BMW και Toyota συνεργάζονται για τις κυψέλες καυσίμου

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW και ο Ιάπωνας κατασκευαστής Toyota θα μπορούσαν να επεκτείνουν τη συνεργασία τους σε κυψέλες καυσίμου.

Ακούστε το άρθρο

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW και ο Ιάπωνας κατασκευαστής Toyota θα μπορούσαν να επεκτείνουν τη συνεργασία τους σε κυψέλες καυσίμου. Για το σκοπό αυτό, οι δυο τους θα υπογράψουν μνημόνιο κατανόησης την επόμενη εβδομάδα.

Αυτό αναφέρει το ιαπωνικό portal Nikkei. Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται μαζί για την ανάπτυξη αυτοκινήτων κυψελών καυσίμου από το 2012 και ήδη ανανέωσαν τη συμφωνία τους πέρυσι. Η BMW αναπτύσσει αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου εδώ και πολλά χρόνια, αλλά παίρνει την κυψέλη καυσίμου από την Toyota. Η εταιρεία με έδρα το Μόναχο εστιάζει σε άλλα εξαρτήματα και στην ενσωμάτωση του συνολικού συστήματος στα οχήματα.

Σύμφωνα με την έκθεση, μια εκτεταμένη συνεργασία, θα μπορούσε να σημαίνει ότι «η Toyota θα προμηθεύσει τη BMW με περισσότερα βασικά εξαρτήματα για τα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων δεξαμενών υδρογόνου και συστημάτων κυψελών καυσίμου». Η ιαπωνική εταιρεία, προμηθεύει επί του παρόντος τις κυψέλες, ενώ η στοίβα και το συνολικό σύστημα αναπτύχθηκαν εσωτερικά από την BMW.

Σύμφωνα με το άρθρο, η συνεργασία θα μπορούσε να ανακοινωθεί κατά τη διάρκεια του στρογγυλού τραπεζιού των μέσων ενημέρωσης της BMW στις 5 Σεπτεμβρίου. Εάν επιβεβαιωθεί, η BMW θα μπορούσε να μειώσει το κόστος ανάπτυξης, ενσωματώνοντας πλήρως το σύστημα κυψελών καυσίμου της Toyota.

Παρεμπιπτόντως, το Nikkei αναφέρει ότι η ενισχυμένη συνεργασία θα μπορούσε επίσης να περιλαμβάνει συνεργασία, για την υποδομή εφοδιασμού υδρογόνου στην Ευρώπη. Εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικά λιγότεροι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου σε όλη την Ευρώπη, από ό,τι υπάρχουν σταθμοί φόρτισης. 

Μέχρι στιγμής, η BMW έχει βάλει μόνο ένα  στόλο επίδειξης του iX5 Hydrogen στο δρόμο. Σύμφωνα με προηγούμενες αναφορές της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, τα αδελφά μοντέλα X6 και X7, θα μπορούσαν προαιρετικά να παραδίδονται με κυψέλες καυσίμου από το 2027, μετά την αλλαγή του μοντέλου τους.

Ακόμη και το Neue Klasse, το οποίο εστιάζει σε ηλεκτροκίνηση, θα μπορούσε προαιρετικά να εξοπλιστεί με κυψέλες καυσίμου. Και αυτό, παρόλο που η BMW περιέγραψε ξεκάθαρα τη νέα πλατφόρμα ως «μόνο για BEV», σε επίσημη ανακοίνωση τον  Μάρτιο του 2023 .

Μένει να δούμε τι θα σημαίνει μακροπρόθεσμα η συνεργασία. Σε αυτό το σημείο, τα αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου, είναι σπάνια και πολύ ακριβά. Όπως και το καύσιμο υδρογόνου. Στην Καλιφόρνια, όπου η Toyota πουλά το δικό της FCEV, το Toyota Mirai, οι τιμές έχουν αυξηθεί στα $30/kg. Αυτός είναι πιθανώς ένας από τους λόγους για τους οποίους η Toyota έχει πουλήσει μόνο 22.000 Mirai παγκοσμίως από το 2014.

Το iX5 Hydrogen της BMW υποτίθεται ότι θα μπει στη σειρά παραγωγής μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει ακόμη ανακοινώσει την τιμή.

Πηγή: nikkei.com

 

abb_img