Καθώς οι κινεζικές τεχνολογικές εταιρείες όπως η Huawei και η Xiaomi εισέρχονται δυναμικά στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν αυξανόμενο ανταγωνισμό, σε έναν ταχέως εξελισσόμενο «τεχνολογικό πόλεμο». Η κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με πωλήσεις που ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο μονάδες τον μήνα, αποτελεί κρίσιμο πεδίο δράσης. Σε αυτή τη στρατηγική κατεύθυνση, η BMW ανακοίνωσε συνεργασία με τον κινεζικό κολοσσό Alibaba με στόχο την ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης (AI), στα μελλοντικά της μοντέλα. Η Alibaba, γνωστή κυρίως για τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, επενδύει μαζικά στην ανάπτυξη του δικού της Large Language Model (LLM), με την ονομασία Qwen, διαθέτοντας πάνω από 50 δισ. δολάρια τα επόμενα τρία χρόνια.
Τα πρώτα μοντέλα της BMW με ενσωματωμένη αυτή την τεχνολογία, θα είναι η σειρά Neue Klasse, που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026 στην Κίνα. Ήδη, το Qwen χρησιμοποιείται από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Zeekr και Leapmotor, αλλά η συμφωνία με τη BMW, προσθέτει διεθνές κύρος στην πλατφόρμα. Η BMW θα αξιοποιήσει δύο AI «πράκτορες»: τον Car Genius για υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο και τον Travel Companion για εξατομικευμένες υπηρεσίες ταξιδιού. Μέσω της τεχνολογίας Yan AI της Banma (θυγατρική της Alibaba), οι υπηρεσίες θα ενσωματωθούν στον Έξυπνο Προσωπικό Βοηθό (IPA) της BMW, προσφέροντας πιο φυσική αλληλεπίδραση, σύνθετη κατανόηση εντολών και διασύνδεση με ψηφιακά οικοσυστήματα.
Σκοπός είναι η παροχή μιας εξατομικευμένης εμπειρίας οδήγησης, με έμφαση στις ανάγκες των Κινέζων καταναλωτών. Η κίνηση αυτή, έρχεται σε μια περίοδο όπου οι πωλήσεις BMW και MINI στην Κίνα κατέγραψαν πτώση 13,4% το 2024, ενισχύοντας την ανάγκη για καινοτομία και τοπική προσαρμογή. Καθώς το λογισμικό γίνεται βασικός παράγοντας διαφοροποίησης στην αγορά EV, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, στρέφονται στην Κίνα, για τεχνολογικές συνεργασίες. Η BMW, ακολουθώντας το παράδειγμα, κάνει ένα τολμηρό βήμα για να ανταγωνιστεί τις ταχέως αναπτυσσόμενες εγχώριες εταιρείες, όπως η BYD και η Xpeng.
Δείτε ακόμα: Η BMW πούλησε το 2024 περισσότερα EV, από ό,τι η Audi και η Mercedes-Benz μαζί
Η συνεργασία αυτή, σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την αυτοκίνηση, όπου η τεχνητή νοημοσύνη, δεν είναι απλώς προσθήκη, αλλά αναπόσπαστο κομμάτι, του μέλλοντος της κινητικότητας.
Πηγή: carscoops.com