BMW «Νέα Κλάση»: Η επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με λογισμικό στο τιμόνι!

Η BMW παρουσιάζει τη «Νέα Κλάση», με προηγμένα συστήματα λογισμικού, υψηλή αυτονομία, ταχεία φόρτιση και τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού.

Ακούστε το άρθρο

Η BMW ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της, με τη «Νέα Κλάση» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μια στρατηγική, που αναμένεται να καθορίσει την πορεία της μάρκας τα επόμενα χρόνια. Ο Mike Reichelt, επικεφαλής του φιλόδοξου αυτού έργου, εξηγεί ότι η νέα αρχιτεκτονική, αναπτύχθηκε από το μηδέν, χωρίς να βασίζεται σε προηγούμενες πλατφόρμες. Πρόκειται για μια ριζοσπαστική επανεκκίνηση, που φέρνει στο προσκήνιο οχήματα, όπου το λογισμικό αποτελεί τη βάση του σχεδιασμού.

BMW «Νέα Κλάση»: Η επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με λογισμικό στο τιμόνι!

Ένα νέο «ηλεκτρονικό DNA»

Στην καρδιά της «Νέας Κλάσης», βρίσκεται μια ολοκαίνουργια ηλεκτρονική πλατφόρμα. Οι λεγόμενοι «υπερεγκέφαλοι» της BMW – υπολογιστές υψηλής απόδοσης – αναλαμβάνουν τον ρόλο των βασικών μονάδων ελέγχου. Η υπολογιστική τους ισχύς, είναι πολλαπλάσια σε σχέση με τα τρέχοντα συστήματα, επιτρέποντας τη συνεργασία της δυναμικής οδήγησης, των συστημάτων υποβοήθησης, της ψυχαγωγίας και των αισθητήρων, σε ένα ενιαίο σύστημα.

BMW «Νέα Κλάση»: Η επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με λογισμικό στο τιμόνι!

Η πρώτη εφαρμογή της νέας φιλοσοφίας, θα παρουσιαστεί στο ολοκαίνουργιο BMW iX3. Εξοπλισμένο με το χειριστήριο Heart of Joy και το νέο λογισμικό iDrive X με πανοραμική οθόνη, το αυτοκίνητο διαθέτει ένα ψηφιακό περιβάλλον, που αναβαθμίζεται συνεχώς μέσω over-the-air ενημερώσεων. Όπως τονίζει ο Reichelt, «το λογισμικό δεν είναι πια ένα συμπλήρωμα, είναι το θεμέλιο των μελλοντικών μας μοντέλων».

BMW «Νέα Κλάση»: Η επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με λογισμικό στο τιμόνι!

Προηγμένη αυτόνομη οδήγηση

Η BMW ανεβάζει τον πήχη και στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Σε συνεργασία με την Qualcomm, η «Νέα Κλάση», θα προσφέρει τεχνολογία Επιπέδου 2+, η οποία θα επιτρέπει οδήγηση χωρίς χέρια στους αυτοκινητόδρομους. Πρόκειται για λύσεις έτοιμες για την αγορά, που δεν περιορίζονται σε πειραματικές εφαρμογές. Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι, ότι τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, θα διατίθενται σε τιμές συγκρίσιμες με αυτές των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Έτσι, η BMW φιλοδοξεί να κάνει πιο προσιτή την premium ηλεκτροκίνηση, σε ευρύτερο κοινό.

BMW «Νέα Κλάση»: Η επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με λογισμικό στο τιμόνι!

Παρουσίαση στη Διεθνή Έκθεση Μονάχου

Η πρεμιέρα της «Νέας Κλάσης» έγινε στο πλαίσιο της έκθεσης IAA Mobility στο Μόναχο, εκεί όπου η BMW επικοινώνησε το όραμά της σε πελάτες, δημοσιογράφους και πολιτικούς. Ο CEO, Όλιβερ Ζίπσε, επισήμανε ότι η επιτυχία της μελλοντικής κινητικότητας, εξαρτάται τόσο από την κατανόηση των νέων τεχνολογιών, όσο και από την ικανότητα κατανόησης των αναγκών των πελατών παγκοσμίως.

Δείτε ακόμα: Η BMW iX3 δεύτερης γενιάς κάνει άλμα δεκαετίας μπροστά!

Η στρατηγική της BMW, αντικατοπτρίζει μια νέα βιομηχανική λογική, όπου το λογισμικό παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, ξεπερνώντας σε σημασία το υλικό, και όπου τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, εξελίσσονται σε καθοριστικό πλεονέκτημα.

BMW «Νέα Κλάση»: Η επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με λογισμικό στο τιμόνι!

Ευελιξία στην τεχνολογία κίνησης

Παρά το γεγονός ότι η «Νέα Κλάση» είναι απόλυτα προσανατολισμένη στην ηλεκτροκίνηση, η BMW διατηρεί μια στρατηγική πολυμορφίας. Συνεχίζει να επενδύει παράλληλα σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά και τεχνολογία υδρογόνου. Αυτή η ευελιξία επιτρέπει στην εταιρεία, να ανταποκρίνεται στις διαφορετικές ανάγκες και νομοθεσίες σε κάθε περιοχή του κόσμου. Ωστόσο, η στρατηγική αυτή έχει προκαλέσει κατά καιρούς κριτικές, ειδικά στη Γερμανία, όπου η στροφή στην αμιγώς ηλεκτρική κινητικότητα θεωρείται πιο επιτακτική.

BMW «Νέα Κλάση»: Η επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με λογισμικό στο τιμόνι!

Βιωσιμότητα και φιλικό περιβάλλον

Η BMW θέτει στο επίκεντρο τη βιωσιμότητα. Με νέες γενιές αποδοτικότερων μπαταριών, μικρότερους χρόνους φόρτισης και χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα, η «Νέα Κλάση» υπόσχεται να αποτελέσει σύμβολο πράσινης premium κινητικότητας. Στόχος είναι να λανσαριστούν περίπου 40 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα μέχρι το 2027, πολλά από τα οποία, θα βασίζονται στη νέα αρχιτεκτονική. «Κατασκευάζουμε ένα όχημα που καθορίζεται από το λογισμικό», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Reichelt, επισημαίνοντας τη φιλοσοφία που καθοδηγεί κάθε βήμα της εταιρείας.

BMW «Νέα Κλάση»: Η επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με λογισμικό στο τιμόνι!

Ο ανταγωνισμός από την Ασία

Παρά τη μεγάλη πρόοδο, η BMW και η Mercedes, εξακολουθούν να έχουν μπροστά τους έντονο ανταγωνισμό, από τις ασιατικές φίρμες και ιδιαίτερα από τους Κινέζους κατασκευαστές, καθώς και από την Tesla. Η τεχνολογία ταχείας φόρτισης 800V που υιοθετούν τα νέα γερμανικά μοντέλα, θεωρείται πλέον συγκρίσιμη με αυτή των κινεζικών. Ωστόσο, εταιρείες όπως η Xpeng έχουν ήδη παρουσιάσει μοντέλα, με σχεδόν διπλάσια χωρητικότητα φόρτισης, σε ακόμη χαμηλότερες τιμές. Αυτό αναγκάζει τις ευρωπαϊκές μάρκες, να επιταχύνουν ακόμη περισσότερο την καινοτομία.

BMW «Νέα Κλάση»: Η επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με λογισμικό στο τιμόνι!

Με τη «Νέα Κλάση», η BMW δεν λανσάρει απλώς ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά εγκαινιάζει μια νέα εποχή στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου το λογισμικό γίνεται ο αληθινός κινητήρας της εξέλιξης.

Πηγή:  Automobilwoche