδηγική απόλαυση

Ένα σασί αριστούργημα

Το πρώτο e-tron GT ήταν ήδη μια εξαιρετική μηχανή οδήγησης, ειδικά ως RS. Ωστόσο, το λίφτινγκ ανεβάζει την οδηγική απόλαυση σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Η ανάρτηση που αναπτύχθηκε από την Porsche, διαχειρίζεται πλέον την ισορροπία μεταξύ σπορ και άνεσης ακόμα καλύτερα. Ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία, είναι είτε σταθερή και άμεση είτε άνετη στον υπέρτατο βαθμό.

Audi RS e-tron GT - Σχεδιασμένο για οδηγική απόλαυση

Σε οποιαδήποτε θέση λειτουργίας, το e-tron GT κολλάει στο δρόμο και είναι πάντα ευκίνητο. Ένα νέο χαρακτηριστικό, είναι η λειτουργία ανύψωσης, χάρη στην οποία το αυτοκίνητο ανεβαίνει με αστραπιαία ταχύτητα όταν ανοίγει μια πόρτα, καθιστώντας ευκολότερη την είσοδο. Οι τρόποι οδήγησης μπορούν να ρυθμιστούν λεπτομερώς και δύο μεμονωμένα προγράμματα οδήγησης, μπορούν να επιλεγούν μέσω του κουμπιού RS. Αντίστοιχο με το κουμπί RS, είναι το κουμπί boost στο τιμόνι, επίσης σε έντονο κόκκινο χρώμα. Ένα πάτημα του κουμπιού αποδίδει επιπλέον 95 PS για δέκα δευτερόλεπτα και επομένως ακόμη μεγαλύτερη επιτάχυνση.

αριστούργημα

Τετραδιεύθυνση για το RS e-tron GT

Στην κίνηση της πόλης, το αυτοκίνητο αισθάνεται τόσο ευέλικτο όσο ένα μικρό αυτοκίνητο, χάρη τώρα στο ακόμη πιο συνεργάσιμο σύστημα τετραδιεύθυνσης στον πίσω άξονα. Καμία στροφή δεν είναι πολύ σφιχτή και κανένας χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, δεν είναι πολύ δυσπρόσιτος στο παρκάρισμα. Παρά το μήκος των πέντε μέτρων, είναι απόλαυση να οδηγείς στα στενά σοκάκια με το e-tron GT. Ο τεχνητός ήχος συνήθως παραμένει ευχάριστα διακριτικός και δένει αρμονικά με την οδηγική εμπειρία. Χάρη στην ισχύ των 924 PS στο κορυφαίο μοντέλο της γκάμας με το όνομα «RS e-tron GT Performance», η πίεση στο ηλεκτρικό πεντάλ, εκτοξεύει το αυτοκίνητο από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα. Το κορυφαίο μοντέλο της Audi, περιορίζεται επίσης ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας.

αριστούργημα

RS e-tron GT: Γρήγορη οδήγηση και ακόμα πιο γρήγορη φόρτιση

Εκ πρώτης όψεως, ελάχιστα έχουν αλλάξει όσον αφορά τη φόρτιση, καθώς τα 20 kW περισσότερης ισχύς στη φόρτιση, δεν φαίνονται πολλά στην αρχή. Ωστόσο, η καμπύλη φόρτισης έχει πραγματικά βελτιωθεί σημαντικά και η θερμική σταθερότητα έχει αυξηθεί, έτσι ώστε η πλήρης ισχύς φόρτισης, να είναι πλέον διαθέσιμη από μόλις 15 βαθμούς Κελσίου. Το 10 έως το 80% ολοκληρώνεται σε 18 λεπτά. Κατά την προετοιμασία για φόρτιση, μια πρόβλεψη ισχύος παρέχει υποστήριξη, εμφανίζοντας μόνιμα την ισχύ φόρτισης, που θα μπορούσε να δεχθεί η μπαταρία, εάν ξεκινούσε μια διαδικασία φόρτισης την τρέχουσα στιγμή. Τιμές άνω των 200 kW εμφανίζονται εντυπωσιακά νωρίς και για μεγάλο χρονικό διάστημα, ακόμα κι αν δεν είναι ενεργός ο σχεδιασμός διαδρομής με στάση φόρτισης. Με αυτόν τον τρόπο, η Audi αφαιρεί μια σημαντική αβεβαιότητα από τον οδηγό, κάνοντας τη γρήγορη φόρτιση διασκεδαστική!

S e-tron GT RS e-tron GT Επιδόσεις RS e-tron GT
Μετάδοση κίνησης AWD AWD AWD
Ισχύς 591 PS 775 PS 924 PS
Ροπή 740 Nm 865 Nm 1.027 Nm
Επιτάχυνση O-100 3,4 δευτ 2,8 δευτ 2,5 δευτ
Τελική ταχύτητα 245 χλμ/ώρα 250 χλμ/ώρα 250 χλμ/ώρα
Εύρος αυτονομίας WLTP 609 χλμ 599 χλμ 592 χλμ
Μπαταρία – χωρητικότητα 97 kWh 97 kWh 97 kWh
Δυνατότητα φόρτισης DC 320 kW 320 kW 320 kW
Χρόνος φόρτισης DC 10-80% 18 λεπτά 18 λεπτά 18 λεπτά
Τιμή 126.000 ευρώ 147.500 ευρώ 160.500 ευρώ

 

Πολλά έχουν αλλάξει επίσης ως προς την κατανάλωση: Αν επιλεγεί μόνιμα η λειτουργία σπορ, το αυτοκίνητο καταναλώνει 22 kWh/100 χλμ στον αυτοκινητόδρομο (περιορισμένο στα 130 χλμ/ώρα). Με τη νέα μπαταρία, η οποία έχει αυξηθεί σε 97 kWh καθαρής χωρητικότητας, αυτό αντιστοιχεί σε 440 χιλιόμετρα πραγματικής αυτονομίας.

αριστούργημα

Το λογισμικό χρειάζεται βελτίωση

Το λογισμικό φαίνεται να έχει ληφθεί από το προηγούμενο μοντέλο. Η πλοήγηση στο μενού εξακολουθεί να είναι πολύ περίπλοκη και ακόμη και σημαντικές λειτουργίες, χρειάζονται υπομονή για να βρεθούν. Ούτε ο φωνητικός έλεγχος βοηθάει αρκετά, καταλαβαίνει ελάχιστα, αλλά τουλάχιστον ζητά συγγνώμη πολύ ευγενικά γι’ αυτό. Το head-up display υπολείπεται των δυνατοτήτων του και η κεντρική οθόνη είναι μικρή και υπερφορτωμένη. Η τρισδιάστατη προβολή της κάμερας, εξακολουθεί να μην γνωρίζει τι χρώμα είναι το αυτοκίνητο. Σίγουρα, η Audi χρειάζεται πραγματικά να βελτιώσει το λογισμικό.

αριστούργημα

RS e-tron GT: Ένα σχεδόν τέλειο αυτοκίνητο 

Η Audi ανέβασε το e-tron GT σε νέο επίπεδο, όσον αφορά το hardware και οι βελτιώσεις σε σχέση με την πρώτη έκδοση, είναι αξιοσημείωτες. Κίνηση με ένα πεντάλ, απλά, κλασικά χειριστήρια κλιματισμού αντί για χειριστήρια αφής και η κομψή σχεδίαση της Audi το ξεχωρίζουν σαφώς, από το αδελφό του μοντέλο, την Porsche Taycan. Όποιος αναζητά έναν δρομέα μεγάλων αποστάσεων με γνώμονα τις επιδόσεις, θα διασκεδάσει τώρα με το e-tron GT, ακόμα περισσότερο από πριν. Λίγα άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι επί του παρόντος τόσο άνετα και γρήγορα ταυτόχρονα. Οι τιμές παραμένουν επίσης εντυπωσιακές: η Audi ζητά 126.000 ευρώ για τη βασική έκδοση στη Γερμανία, την S e-tron GT και έως και 147.500 ευρώ για την RS.

 

abb_img