Ο γαλλικός πάροχος υπηρεσιών διανομών Ceva Logistics και το BMW Group France δοκιμάζουν τη χρήση ενός πλήρως ηλεκτρικού μεταφορέα αυτοκινήτων στην περιοχή Île-de-France της γαλλικής πρωτεύουσας. Το πειραματικό μοντέλο περιλαμβάνει ένα ηλεκτρικό όχημα XXL από τη Volvo Trucks. Ως μέρος ενός πιλοτικού έργου, η Ceva Logistics μεταφέρει από τον Σεπτέμβριο, νέα οχήματα BMW και Mini, από το εργοστάσιό της στο Marly-La-Ville σε ένα δίκτυο συνεργατών στην περιοχή του Παρισιού. Η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα μεταφορέα ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Volvo, για να δοκιμάσει την πρακτικότητά του σε αστικές και προαστιακές περιοχές. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025, «μετά από το οποίο θα πραγματοποιηθεί πλήρης αξιολόγηση».
Ο πάροχος υπηρεσιών logistics με έδρα τη Μασσαλία είναι φιλόδοξος και θέλει να επεκτείνει τον παγκόσμιο στόλο ηλεκτρικών οχημάτων του, σε 1.450 μονάδες μέχρι το τέλος του 2025 (σήμερα 450 μονάδες). Ωστόσο, η εταιρεία δεν έχει ακόμη στον στόλο της ένα ηλεκτρικό όχημα μεταφοράς αυτοκινήτων. Οι συνεργάτες δεν δίνουν λεπτομέρειες για το ηλεκτρικό φορτηγό της Volvo Trucks που συμμετέχει στη δοκιμή. Ωστόσο, μια φωτογραφία τύπου δείχνει ότι το αμάξωμα προέρχεται από τη Lohr και ότι το φορτηγό βασίζεται σε ένα Volvo FM Electric. Σύμφωνα με την Ceva Logistics, το φορτηγό θα «επαναφορτίζεται όταν χρειάζεται μεταξύ των γύρων ή το βράδυ κατά την επιστροφή του στην τοποθεσία Marly-la-Ville». Η καθημερινή διαδρομή είναι 270 χιλιόμετρα, λένε. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος δοκιμών, αυτό θα πρέπει να «γράψει» 30.000 χιλιόμετρα.
Το αν η Ceva και η BMW θα συνεχίσουν με τον ηλεκτρικό μεταφορέα στη συνέχεια, εξαρτάται από την αξιολόγηση των δεδομένων τηλεματικής. Τα αποτελέσματα «θα είναι καθοριστικά για τη συνέχιση του έργου», λένε. Ωστόσο, το BMW Group France τονίζει ρητά, ότι σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τη λύση σε μεγαλύτερη κλίμακα, σε συνεργασία με τη Ceva. Και οι δύο πλευρές γνωρίζονται εδώ και αρκετό καιρό, καθώς η συνεργασία μεταξύ της CEVA Logistics και του BMW Group France, ισχύει από το 2018 και πρόσφατα επεκτάθηκε για άλλα δύο χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό, η Ceva Logistics μεταφέρει περίπου 90.000 οχήματα ετησίως από το Marly-la-Ville, το Marckolsheim και τη Χάβρη. Ο Vincent Salimon, Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group France, σχολιάζει:
«Η μείωση του αντίκτυπου του άνθρακα των δραστηριοτήτων μας είναι απαραίτητη για τη στρατηγική ΕΚΕ στη Γαλλία, ιδιαίτερα για τη διανομή των νέων μας οχημάτων. Γι’ αυτό είμαστε περήφανοι που συνεργαζόμαστε με την CEVA Logistics, για να επιταχύνουμε την απαλλαγή των logistics μας, από τις ανθρακούχες εκπομπές και να παραμείνουμε στην πρώτη γραμμή της ενσωμάτωσης της Βιώσιμης Ανάπτυξης στις δραστηριότητές μας». Ο Emmanuel Cheremetinski, Επικεφαλής Global Finished Vehicle Logistics της Ceva Logistics, προσθέτει: «Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τη συνεργασία που δημιουργήσαμε με το BMW Group France τα τελευταία έξι χρόνια. Χρόνο με το χρόνο, έχουμε αποδείξει την ικανότητά μας, να ανταποκρινόμαστε στις πιο απαιτητικές απαιτήσεις logistics ενός κορυφαίου κατασκευαστή αυτοκινήτων. Αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα μεταφοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μαρτυρεί την κοινή μας αποφασιστικότητα να συνεργαστούμε με τους πελάτες μας, για την εφαρμογή πιο βιώσιμων λύσεων της εφοδιαστικής».
Η Ceva σχεδιάζει να αναπτύξει 1.000 ηλεκτρικά φορτηγά παράδοσης, 300 ηλεκτρικά φορτηγά και 150 ηλεκτρικά αρθρωτά φορτηγά, για τον δικό της στόλο, καθώς και παραδόσεις γενικού φορτίου, το επόμενο έτος. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά οχήματα θα χρησιμοποιηθούν σε ειδικά έργα όπως η κοινοπραξία European Clean Transport Network που ξεκίνησε το 2023. Το έργο, υπό την καθοδήγηση της Ceva και άλλων, στοχεύει στην κατασκευή και λειτουργία ενός δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού και φόρτισης υδρογόνου, βιοαερίου και ηλεκτρικής ενέργειας για φορτηγά, κατά μήκος των ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων.
Η Ceva περιγράφει τον εαυτό της ως εκπρόσωπο της επιμελητείας τρίτων, με ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων λύσεων στον τομέα της εφοδιαστικής συμβολαίων, των αεροπορικών, θαλάσσιων και χερσαίων μεταφορών και της μεταφοράς καινούργιων οχημάτων. Ο όμιλος με έδρα τη Μασσαλία, ισχυρίζεται ότι έχει περίπου 110.000 υπαλλήλους σε περισσότερες από 1.300 τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο. Εκτός από τα οχήματα στο δικό της μοντέλο λειτουργίας, η Ceva θέλει επίσης να επιταχύνει τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα, σε ορισμένους από τους υπεργολάβους της.
Πηγή: cevalogistics.com